Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Sanna

4 januari 2006, 14:40:47 #420 Last Edit: 4 januari 2006, 14:46:05 by Sanna
Hai Lin en anderen,

Ja, het is inderdaad alweer een tijd geleden dat ik in mijn dagboek geschreven heb. De reden is dat het hier niet zo goed gaat en ik het moeilijk vind om er over te schrijven. Kaily is er niet zo best aan toe. Na haar laatste antibiotica kuur bleef ze maar last houden van dunne ontlasting. Ik heb toen nog bij Feld haar ontlasting laten onderzoeken omdat ik het niet vertrouwde, maar geen bacterien en parasieten. Toch wilde ze maar niet helemaal opknappen. Totdat er ineens een heleboel veren uit gingen vallen. Ik ben me helemaal de klere geschrokken!! Binnen twee dagen is ze bijna alle lange veren in haar vleugels verloren. Ze kan nu dus niet meer vliegen :'(. Ik ben meteen met haar naar Feld gegaan en ze is daar twee dagen gebleven. Uit het bloedonderzoek kwam een nierontsteking waardoor ze geen voedingstoffen meer binnenkreeg. Ze was ook ineens enorm afgevallen: 78 gr.... Ik kreeg weer een synolux kuurtje mee en vrijdags mocht ik haar halen. Ze moest wel apart staan van Feld. Dus heeft ze een paar dagen bij m'n ouders gelogeerd. Vrijdags zag ze er goed uit, lekker actief en eten. Maar na twee dagen werd het weer minder en werd ze weer lusteloos. Ik heb Feld maar weer gebeld, dat ze volgens mij de anderen misten en ik mocht haar weer in de voliere stoppen. Maar ze werd niet beter. Woensdags had ik het niet meer. 's Avonds na m'n werk durfde ik haast niet naar binnen te gaan, bang haar op de grond te vinden. Ze zag er nog broerder uit. Ik mocht gelukkig meteen bij Feld langskomen. Gelijk m'n vader gebeld om me te brengen en met dikke tranen over m'n wangen naar Amersfoort gereden. Feld vond haar er ook slecht uitzien en heeft nog een keer bloed geprikt om te controleren op Polyoma, ik kon niet toekijken.... Als ze dat blijkt te hebben is dat het einde...  :'( :'( :'(. Eigenlijk zou ik afgelopen zaterdag de uitslag al gehad moeten hebben, maar door de kerst is het bloed niet op tijd bij het lab gekomen, de test wordt nl. alleen maar op woensdag uitgevoerd :censuur. Dus ik zit nog met smart te wachten op die vreselijke uitslag. Van Feld moest ik voor haar volhouden, haar blijven stimuleren. Ik geef haar nu dus elke morgen 1 cc pap met druivesuiker en osteovit erdoor, maar dat wordt iedere morgen een groter gevecht. Als dat op een gegeven moment niet meer lukt moet ik maar een kropnaald bij Feld kopen en hun mij laten leren hoe ik dat gebruiken moet. Maar ik hoop dat ik niet zo ver hoef te gaan. Het laaste bezoek kostte ook al weer € 88 en natuurlijk is de huurtoeslag nog niet bekend waardoor ik ineens de volledige huur heb moeten betalen, heeft casema ineens zijn administratie op orde en laat mij 4 maanden tegelijk betalen en heeft Eneco vorige maand niet afgetrokken en rekent nu 2 maanden af :o. Fijn joh, december! Bah, ik wou dat Kaily beter was :'(

Sanna

Ankie

Hoi Sanna

Wat een vreselijke berichten over Kailey !!!
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het heel moeilijk vindt om iets zinnigs tegen je te zeggen ,maar ik wil je toch laten weten dat ik duim dat het een goede uitslag is die je krijgt !
Heb je al enig idee wanneer ?
Ik begrijp dat je een mindere kerst hebt gehad !
Vervelend voor je en dat is nog zacht uitgedrukt .
Wat zal jij geschrokken zijn zeg !!!!
Al die financiele tegenvallers er nog eens bij .....pffff valt niet mee af en toe ! Dierenartsen zijn inderdaad onwijs duur en af en toe schrik ik ook behoorlijk van de bedragen die ik moet betalen ,maar je hebt zo weinig keus en doet alles om je valkjes en andere dieren beter te meken !!!

Sanna , ik duim voor je en leef met je mee hoor !!
Hou je taai en heel veel sterkte !!!
Laat je het gelijk weten als je de uitslag hebt ?

