Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo iedereen! Dit gaat het dagboek van Pepper en Kaily worden. Ik houd de supervisie :D want echt gebroederlijk zitten ze nog niet samen achter het toesenbord, dus mama houdt de boel in de gaten ;D. Maar verder zullen ze er allebei in schrijven...

Sanna

Poeh zeg, was me gisteren m'n dagje wel. Komt mama 's middags thuis, was ik natuurlijk helemaal blij want Peppertje mocht eruit :P. Tja, dat vind ik natuurlijk nooit erg. Mama was wel de hele tijd bij die gekke ronde kooi aan het rommelen, maar ja, wat ze daar nou aan het doen was... Ik had het veels te druk met eten en spelen en eten en... Maar toen moest ik komen kijken van mama. Hé, er zit iets in. Wat is dat nou voor geks... Lijkt een beetje op mij, maar zo kaal. Mag ik erin mama? Ja? Hoezo voorzichtig doen?? Ohh lekker! Er ligt trosgierst. Mmmm. Hé, wasdat? Lijkt wel een staart. Effe kijken hoor... Whoeha!! Dat gekke ding blaast en hapt naar me. Auw! Mama! Je weet toch dat ik altijd met mijn bekkie kijk?? :-/ Waarom mag dat niet? Snap ik niet hoor... Is dat ook een vogel??! Hé, ze heeft plukkies aan haar borst... Iehhhh, mama! Je laat me schrikken! Hoezo afblijven??! Mama, wat doe je raar. Er zit daar gewoon een gek beest met een kaal koppie... effe kijken... Huh?? Zit ik ineens op mama's schoot! Hoe kan dat nou zo snel?? Wat zeg je mama? Is dat m'n zusje waar is zo naar uitgekeken heb? Brrr... laat ze eerst maar een ophouden zo naar me te blazen, ik doe niets!

Pepper


Pepper is dus behoorlijk nieuwsgierig naar Kaily, maar Kaily ziet de boel in een totaal ander licht. Lees maar...

He he, eindelijk een beetje rust. Iedereen is nu het huis uit en dat andere beest zit veilig in zijn eigen kooi. Ik snap er allemaal niets meer van hoor...  :( Gisteren zat ik nog lekker bij al mijn andere kale broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes en lekker veel gefluit om me heen. Toen kwamen er ineens 3 mensen. Die ene noemde zich mijn mama. Maar dat is Lique toch?? Ik weet niet hoor. Maar die nieuwe mama wilde mij toen mijn spuitje voeren... Niks hoor, ik ga wel vliegen. Hihi, kan ik al ;D. Nog even lekker bij papa Punky gegeten, maar daarna ging-ie weer pikken :'( Auw... Hé? Wat gebeurt er nou?? Wordt ik zomaar in een rood koffertje gestopt. Help! Waar ga ik heen?? Hmmm in een auto, nou dan maar pitten hoor, er is zo toch niets te zien. Oh, we zijn gestopt... Wat is dit nou voor een huis? Zo stil... Oh, er zit nog een beest, nou, die zegt ook niet veel. Wat is dit nou? Een ronde kooi?? Nou, ik ga wel op de trosgierst zitten, die ken ik tenminste. Aaaaaah! Er dat andere beest zit binnen en zit aan m'n staart!!! -BLAAAAAS- Ga weg!! Nieuwe mama! Hij zit aan me :'( Weeeeeh... Haal hem weg, hij blijft aan de gang! Gelukkig... weer lekker alleen... Gaaaaaaap, weer tukkie doen hoor. Ik moet nog even wennen hier...

Kaily


Maar goed, de tweede keer bij elkaar ging al stukken beter. En de derde keer heeft Pepper niet eens meer aan haar gezeten. Vanavond maar weer eens kijken of de twee boeffies een beetje met elkaar overweg kunnen. Eén ding is zeker: Kaily laat het kaas niet van haar brood eten.

Groetjes van ons allemaal!

