Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Sanna op 28 april 2006, 12:11:59
Annie had beloofd 3 weken, maar het is nu al weer 4 weken geleden :(

dan zou ik inderdaad ook even bellen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

&*%#^&()^*%^%^&* >:( >:( >:( Stomme rot-muts!!! >:( >:( >:(
Net Annie aan de lijn gehad. Voor de testen was een tweede preparaat nodig en dat duurt langer. Nee, natuurlijk, waarom zouden we dit even aan de eigenaar melden die al 4 weken in spanning zit??!!! Nergens voor nodig!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(. Tja, nu kon ze natuurlijk niet meer naar Utrecht bellen (natuurlijk? hoezo natuurlijk?? is er ook maar 1 reden waarom ik dat zou weten??!!!), maar ze zou het in het boek zetten dat er maandag naar Utrecht gebeld wordt om te vragen hoe het er mee staat. Grrrrrrrr >:( >:(... weer een lekker weekend....

Gerda

F***
Wat ondoordacht!!!

Jeetje, je zult jezelf wel op zitten vreten nu!!
Maar meer doen dan toch nog rustig afwachten kan je niet!!

Ik hoop dat je nu echt maandag uitsluitsel hebt!!

Liefs, Gerda

Riny

Hoy Sanna
In je dagboekje kom ik je een bloemetje brengen.
Als ik hier neer schrijf wat ik denk, verwijderd Gerda zeker mijn berichtje.
Weet dat ik het heel erg voor je vindt,en je boosheid kan begrijpen.
Heb je enig idee hoeveel langer het nu weer gaat duren?
Liefs Riny :-\

Sanna

Nee, geen idee Riny. Annie wist zelf natuurlijk weer niet hoeveel langer het dan zou duren. Ik hoop maandag wat te horen...

Liefs, Sanna

Lin

Citaat van: Riny op 28 april 2006, 17:06:40

Hoy Sanna
In je dagboekje kom ik je een bloemetje brengen.
Als ik hier neer schrijf wat ik denk, verwijderd Gerda zeker mijn berichtje.Liefs Riny :-\

Of ik...

Maar wat sneu Sanna dat ze dit doen. Onbegrijpelijk hoor slechte zaak dit zo.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

:censuur Wat balen voor je!!

Ik kan me voorstellen dat je bijna uit elkaar plofte na zo'n telefoontje met ... PIEP... .

Probeer er toch een beetje een leuk weekend van te maken.

Heel veel sterkte!!

Liefs Caroline  :)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Sanna

Sanna

Hai mensen, even een update.

Ik heb vanavond Marieke gesproken en die heeft het me helder uitgelegd. Uit autopsie kun je nooit met 100% zekerheid conclusies trekken. Je kunt wel aanwijzingen vinden aan de hand waarvan je verdere testen kunt doen. In plaats van dat Annie dat nou eens tegen mij vertelt...!!! >:( >:( >:(
In ieder geval, Annie heeft Utrecht vandaag niet kunnen bereiken, die namen de hele dag de telefoon niet op (misschien dag van de arbeid??). Dus morgen gaat ze het weer proberen en belt mij dan meteen (althans, ik hoop dat ze dat niet vergeet ::)). Misschien dat Utrecht wat meer duidelijkheid kan geven over wanneer de uitslag van de aanvullende testen verwacht wordt.

Groetjes, Sanna

Sanna

Citaat van: Bonnie op  1 mei 2006, 23:44:29..maar hij is voor mij ook het dichtste bij als ik een spoedgeval heb. Bij behandeling en onderzoek heb ik ook geen klachten, maar met autopsie en mestonderzoek heb ik dus mindere ervaringen.

Maar waar mensen werken worden fouten gemaakt en mijn drie voorvallen zeggen niets over de rest natuurlijk.  :)

Ja dat is ook wel zo natuurlijk, ik had even een Annie-baaldag. En ik zou ook echt niet weten naar wie ik anders met een spoedgeval zou moeten gaan, daarmee heb ik weer niet zulke goeie ervaringen in Utrecht. Maar je staat zo machteloos wanneer je geen goeie uitleg krijgt en alleen maar zo gauw mogelijk van de lijf af gewerkt wordt en je het idee hebt dat jouw probleem niet de aandacht krijgt die het verdient. Zo ontzettend jammer dat er zo weinig dierenartsten zijn die zich toegelegd hebben op vogels, ik zou het bijna zelf gaan studeren. Ware het niet dat dierenarts zijn helemaal niets voor mij is, ik zou nog harder staan te janken dan de baasjes... Ik denk dat zelfs assistente nog niet aan te bevelen is.

Groetjes, Sanna

•=Bonnie=•

Citaat van: Sanna op  1 mei 2006, 23:55:49
Zo ontzettend jammer dat er zo weinig dierenartsten zijn die zich toegelegd hebben op vogels, ik zou het bijna zelf gaan studeren. Ware het niet dat dierenarts zijn helemaal niets voor mij is, ik zou nog harder staan te janken dan de baasjes... Ik denk dat zelfs assistente nog niet aan te bevelen is.

Groetjes, Sanna

Hahaha, ja helemaal mijn idee. Een vriendin van me is dierenarts en wat die soms verteld man... ik zou denk ik in no-time aangeklaagd worden wegens mishandeling en afpersing van de eigenaren van die stumpers ;)

Sanna

Hiep hiep! Hoera!!! Ik heb eindeljk de uitslag van de autopsie binnen en ik kan eindelijk weer opgelucht ademhalen: Jamey had geen PBFD!!