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Sanna,

Wat een trieste berichten over Kaily!!!
Wat sneu voor haar en voor jou!! En wat vreselijk dat wachten!! Ik hoop dat de uitslag snel komt.

Heeft Jamey haar niet vreselijk gemist?? Of is hij op dit moment niet zo 'hormonaal' meer.

Ik leef met je mee!!! Wat sneu, nu lekker in je eigen huisje en dan al deze ellende.

Veel sterkte, Gerda

Lique

Hoi Sanna,

Jeetje zeg, ik ben wel erg geschrokken van je berichtje.

Die lieve kleine Kaily, wat moet ze nu toch weer meemaken de arme schat.
Hoe zagen de uitgevallen veren eruit? en dacht Feld zelf ook aan Polyoma?

Het valt ook niet mee voor je zeg, op het moment, dat alles even flink tegen zit.
Ik hoop alleen dat de uitslag goed zal zijn, dan zal je zeker weer een lichtpuntje zien.

sterkte.

groetjes LIque

Sanna

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik heb het hard nodig nu. Ik verwacht de uitslag zaterdag, dus dat wordt een heerlijk weekend.

Jamey heeft Kaily niet echt heel erg gemist. In het begin wel, maar na een paar dagen kregen de hormonen blijkwaar weer de overhand, want ik ontdekte hem boven op Nina ::) ???. Nu ze weer terug is merkt hij wel dat ze niet in orde is. Hij is wat rustiger naar haar toe. Wel zit hij haar steeds kopjes te geven, maar in plaats van dat Kaily hem een paar veren uitrukt zoals vroeger, gaat ze nu gewoon ergens anders zitten. Toch zoekt hij haar nog wel steeds op, maar hij is rustiger.

Helaas was het Feld zelf die met het idee Polyoma kwam. De eerste keer bleek uit bloedonderzoek nierontsteking (veroorzaakt door een darmontsteking die weer veroorzaakt is door een verminderde weerstand na het gedoe met Milan). De uitgevallen veren zagen er normaal uit, een stuk of 3 hadden een beetje bloed in de schagt. Ze zijn uitgevallen door gebrek aan voedingsstoffen. Ik heb nog niet de moed gehad om uit te gaan zoeken wat Polyoma precies is, maar ergens in m'n achterhoofd doet het een belletje rinkelen - een afschuwelijk belletje. Ik wil het nu gewoon nog niet weten, ik wil alleen horen dat Kaily het niet heeft. Misschien, als alles achter de rug is, durf ik het aan om het op te zoeken.

Sanna

Ankie

Hoi Sanna

Heel veel sterkte met het wachten op de uitslag en ik hoop echt dat deze goed zal zijn !!!
Ik leef met je mee en zal aan je denken !!!
Ik heb wel gelijk opgezocht wat Polyoma is ...maar zal je niks vertellen !

Sterkte en de groeten van Ankie

Ankie

Hoi Sanna

Laat je het ons even weten als je de uitslag hebt ?
Ik duim nog steeds voor je !!!

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Sanna,

Weet je al iets???

Wat duurt wachten lang he?? En als ik dat al vind, dan geldt dat voor jou helemaal.
Veel sterkte!

Hoe is het nu met Kai'tje. Wat sneu allemaal.
En pa springt nu maar op zijn dochter bij gebrek aan popje!!!

Liefs, Gerda

Sanna

Getverderrie!!! Ik wordt helemaal gestoord van dat achterlijke laboratorium!!!!!!! Het ziet er naar uit dat ik dit weekend weer niks te weten kom, want Feld heeft NOG niet gebeld >:( >:( >:(. Ik had om 12.00 gebeld en toen moesten ze nog op de post wachten, die zou om 14.00 komen. Nou, dat is dus al glansrijk verstreken!!! Wat zitten daar nou voor stelletje koekenbakkers??!!! >:( >:( Die rottige test, die trouwens een klein vermogen kost, doen ze maar 1 keer per week, de resultaten versturen ze per post (die ook al zo lekker betrouwbaar is) en op zaterdag zijn ze niet bereikbaar. En Feld is ook maar tot 12.30 bereikbaar. Bah, ik heb zin de hele buurt bij elkaar te gaan gillen, ik wacht nou al zo lang!!!