Marianne

Hoi Sanna,

Leuk verhaal geschreven in je dagboek.
Ik wens je nog veel meer plezier met je twee valkjes en ik zal je verhalen lezen in je dagboek.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

Hoi Pepper en Kaily,

Ik hoop dat het heel goed met jullie gaat, dat Kaily maar gauw aan Pepper mag wennen, maar ik denk niet dat dat een probleem zou zijn.
Pepper is inmiddels ook een wildkleur, net als Kaily's broertjes en zusjes.
Pepper, niet in haar staart hangen hoor, de staart is haar heilig hahaha.
En kaily, vertrouw Pepper maar, het komt wel goed.
Probeer maar weer net als je hier deed, aan de trosgierst te eten.

Kusje Pleegmama

Sanna

Poeh poeh, ik begin nou toch een beetje te wennen hier. Mijn nieuwe mama is eigenlijk best lief. Had je toch gelijk hoor Pepper. En sorry dat ik eergisteren zo naar je geblazen heb :-/, ik was nog een beetje van slag. Want gisteren ben je hardstikke lief voor me geweest. Alleen je moet nou eens van mijn teentjes afblijven hoor! Die zijn echt niet om te eten...
Ik heb gisteren ontdekt dat ik het eten dat mama me geeft toch wel lekker vind. Hmmmmmm :P ik heb heerlijk gesmuld. En mama is zo lief voor mij geweest. Omdat ik nog niet zo veel per keer at, is ze iedere keer voor me teruggekomen.  :-* mama! En weet je wat ze toen gedaan heeft?? Toen mocht ik eruit! :o Wouw! wat is dat gaaf. Een beetje achter Pepper aangefladdert en lekker naast m'n grote broer op de kast gezeten. En toen later bij mama op haar schouder. Geef nog eens een kusje mama? Kruip ik lekker tegen je aan.... Hmm wat is het nou lekker rustig. Oh, ik zie het al, Pepper is al naar bed ;D. Mama? Wat doe je nou? Moet ik in je hand zitten? Ohhhh, lekker warm. Oh mama!! Dat is lekker, ga door, ga door, niet ophouden! :P Oh, wat heb ik daar een jeuk. Ja, en onder mijn kinnetje, en onder m'n oogje, naast m'n oortje, en ooooooohhhh op m'n achterhoofd..........

Kaily



Ja hè Kaily? Is best leuk hier hè? Ik moest in het begin ook wennen hoor :P. Maar mama zorgt zo goed voor ons. Altijd tijd voor een knuffel :-*. En als jij nou straks een beetje groter wordt, gaan we lekker samen 's ochtends door de kamer racen. Ik hoorde van mama dat jouw vogel-oma ook zo'n luchtacrobaat is. Hahaha, gaan we mama lekker laten schrikken :D. Maar ik zie dat je al ontdekt hebt dat mama errug lekker om op te zitten is. Hé! niet zo vlug! Das mijn schouder hoor. Mama! Ze zit op mijn schouder! :'( Wat zeg je? Je hebt er nog een?? Oooooooohhhhh....... Sorry Kaily ;D, zal niet meer naar je blazen.  :-* van je grote broer!

Pepper



Foto's komen zo gauw mogelijk hoor! Maar ze moeten nog even ontwikkelen hè? ;D

Groetjes van Sanna en de beessies!
Knuffels :-* voor iedere valk in Nederland

Irene

He Pepper en Kaily,
Zo te lezen hebben jullie elkaar langzamerhand wel gevonden!
Fijn hoor dat het zo goed klikt. Af en toe blazen mag nog wel, want het is natuurlijk allemaal nog nieuw. Ik kijk uit naar jullie eerste gezamelijke familieportret!
Groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Sanna

