Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Christine

121 :o wowieee!! Kan ik geloven dat je dat voelt! Ik voel dat ook als Jazzy op men arm komt zitten met zijn 86gram en als dan Ricky om men arm komt zitten met haar 96gram! Idd echt een heel verschil

Prachtige foto's trouwens!!

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Sanna

Ja hihi, Nina voel je inderdaad wel wanneer ze op je hoofd ... ahum ... "landt" ;D ;D. Ze is ook nog eens een keer niet bepaald een luchtacrobaat ::) ;).

Gisteren heb ik eindelijk de ingelijste foto van Kaily thuis gekregen :'(. Ze heeft een mooi plekje in de huiskamer gekregen waar ik vaak naar haar kan kijken. Ze hangt zo dat ze me precies aankijkt als ik achter de pc zit:

Langzaam begint het allemaal een beetje te slijten. Hoe verschrikkelijk en oneerlijk het allemaal ook is wat er gebeurd is, de spanning is nu wel weg. Elke dag: 'hoe zal ze zijn wanneer ik thuis kom? wat tref ik aan?', dat is er nu niet meer. En ik merk dat dat behoorlijk aan me gevreten heeft de laatste maanden. Ik wordt nog steeds verdrietig als er aan denk hoe vreselijk de laatste 2 maanden van haar leven waren, maar ik kan ook weer een beetje aan de leuke dingen van de afgelopen 2,5 jaar denken. Gelukkig heb ik veel foto's waar ze op haar eigen manier op staat. Lieve Kai, ik ben blij dat ik jou heb mogen kennen! Mis je schat...

Voor de andere schatjes moet alles gewoon doorgaan. Die hebben er ook niet om gevraagd. Gelukkig is iedereen weer in z'n doen. Sommigen een beetje te veel in hun doen... ::) ::). Ik moet nou toch wel gauw een pop voor Jamey vinden voordat ik eieren onderin de voliere ga vinden. Voorlopig doet meneer rustig of zijn naam haas is. Wel een hele schattige haas... ;)

Groetjes, Sanna

Irene

Heej Sanna
Om te beginnen, wat een prachtige foto van Kai en wat een mooi plekje zo!!!!!
Fijn om te horen, dat het langzaam een plekje gaat krijgen, hoe moeilijk dat ook zal zijn!!

121 ;D ;D ;D. Ik weet niet wat Gijs nu weegt,die is al best afgevallen. Dus topic van zwaargewichten maar weer openen  ;D ;D maar whhhahaha geweldig he als dat op je hoofd landt!!! Ik verbaas me er dan over als ik eerst gijs op mn hoofd heb gehad en dan bv Pebs, die weegt echt maar 2 gram ofzo ;D, wat een verschil.
::) Het enige mindere is , als je zoals ik nu, last van je nek hebt en er komt dan zo´n sumo- worstelaar op je koppie zitten :o ;D

groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes

Sanna

Citaat van: Irene op  6 februari 2006, 11:15:33
... komt dan zo´n sumo- worstelaar op je koppie zitten :o ;D

Whahahaha, ik zal alvast zo'n 'luiertje' voor haar kopen ;) :D :D

Rianne

Mooie plaats voor de foto, echt een ere plaatsje. :)

Lin

Even kijken of het al wat beter met je gaat. In ieder geval zie ik prachtige fotos! Erg leuk om ze zo bezig te zien. en ik vind dat je zo een mooie herdenking in je handtekening hebt staan.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Dank je wel Lin. Ik wil haar graag op deze manier blijven herinneren, dit was Kaily. Zo'n vogeltje zal ik nooit meer tegenkomen.

Ondertussen heeft Jamey me vandaag in acute staat van paniek gebracht. Hij is de laaste dagen erg in de rui. Maar vanmorgen vloog hij weg van de voliere, naar de boom, en toen verloor hij een aantal lange vleugelpennen en kon haast geen hoogte krijgen. Alles schoot weer door me heen! Zo begon het allemaal met Kaily, dit kan ik niet nog een keer aan!!! Hij is ook z'n lange staartpennen verloren, waarschijnlijk vanmorgen voor ik beneden kwam. Annie kon m'n paniek enigszins wegnemen, maar toch zal ik hem met argusogen in de gaten houden de komende week. De osteovit dosis in het drinkwater is alweer verdubbeld. Ik heb z'n vleugels even goed bekeken, maar er zitten wel nieuwe veren, alleen zijn die nog niet helemaal uitgepakt. En z'n nekkie zit ook vol nieuwe pennetjes. Het kan gewoon niet hetzelfde zijn, z'n nier- en darmfuncties zijn vorige week onderzocht en waren uitstekend - het mag niet hetzelfde zijn....