Velen van jullie wisten nog niet dat ik daar zo ontzettend bang voor was (wat is PBFD? zie: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,16210.msg259048.html#msg259048). De vreemde veertjes van Jamey zijn veroorzaakt door een slechte balans in de voeding. Waarschijnlijk is het de schimmel geweest die Jamey van binnenuit bestreed, dat hij daardoor niet meer de juiste voedingsstoffen op kon nemen. Maar ik heb het volledige rapport nog niet binnen (Annie stuurt het me op zodra ze het heeft) dus ik heb nog niet de juiste conclusie wat Jamey vermoord heeft, alleen dat het geen PBFD was. Als ik er aan de hand van het rapport nog niet uitkom, vraag ik een persoonlijk consult bij Feld aan, desnoods bij Verstappen!

Ik wilde het nog niet op het forum vertellen omdat daar zoveel akelige gevolgen aan zouden zitten voor wat betreft de jongen die ik vorig jaar verkocht heb. Ik weet dat in ieder geval 1 eigenaar lid is van dit forum. Als het werkelijk PBFD was geweest hadden de jongen het nl. waarschijnlijk ook allemaal gehad. In dat geval wilde ik de eigenaren liever persoonlijk bellen om dat afschuwelijke nieuws te brengen ipv dat ze het hier op het forum zouden lezen.
Maar gelukkig is het niet zo!!!

Ik ben zo ontzettend blij, dat kunnen jullie je gewoon niet voorstellen. Er valt nu zo'n enorme last van me af!! Nu weet ik tenminste eindelijk dat ik een vriendje voor Nina kan nemen. De arme schat is zo alleen geweest :(, ze loopt nog steeds elke dag naar vogels te zoeken. Meestal gaat ze dan maar heel hard naar de buitenvogels roepen, maar dat is wat minder voor mijn oortjes :-X. Maar nu zal er gelukkig weer een tweede vogel in huis komen.

Ik heb de laatste tijd heel veel nagedacht. Ik ben heel erg hard geschrokken van alles wat er bij mij gebeurd is. En dat maakt mij een stuk voorzichtiger dan ik toch al was. Ondanks dat ik dacht dat ik genoeg veiligheidsvoorschriften en voorzorgsmaatregelen in acht nam bleek het achteraf allemaal jammergenoeg niet voldoende. Daarom wil ik voorlopig ook maar 1 vogeltje erbij nemen.

Aan Cleo heb ik gemerkt dat volwassen vogels nog veel gevoeliger voor stress zijn. Een jong past zich veel gemakkelijker aan een verhuizing aan. Kijk maar wat er allemaal gebeurde toen ik ging verhuizen, en later, toen Cleo erbij kwam. Dus ik heb nu voor mezelf besloten dat ik graag een jonge vogel wil.

Verder zou ik toch heel graag nog nestjes willen hebben. Ik heb het nu 1 keer meegemaakt en het is zo iets bijzonders om zo'n klein frummeltje in een hele korte tijd tot een herkenbare valkparkiet te zien uitgroeien. Dat zou ik nog zo graag meerdere keren willen meemaken. Dus ik ben op zoek naar een mannetje.

Bovendien zou ik nog graag de mutaties van Jamey en Kaily in de jongen terug willen zien, de ultieme herinnering. Nina is gepareld lutino split voor bont. Dus daarom ben ik op zoek naar een bont gepareld jong kereltje , of in ieder geval die splitten. Want dan kan ik kleine Jameytjes en Kailytjes krijgen. Jamey en Kaily waren allebei zo ongelooflijk mooi, het zou eeuwig zonde zijn als hun kleurtjes verloren zouden gaan.

Maar het allerbelangrijkste is: er komt bij mij geen vogeltje meer binnen dat geen PBFD-test heeft ondergaan! Deze ziekte heeft me heel erg bang gemaakt. De laatse maanden zijn slopend geweest, dit wil ik nooit meer meemaken!! Daarom wil ik Nina ook nog een keer een PBFD-test laten ondergaan, zodat ik van allebei de vogels het bewijs heb dat ze de ziekte niet hebben. Zo kan ik ook altijd PBFD-vrije jongen garanderen en kan ik er nooit de schuld van zijn dat ik (zonder het zelf te weten) meegeholpen heb deze afschuwelijke ziekte te verspreiden. Want voorlopig bestaat er geen medicijn en ik denk ook niet dat die er ooit zal komen.

Sjonge, een heel verhaal! Maar ik had ook heel veel te vertellen. Het belangrijkste is in ieder geval: GEEN PBFD!!!

Liefs, Sanna

Riny

Hoy Sanna
Ik ben echt heel erg blij voor jou ,dat aan die vreselijke onzekerheid een einde gekomen is.
liefs Riny :-*

Caroline

Hoi Sanna,

Gefeliciteerd, dit is geweldig nieuws!!

Wat zul je knettergek van blijdschap zijn.

Ik las over het nieuwe valkje wat je zoekt en wilde je toch eventjes vertellen dat Roosje op dit moment een nestje heeft liggen met geparelde bonte van 3 weekjes oud. Het geslacht is nog onbekend maar de ouders en alle vogels bij Roos zjin wel getest op PDFD.

Hieronder de link voor het dagboekje, klik op de roos.

Ik weet helemaal niet of dit is wat je zoekt of dat dit bij je in de buurt is. Kijk maar.  ;)

Groetjes van Caroline [/b][/color]

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

*Esther*

Hoi Sanna,

Ik vind dat je dat netjes hebt aangepakt mbt het bekend maken wel/geen PBFD.

Maar is je valkje op meerdere ziektes getest?
Ik moest namelijk denken aan mezelf (papegaaienziekte).
Dat komt volgens de DA meer voor dan PBFD, maar is gelukkig ook te genezen.
En die valkjes van Roos zijn echt mooierts hoor, ik zou het wel weten als ik daar dichter bij zou wonen!!

gr Esther