Hey Mams, mogen we weer wat typen? Ja, ik moet natuurlijk wel mijn vaardigheden bijhouden, anders haal ik mijn aanslagen niet meer... Want binnen heb ik het veels te druk met mijn malle zus! Gek beest. Kermen dat ze doet 's ochtends, niet normaal meer :o. Ik weet niet wat haar bezielt. Wat zeg je mama? Honger?? Allevogels, laat haar dan gewoon gaan eten! Hoezo? Kan ze nog niet? Kan ze niet eens pellen??!! Jeetje, wordt nog wat met haar. Daarom houdt ik zoveel voer over voor mezelf. Oh, ze gaat het nog wel leren uiteindelijk? Nou, zeg maar dat ze zich niet hoeft te haasten hoor, des te meer heb ik :P. Wat zeg je nou mama?? Heb ik dat ook zo gedaan??! Oh, gelukkig, niet zo hard als Kaily doet ;D. Tja, ik ben dan ook beschaafder hè? Alleen niet zo bescheiden :D. Nou ja, er valt best mee te leven hoor. Ze moet alleen niet in de weg gaan zitten. Vandaag ook weer! Zit ik lekker op mijn favo plekkie in de boom, wil in naar het raam toe, zit Kaily in de weg! En geen poot opzij doen hè? Dus ik tik haar wat aan om te zeggen dat ik erdoor wil ... blijft me gewoon aan zitten kijken ... ik trek aan wat veertjes ... begint ze zielig te piepen! Mama boos :-/ "Je weet best dat je niet aan haar veertjes mag trekken Pepper!". Jamaar mama, ik wil er door! Wat zeg je? Via een andere weg? Oooooh ... zo ... goh, das nog veel gemakkelijker. Thanx mams ;D. Nou ja, heeft ze toch nog iets goeds gedaan.

Knuffels van Pepper!



Poeh Pepper! Wat loop jij nou weer een hoop onzin te verkondigen. Ik ben helemaal geen malle. Maar jij bent gekke Pepper. Ja, want ik zat vanmiddag op mama's schouder en jij gekkerd schrikt weer ergens van. Paniekvogel... Anyway, kon je met je blinde paniek eindelijk mama weer vinden ... land je zo bovenop mij!!! :o Weeeehh! Mama, Pepper zit bovenop me, daar ben ik nog veel te jong voor......... :-X Stom hè mama? Dat Pepper overal zo van schrikt? Ikke niet hoor, al slaat er een bom in, doet me niks. Wat zeg je mama? Deed het Pepper ook niets toen hij zo oud was als ik?? Hmmmm... :-/ Jamaar ikke toch niet hoor, ikke haaibaai <wat betekent dat trouwens, haaibaai??>. Wanneer mag in nou trouwens eindlijk in de grote kooi slapen? Watte? Als m'n veertjes terug zijn?? :-[ Maar dat duurt misschien nog heeeeel lang. Niet? Nou ja, als jij het zegt mama. Waarom eigenlijk?? Oh, omdat Pepper dan afmaakt wat papa Punky begonnen is... Nee dat zie ik inderdaad ook niet zitten. Nou ja, dan zal ikke maar geduldig zijn.

Kuifloze kopjes van Kaily!

Irene

Hoi Sanna, pepper en kaily,
Hoe gaat het met jullie. Alweer el;kaar wat beter leren kennen? Hebben jullie al een gezamelijke foto.Ben zo benieuwd hoe het gaat met jullie.
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Kolkkie

Hoi Sanna,

Hoe gaat het nu met je 2 kanjers?

Mooi verhaal trouwens ;).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

2 oktober 2003, 05:04:42 #8 Last Edit: 2 oktober 2003, 20:43:00 by Pepper
Zoals beloofd: FOTO'S!!!!

Kijk, jullie dachten dat ik een nieuw valkje had, maar eigenlijk is het een klein giertje hoor. Kijk maar:



Oh nee ;), tis toch een valkje...



Mama!!! >:(

Haha, grapje hoor meis. Sorry, ik zal je niet meer zo pesten...

Maar waar iedereen natuurlijk met smart op wacht, de foto's van mijn moppies samen. Tja, ik kan nog niet echt zeggen dat ze heel veel met elkaar ophebben, maar ze dulden elkaar in ieder geval. Alhoewel Peppertje niet altijd de verleiding kan weerstaan eens even in die mooie gele staart te happen.

Ja, hoor es! Dan moet ze hem niet voor mijn neusje heen en weer wapperen hoor!