Het is allemaal erg dubbel, want vandaag ben ik ook voor het nieuwe popje gaan kijken. Het is een schatje! De eigenaars kweken zelf valkjes, alleen maar witmasker. Bijna alle poppen die hij in de buitenvoliere had zitten waren albino's. Erg mooie forse vogels trouwens, maar als je dan hoort hoe hij dat voor elkaar krijgt... ::) De voliere is een bakstenen gebouwtje met gaas aan de voorkant en een golfplaten dak. Zo te zien geen nachtverblijf. Zo houdt hij de sterke vogels over... :-X In ieder geval, het popje heeft hij met een week of 4 naar binnen gehaald (zal wel handopfok zijn geweest, maar ja, daar doe je nu toch niets meer aan...). Ze was voor zijn vrouw, maar die wil eigenlijk alleen een mannetje, omdat popjes altijd naar haar man toe trekken. Wanneer hij binnen is, kan hij alles met haar, maar als hij er niet is wil ze wel door anderen geknuffeld worden. Allemaal erg vaag, maar dit bleek dus een popje te zijn en moest weg. Maar het is een ontzettend lief beestje, hardstikke tam. Ze is mooi fors, dusseh... Jamey will be very pleased ;D ;D ;D. Ze vond het reiskooitje ook helemaal niet eng, daar was ze aan gewend. Gelukkig maar, want we hebben haar helemaal in Helmond opgehaald :-X - 1,5 uur!!! Maar ze heeft het geweldig doorstaan. Voorlopig staat ze op m'n slaapkamer in quarantaine. Haar ouders: vader is witmasker bont gepareld en haar moeder albino:

Zijzelf is witmasker cinnamon gepareld split voor bont. Haar papa moet dus split cinnamon zijn. En dat klopt volgens de mutatiekalender, want er zat nog een zus van haar in de voliere en die was witmasker gepareld. Ze noemden haar Speedy, maar ik denk dat ze toch aan een andere naam moet gaan wennen. Maar die weet ik nog niet ;D. Dit is haar:

Isn't she a beauty?? ;D

Groetjes, Sanna

Lin

Super! Ik ben jaloers, erg mooi hoor!

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hallo Sanna
Wat een mooie herinneringsfoto van Kaily,en ze kijkt zo dat je zou denken dat ze zo op je schouder wil springen.
En ik kan me voorstellen dat je veel sneller schrikt als er iets met je valkjes gebeurd.
Dit verdriet moet even slijten en dat heeft tijd nodig.
Weet je wel dat je vandaag vlak bij mij in de buurt bent geweest?
Ik woon 15 minuutjes verderop.
Hadden we dat geweten.
Ik hoop dat je heel gelukkig wordt met je nieuwe aanwinst.
Groetjes Riny :D

Sanna

Hahaha, goh, ik had wel even langs kunnen komen ;D

Gerda

Hoi Sanna,

Wat en mooie foto en een mooi herinneringsplekje voor je lieve Kai. Ze was een speciale tante!! Een echt karaktertje. Dat kwam wel naar voren in je verhalen.
Ik ben blij dat je zo'n mooi popje voor Jamey hebt gehaald. Hopelijk blijft hij dan van zijn dochter af!!  :-X
Ik hoop dat het gaat klikken tussen die twee.
Jamey doet me altijd aan Nezumi denken. Hij zal wel flink in de rui zijn. Mijn grasje Azul is ook in de rui. Zo erg dat hij op zijn buik bijna wit ziet terwijl hij normaal blauw is. Maar nu schijnen alle donsveertjes door. Ook mist hij staartpennen en handpennen. Dus hij vliegt super stuntelig. Maar ook bij hem komen al weer veel pennetjes door. Het is net een stekelvarkentje!!!

Het verdriet om Kai zal nog wel even blijven. Jullie hebben echt een rottijd gehad de laatste maanden.
Ze heeft het vechten opgegeven, en zo'n dame als Kai zal dat alleen maar doen als er echt geen hoop meer was!!!
Het is echt een valkje dat me bij zal blijven!!!

Liefs, Gerda

Sanna

Ik heb Jamey's vleugels eens beter zitten bekijken (vond-ie niet echt leuk ::)), maar die laatste vleugelpennen zien er wel raar uit hoor. Het lijkt wel een beetje vergroeid ofzo, of misschien moeten ze gewoon nog beter uitgepakt worden. Ooi zoiets gezien?

Hij heeft echt onwijs veel moeite met vliegen, z'n staartje zit helemaal naar links gevouwen tijdens het vliegen en hij moet ontzettend veel kracht zetten. Maar gelukkig zingt hij weer, dus ik neem aan dat hij zich al een beetje beter voelt. Als z'n veertjes volgende week nog steeds niet goed zijn uitgepakt ga ik maar weer even langs Feld met hem. Misschien moeten ze er wel uitgetrokken worden zodat er nieuwe kunnen groeien. De arme schat... :-\

Ik denk dat de nieuwe aanwinst Luna (preek uit: loena) gaat heten, maar helemaal zeker ben ik nog niet. Luna betekent maan en ik vind haar kleur wel wat van maanlicht weghebben. Eigenlijk pas Bounty of Stracciatelle meer bij haar kleurtje, maar ja om haar nou zó te noemen... ;D ;D Als iemand anders nog een leuk idee heeft.... roept u maar!

Groetjes, Sanna

Sanna

Mmmm... Cleo is ook wel leuk - zo van Cleopatra. Ze ziet er wel vorstelijk uit, nietwaar? ;)

Gerda

Hoi Sanna,

Cleo vind ik erg leuk en past ook goed in je rijtje namen!!!
Het is een koninklijke naam voor een vorstelijke en koninklijke dame!!!

Groetjes, Gerda

valkje-jacco

hoi !

leuke naam hoor, Cleo het betekent: De roem des vaders
ahum haha
ik blijf je dagboek volgen  ;D

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)