5 mei 2025, 19:18:10

Nestjes van Marianne 2006

Gestart door Marianne, 19 augustus 2006, 20:20:06

« vorige - volgende »

Marianne

19 augustus 2006, 20:20:06 Last Edit: 17 oktober 2006, 17:37:12 by *Marianne*
Hoi allemaal,

Zoals de titel al zegt, ook bij mijn zijn er weer eitjes.
Ik ben laat begonnen dit jaar en dat komt mede doordat de luchtvochtigheid  in het begin van het jaar hier erg laag was in de huiskamer en ook hadden wij hier in het zuiden des lands eind juni al zomervakantie (geboft met het weer) en heb daarom besloten om te beginnen na onze vakantie.
Zo gezegd, zo gedaan.

Vorig jaar had ik al geprobeerd om Jewel en Pino te koppelen maar dat lukte toen niet. Dobey, het mannetje waar Jewel al een paar nestjes mee heeft gehad, was te dominant aanwezig.
Dit jaar moest het anders en toen ik de broedkooi van zolder gehaald had, heb ik Dobey vanuit de kamervoliere in een andere kooi gedaan en boven bij Koda gezet. Koda is het valkje van mijn oudste zoon, een dochter van Dobey en Jewel.

Nu is het dus wel gelukt.
Ik ben heel benieuwd welke mutaties eruit gaan komen want van Pino weet ik niets alleen dat het een geparelde is. Jewel is een geparelde split bont en witmasker (en komt van Mandy)

Pino en Jewel hebben nu 4 eitjes.
1e eitje   30 augustus
2e eitje   1 september
3e eitje   3 september
4e eitje   5 september.

Ook heb ik een blok aan de kamervoliere gehangen en daar broeden Bassie en Zazou in.
Dit is een bewezen koppel en hebben al vele mooie mutaties op de wereld gezet.
Geparelde lutino, geparelde, bont geparelde (de enige man).

Moeder:bont gepareld 
Vader:gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino}

man afkomst:
13% gepareld split voor bont witmasker {X1:  lutino}
13% gepareld split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont {X1:  lutino}
13% gepareld split voor bont 13% bont gepareld split voor witmasker {X1:  lutino}
13% bont gepareld split voor witmasker
13% bont gepareld split voor {X1:  lutino}
13% bont gepareld 

pop afkomst:
13% lutino gepareld split voor bont witmasker
13% gepareld split voor bont witmasker
13% lutino gepareld split voor bont
13% gepareld split voor bont
13% bont lutino gepareld split voor witmasker
13% bont gepareld split voor witmasker
13% bont lutino gepareld
13% bont gepareld

Ook zij hebben nu 4 eitjes.
1e eitje   31 augustus
2e eitje    2 september
3e eitje    4 september
4e eitje    6 september

Ik heb bij beide nestjes nog niet gekeken of de eitjes bevrucht zijn. Dat komt van de week wel een keer.

Ik zal binnenkort  een keer foto's plaatsen van de twee koppels.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Gerda

Hoi Marianne,

Voor jou begint het broedseizoen dus nu op gang te komen!
Is op zich ook prettiger, loop je ook niet gelijk met de 'buitenkweek-piek'.

Ik ben benieuwd wat er uit de eitjes komt kruipen!!

Liefs, Gerda

Marianne

De foto's....

Koppel 1:

Jewel pop

Pino man

Koppel 2:

Zazou pop

Bassie man
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Riny

Hoy Marianne
Leuk dat je ook een dagboekje bent begonnen.
Ik hoop dat je veel en mooie jonkie's krijgt.
Groetjes Riny :D

Marianne

Hoihoi,

Jewel en Pino hebben nu het 5e eitje erbij.
Deze is gelegd op 20 augustus.
De andere 4 eitjes zijn bevrucht.

Ook de 4 eitjes van Bassie en Zazou zijn bevrucht
Daar zou vandaag nog een eitje bij kunnen komen maar ze hebben nog nooit meer dan 4 eitjes gelegd.

Zodra er nieuws is meld ik mij weer.....

Groetjes Marianne

Marianne

Hallo,

Nog een paar dagen en dan kunnen de eitjes uit gaan komen.
Helaas zag ik gisterenavond dat bij Zazou en Bassie 1 eitje gebutst was.
Zij hebben nu dus nog 3 eitjes over.
Verder niets speciaal te melden, tel de dagen af (nog 3)

Groetjes Marianne

Riny

Hoy Marianne
Nog 3 Daagjes en wij staan allemaal voor je deur, om beschuit met muisjes te eten.
Ik hoop dat mijn laatste jonkie's deze week uitvliegen naar de nieuwe eigenaren.
Het was een goed ,maar heel druk broedseizoen.

Marianne

28 augustus 2006, 07:41:02 #7 Last Edit: 31 augustus 2006, 07:39:20 by *Marianne*
Hoi Riny,

Gezellig...... je bent van harte welkom!

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Ben benieuwd wat voor jongen je dit seizoen gaat krijgen  ;). Ik blijf je volgen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Hoi,

Even een klein up-date-tje.
Bij Jewel en Pino is gisteren het eerste eitje uitgekomen, een geel donsje met donkere oogjes
Bij Zazou en Bassie is vanmorgen het eerste eitje uitgekomen, een geel donsje met rode oogjes. Dit wordt dus weer een (bont) geparelde lutino pop.
Ze krijgen beide al volop te eten dus tot zo ver gaat het prima.

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi Marianne,

Gefeliciteerd met je 2 kleintjes  ;D. Altijd weer leuk he  ;).

Ruby zit de laatste tijd veel in nestkasten te koekeloeren. Heb haar er nog niet ingezien.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Riny

Hoy Marianne
Gefeliciteerd met de eerste jonkie's van je babyboom.
Onze broedblokken zijn al schoongemaakt en opgeborgen voor broedseizoen 2007, en bij jou begint het pas.
Hopelijk worden het mooie en gelukkige valkjes

Rianne

Hey Marianne,

gefeliciteerd met je jongen! :D

Marianne

Hoihoi,

Bedankt voor de felicitaties, spannend is het altijd weer.

En ja Riny, bij jou is het al weer achter de rug terwijl ik de eerste nestjes nu hebt.
Dat is een voordeel van binnen kweken, de temperatuur is er goed.
Maar een mooie voliere in de tuin zou ik ook wel willen, dan kan ik nog meer valkjes houden dan dat ik nu heb  ;D (wensen moet je altijd houden)

Groetjes Marianne

Mandy

Citaat van: *Marianne* op  2 september 2006, 11:56:35
Bij Jewel en Pino is gisteren het eerste eitje uitgekomen, een geel donsje met donkere oogjes
Bij Zazou en Bassie is vanmorgen het eerste eitje uitgekomen, een geel donsje met rode oogjes. Dit wordt dus weer een (bont) geparelde lutino pop.

Gefeliciteerd met de kleintjes! :D
Hopelijk gaat alles weer naar wens, ik zal het proberen te volgen. Geniet maar weer lekker van dat moois. :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl