11 mei 2025, 01:20:29

word dit jong geplukt?

Gestart door inka, 17 augustus 2006, 11:09:13

« vorige - volgende »

inka

Ik heb zo`n idee dat mijn jonge valkparkiet geplukt word, kan iemand dat zien aan de hand van de foto?
of is het iets anders?

Riny

Hoy Inka
Ook ik denk dat die geplukt wordt.
Groetjes Riny :D

inka

moet ik nu direkt gaan zorgen dat ze hem niet meer kunnen plukken of is het beter af te wachten, het jong is 20 dagen oud.

Marianne

Hoi Inka,

Zolang het jong nog gevoerd wordt door de ouders is het beste hem er gewoon bij te laten zitten.
Als het straks zelfstandig is dan groeien de veertjes er vanzelf weer aan.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

inka

dank je marianne,

maar ik heb het jong toch maar weg gehaald en even apart gezet en voor het eten zet ik het even terug, zodat de ouders kunnen voeren, als het goed is heeft de dierenwinkel morgen een plukkooi voor me.

ik heb 2 keer gekeken naar het jong met een half uur pauze er tussen en 2 keer zat er weer vers bloed op verschillende plekken.

inka

ik heb een noodoplossing bedacht tot ik het plukkooitje heb, nu hopen dat het werkt

hier de foto`s ervan:

ik heb het jong in een plasticbakje gelegd met wat zaagsel en van gaas een soort kooitje erom gevouwen.

Lin

gooede oplossing, maar let je er wel op dat de ouders er wel goed bij kunnen?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

inka

ja ik zit goed op te letten en net was de man aan het voeren, maar toch zal ik blij zijn als ik morgen het plukkooitje heb.

inka

Dit topic mag gesloten worden, ik heb het anders opgelost.
de dierenzaak kon op het moment niet aan een plukkooi komen, dus nu heb ik de man weg gehaald en zorgt de pop alleen voor het jong, gelukkig is het er maar 1.