27 april 2024, 18:19:24

Elmo

Gestart door Tara, 22 juli 2003, 20:53:00

« vorige - volgende »

Tara



Kiekeboe!!!!!!!

Ik ben Elmo (denk ik) mijn baasje weet nog niet zeker of ze me zo noemt of niet, wie weet ben ik wel een meisje? Ze vindt me een fantastisch valkje, en ik verzorg heel graag mijn veertjes en word ook graag gekroeld, heel graag zelfs ::). Ik heb wel enkele speciale dingetjes waarom mijn baasje eigelijk hoopt dat ik een vrouwtje ben ::). Ik ben dus een gepareld valkje van vandaag 4 weekjes oud. Ik ben ook erg groot voor mijn oude vergeleken met de andere jonkies, maar dat komt omdat ik het beste word verzorgd door mijn ouders denk ik. Nou wat er bijvoorbeeld erg speciaal is aan mij, als je kijkt naar mijn parels zie je dat ik gele parels heb, maar dat lijkt mij normaal, maar ik heb ook witachtige pareltjes ;D. Misschien is het wat erfelijk, mijn papa krijgt met de zomer sproetjes en mijn mama heeft 2 roste parels in haar nekje :D. Vandaag heb ik 1 bijvoeding gekregen omdat ik al een tijdje niets in de krop had, maar dan heeft baasje me weer in de kooi gezet, ik had wel honger, maar eigelijk niet zo veel gegeten, ik wist niet wat ik wou, soms spuitje, soms lepel en dan werd het te koud enzovoort ... Toen ik weer in de kooi zat begon ik gelijk weer te krijsen naar mama en papa, dan hebben ze gelijk beginnen te eten en toen gewacht tot baasje weg was om weer eten te geven :). Ik heb ook parels vlak achter mijn oogjes, meestal is dat gewoon geelachtig, maar bij mij zijn het parels! Ik ben gewoon prachtig. Baasje zal niet kunnen kiezen om weg te doen tussen mij en het kleinste jong, ze had een gepareld jong beloofd aan iemand maar we zijn allebei zo speciaal, het ander is net of die bont gepareld wordt, alleen zal het hoogst waarschijnlijk niet zo zijn :-/. Maar goed, baasje ziet nog wel, misschien begint er nog een koppel aan een nestje, waarschijnlijk niet meer, maar dat hoopt ze, zodat ze een ander gepareld valkje kan verkopen, want ons 2 wil ze zo graag houden ::) :-/. Het is toch moeilijk hé, al die keuzes nemen ...

Ik hou heel erg van mezelf te kroelen, en dat zie je ook :). Verder wil ik zo worden als mijn papa, lekker stoer en dik, maar dat is mijn mama ook. Ik lig graag te slapen op baasjes buik op mijn buik, da's heerlijk hoor :D. Waar ik bang van ben ... papier :o. Brr dat maakt me aan het schrikken johhhh. Mijn grote broer is al zo groot als volwassen, mama zegt dat hij op tante lijkt, en dat vind ik ook, ik hoop dat ik ook zo mooi wordt als hun. Maar dat zal wel, alle valkjes zijn mooi zegt mama en baasje, nouja bijna allemaal toch, we hebben wel al eens een raar valkje gehad die waarschijnlijk niet mocht voortplanten :(, hij kreeg thans mooie jonkies, kijk maar naar de 2 Plukkie's die dood zijn :'(. Nog iets over mijn pareltjes, de gele zitten in het midden, bijna overal, maar de witte heb ik enkele op mijn vleugeltjes en enkele aan de zijkantjes van mijn rugje, voor de rest is alles geel, maar het is wel erg mooi hoor :). Daarom hoopt baasje dat ik een popje ben, zodat ik mijn pareltjes niet verliezen zal :P. Als ik nog iets beleef horen jullie het wel ::).

Groetjes, ?Elmo?

Paul

Hoi Elmo,
Je zit heel erg mooi in de veertjes voor je leeftijd hoor :-)
En je bent wel een heel erg mooi valkje en je word natuurlijk nog mooier als je wat ouder word.
Ik hoop dat je baasje je gaat houden want dan kom je in een heel mooi huis in de tuin wat pas gemaakt is en daar zal je het zeker fijn hebben :-)
Heel veel plezier bij je baasje.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Elmo,

Je bent een schatje.
Ik hoop dat je bij je baasje mag blijven.
We horen het nog wel.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Tara

Hallo allemaal,

vandaag komt Valérie achter het wildkleur valkje maar er is een probleem :( ...

Het ander gepareld valkje is nu ook ziek geworden ... Baasje vermoed ook weer van de honger, het is een kleiner dan wij ... Baasje heeft haar nu wat eten gegeven, toen ze haar vond lag ze op haar buikje :( ze dacht dat ze dood was :'(.

Nu heeft die wel gegeten en zit al weer recht, vaak kopje laten hangen maar vaak ook weer niet, oogjes gaan af en toe open, piept soms, alleen gaan haar pootjes wel vaker vooruit en zit ze dan op haar kont :-/. Baasje zei dat ze mij niet alleen zal laten zitten vanmiddag, ze vertrouwt mijn mama en papa niet meer. Het zou zonde zijn dat mijn broertje of zusje sterft, het is zo'n liefje en mooitje :(. Duimen dus dat het beter zal gaan, ik hoop het maar ...

Groetjes, Elmo

anika_en_spirit

hoi elmo,

je bent een mooi en lief valkje hoor.
hopelijk mag je bij je baasje blijven.
je zal het er zeker goed hebben.

groetjes anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Tara

Hoi Anika,

het gepareld valkje Elmo zal nu waarschijnlijk weggaan naar een vriendin van m'n moeder, ahhh ik zie het nog wel, hopelijk blijft Elmo want dat zou ik heel erg graag, het tweede jong zit nu ook zonder krop, Valérie moet er nog steeds achter komen, ik hoop toch dat ze die niet laten vallen anders zou ik het echt vreselijk beginnen te vinden, dat vind ik nu al ... Elmo kan al goed klimmen en uit het blok komen, Spirit kan dat ook (Valérie's valk). Nouja, ik hoop dat ik Elmo houden kan en dat die vriendin van m'n ma nog even kan wachten ... Ik wil toch een jonkie houden :(.

Groetjes, Tara