En waar Pepper z'n kuifje opzet ... zet Kaily haar nekkie uit bij gebrek aan kuif :D



Een week geleden fladderde Kaily nog voornamelijk, nu wordt het al meer gericht vliegen. Het liefst de allerhoogste plekjes.

Hihi, zodat jij maar weer op een stoel moet klimmen om mij te pakken te krijgen ;).

Het vliegen wordt al zo goed dat Pepper haar af en toe kwijt is.



Waar is Kaily nou zo snel gebleven?? Mama? Heb jij haar ergens gezien?

Ja hoor Pepje, kijk maar boven je...



Oh ... nou, dan ga ik maar weer verder met belangrijkere dingen, als zij niet met me wil spelen...



Trouwens, ik heb die hele Kaily niet nodig om te spelen, kan me prima zelf vermaken!





Ach ja, maar ik maak me niet druk hoor. Vanmiddag ving ik een glimp op van 2 vogels die gebroederlijk op de eetkamertafel aan trosgiers zaten te happen. Komt wel goed...

Alleen het blijven paniekvogels hè? :-/. Vanavond ging mijn mobieltje af en Pepper blijft bang voor dat geluid. Ja stom, ik was hem vergeten binnen af te zetten... Maar in blinde paniek stort Pepper uit z'n boom en valt al wild fladderend tussen een tafeltje en het raam. Bovenop een plantje, dus dat je nou kan zeggen dat-ie hard viel ... nee. Maar Kaily zat te dummelen in diezelfde boom en schrok zich helemaal de broerte :o. Fijn ... eerste paniekaanval. Gelukkig kan ze nog niet zo hard vliegen, dus ze kan zich niet echt heel erg bezeren. Maar ja, 3 keer tegen het keukenraam, 2 keer tegen de hor voor de achterdeur. En m'n moppie had net de pech dat ze net gegeten had, dus haar kropje zat nog vol pap. Aggossie... overal pap aangesmeerd... Gelukkig zat er nog heel wat in haar kropje, de kleine schrokop :). Maar ja, hopen dat dit niet nog een keer gebeurt, leuk is anders. Gelukkig mocht ze daarna een hele tijd van Pepper gezellig naast hem in de boom zitten, op zijn favo plekje wel te verstaan...

Ja ik weet het, ik ben veel te goed voor deze valkenwereld ;D

Groetjes van ons allemaal!

Irene

wat een geweldige foto's Sanna! Whahahahahaha, dat koppie van Kaily; echt lief.
Ze vermaken zich dus prima zo. ja mobieltjes, daar wordt Gijs ook helemaal gek van. Zo sneu, als ze zo paniekerig vliegen he? :-/
Ben benieuwd naar hun volgende avontuur!
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Irene

He Sanna,
Ik heb al een tijdje niets gehoord! Hoe gaat het met je kroost?
Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Sanna

Hahaha Irene :D. Het blijft druk hoor, de kinders. Maar ik ben ook druk aan het foto's schieten, dus er komen wel weer leuke plaatjes aan. Het nekje van Kaily is ondertussen lekker aan het dichtgroeien en de stoppeltjes op haar koppie kan ze sinds 2 dagen al overeind zetten, dus de kuif is in de maak ;D. Ook het kropje wordt steeds moeilijker te ontdekken (behalve als die vol is dan natuurlijk ;)). Als die kale plek boven op haar koppie verdwenen is, zal ik ze bij elkaar in de kooi zetten. Kijken hoe dat gaat... Voorlopig heeft Pepper nog zo iest van 'leuk, maar ze moet niet te dichtbij komen' maar Kaily denkt al steeds vaker 'zullen we even kennis maken?'. En gaat Pepper er een keertje op in, dan is het om aan de papkorsten naast haar bekkie te pikken :P. blaas! Nog niet echt een succes dus. Maar goed, ze zijn nog jong. En mama is eigenwijs en koppig ;D. They don't stand a chance!

Groetjes!