:censuur :censuur :censuur

Ankie

Hoi Sanna

Ik begrijp dat je zin hebt om de hele boel bij elkaar te schreeuwen....en dat moet je gewoon even doen ,maar wel buiten ,anders schrikken je valkjes zo !
Waardeloos zeg...wachten duurt al zo lang en nu weet je nog geen :censuur. Ik zou daar ook helemaal gestoord van worden en niet prettig ! Ik hoop dat je vandaag nog wat hoort en anders neem ik aan dat je maandag gelijk aan de telefoon hangt !! Althans ,dat zou ik doen. Ik heb al zo'n hekel aan wachten...wie niet !
Sterkte !!!!
Groet van Ankie

Maar hoe gaat het nu met Kaily ...?

Sanna

Tja, Kaily blijft hetzelfde. Ze verslechtert niet, maar verbeterd ook niet. Ik zie zo op het oog geen nieuwe veertjes en ze wordt ook net zwaarder (en ook niet lichter gelukkig!). Ik weet zo niet meer waar ik aan toe ben. Ze eet wel zelf gelukkig, maar minder dan normaal en ook loopt ze nog wel eens over de grond te scharrelen of gewoon te zitten. En dan schik ik me helemaal de pleuris omdat ik haar niet zo gauw zie zitten :o. Maar het zieligste vind ik dat ze haar oogjes zo vaak verwond, of haar washuid. Dan hoor ik haar weer schreeuwen tijdens het krabben, ja hoor, nieuw wondje. Het lijkt wel of haar huid heel erg uitgedroogd is terwijl ze toch ook drinkt overdag en ze met de pap 's ochtends ook vocht binnenkrijgt. En al haar veren voelen zo  hard en stug aan. Zucht.... ik wou dat er een wondertje gebeurde voor Kaily... :'(

Ankie

Hoi Sanna

Arme Kaily . Ik vindt het zo  :censuur voor jullie !!! Machteloos ben je , je kan zo weinig voor haar doen !!! Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt ,want dit is echt zoooo triest ! Kan me voorstellen dat je je iedere keer wezeloos schrikt !
Ik zou willen dat ik wat voor jullie kon , want ik weet hoe je je voelt !!!
Ik duim en hoop met je mee voor het wondertje !!!

Groet van Ankie

Gerda

Hoi Sanna,

Ik kan me voorstellen dat je je rotter dan rot voelt op het moment. Dat zou ik ook hebben!!
Maar zolang er nog geen nieuws is, is er ook nog geen slecht nieuws. Dus we blijven met je meehopen!!!

Heel veel liefs en sterkte met wachten
Hopelijk gaan Kailey haar niertjes weer goed werken en gaat het straks weer beter met haar!!

Gerda

Sanna

Eindelijk het verlossende antwoord: Kaily heeft GEEN polyoma!!!
Oh, wat was dat heerlijk om te horen zeg! Ik belde vanmorgen meteen om 9.00 en toen kreeg ik Annie aan de lijn. Ze zei dat er al een notitie lag om het lab te bellen, dus ik zal wel niet de enige zijn geweest die voor niks heeft zitten wachten. Maar ze zou me direct terugbellen zodra ze wat wist, ook als er nog geen uitslag was. Dus toen ze uiteindelijk belde was het eerste dat ik hoorde: "GEFELICITEERD!!!". Nou, m'n hart maakte wel 3 vreugdedansjes ;D ;D ;D.
Dus het is gelukkig alleen bij die nierontsteking gebleven. Annie zei dat het heel lang duurt voordat ze daarvan hersteld is, als ze maar iedere keer wat opknapt. Nou, volgens mij is ze al wat aangekomen sinds ze pap krijgt en ook heeft ze niet meer van die waterige ontlasting (maar of pap-poep nou zo'n verbetering is op je trui?? ::) :D). En volgens mij heb ik ook een paar nieuwe veren ontdekt in onze dagelijkse knuffel-sessies ;). Ein-de-lijk!!! De wereld kleurt weer een beetje mooier vandaag 8).

Groetjes van een hele happy Sanna!

Gerda

Hoi Sanna,

Wat een heerlijk bericht. Nou dan hebben we allemaal goed geduimd voor haar!!!!
Ze heeft denk ik nog een lange weg te gaan, maar dit is wel een opluchting zeg!!!
Verwen haar maar lekker (maar dat deed je al). Want en nierontsteking is voor een valkje toch wel heftig!!!

Geef haar maar een kuifkriebeltje!!!

Liefs, Gerda