Irene

 :D :D :D Leukstel dus samen!!! Hhahaahha. Leuk om te horen/lezen. Tja, ik wilde even het fam. temprament leren kennen. Dan weet ik wat mij volgende week te wachten staat!  ;D Groetjes, Irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Sanna

Nou, temperament heeft ze wel hoor, ik ben bang dat ze Pepper flink onder de duim gaat krijgen :D. M'n sulletje... Maar zooooo lief! Als ik 's ochtends de kooi open doe, moet ik altijd eerst hem in de deuropening in z'n nekkie kroelen (zo zacht die veertjes :P). En dan neemt-ie geen genoegen met een halve minuut hoor, dat moet grondig gebeuren.
Ach, maar het zijn zulke lekker moppies. Kan niet meer zonder ze!

Groetjes!

Sanna

8 oktober 2003, 17:48:11 #14 Last Edit: 8 oktober 2003, 17:50:50 by Pepper
Hihi, gekke Pepper :P. Tjonge mama, hij is wel een schijtertje hoor, ik dacht dat ik een grote sterke stoere broer kreeg... Toch hij is ook wel interessant en schattig. Maar ja, als ik hem achterna vlieg krijgt die mallerd zowat een hartverzakking :P. Hij was zeker enig kind hè mama? Ik bijt wel van me af hoor, ik had allemaal broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes. Haha en ik was de oudste ;D.
Maar daar waar Pepper steeds uit eet, zaadjes heette dat toch??, das toch wel lekker eigenlijk. Heb ik gisteren een heeeeeleboel van zitten snoepen. Hmmmmm. Tja, Pepper zat er uit te eten en ik doe Pepper altijd na.
Pepper? Was dat voor een gek kwastje aan je hoofd? Mag'k es proeven? WHAAAAA! Niet happen!! Mama! Pepper blaast naar me...
Hee?? Wat doe je nou Pepper? Whoeha! Blijf die stoppeltjes op m'n koppie af! Wat zeg je? Wordt dat ook zo'n kwastje? Oh, kuifje heet dat... En jij gaat me helpen om de hulsjes eraf te halen??! Ja, amahoela!!! :o Dat zeiden ze in de grote kooi bij vogelpapa en -mama ook! Ik werd er alleen maar kaal van! blaas!

- :-* Kaily-


Gelukkig, ik heb m'n kooi weer voor mezelf. Gisternacht en vannacht heeft Kaily voor het eerst bij me geslapen. Gaat ze zomaar op m'n touwladdertje zitten!! Nou moest ik een ander slaapplaatsje zoeken, want mijn oude plekkie is niet meer hoger dan die van Kaily :(.
Niet verder vertellen hoor ;), maar is toch ook wel een beetje gezellig, met z'n beidjes in de kooi. Maar zo stom, ging ik Kaily gisteren een beetje helpen haar staart te onderhouden ... wordt ze ineens uit de kooi gepakt! Mama, waarom ben je nou boos?? Omdat ik gaatjes in haar vleugels maak?? :( Maar dat doe ik toch bij mezelf ook altijd...
Nou ja, we mogen gelukkig wel samen op tafel. Niet te dichtbij hè Kaily! Hee? Was dat? Wat heb jij voor klontjes naast je snaafje hangen? Pap?? Maar mama, mijn pap rook heeeel anders hoor! Oh, dat was ook andere pap? Nou ja. Zal ik je even helpen het eraf te pulken? Heee! Niet blazen! Nou, dan doe je het zelf maar hoor! :-X Ik ga wel weer lekker in mijn boom zitten. En bij mama op het hoofd.
IIIEEEEHH!! Kamikaze!!! Komt zomaar op mij af vliegen! Mama's hoofd is mijn plekkie hoor!! >:( Wheeeeh! Mama, ze jaagt me steeds weg. Wat zeg je? Moet ik me niet weg laten jagen? Ja, ik weet dat dat mijn plekje is, maar ik durf niet zo goed voor mezelf op te komen mama :-[. Oh gelukkig, je hebt haar alweer weggehaald. Ik kom er weer aan mama, hier komt je schatje!

- ;) Pepper-