27 april 2024, 16:06:25

mijn jong van5weken eet niet meer

Gestart door kaminka, 17 augustus 2006, 10:03:55

« vorige - volgende »

kaminka



hier zijn de antwoorden, ontlasting is donker, het botje is goed te voelen maar afvallen doet ie niet meer.
's ochtends wil ie geen pap dan gaat ie liever opzoek naar zaadjes enzo, middags en 's avonds wil ie wel pap.


Sanna

Hoe donker is donker? Neigt het naar bruin/zwart?

Rianne

Ik zou in ieder geval proberen om het zelf eten te stimuleren. Geef m trosgierst, grasparkietenzaad, en vochtig eivoer. Ook kun je proberen of hij zonnepitjes lust. Deze bevatten veel vet, en op zich kan hij dat best gebruiken. Natuurlijk niet te veel, anders mist ie andere voedingsstoffen. Probeer het spelenderwijs en dring niks op. Ook groente fruit kun je nu proberen.
De kleur van de ontlasting is zeker ook belangrijk.

Henry

Mocht de ontlasting de volgende kleur krijgen dus zwart dan is hij verteren.Dan zal ik maar snel een goede dieren arts raadplegen.




henry

Lin

Citaat van: Henry op 23 augustus 2006, 18:09:45
Mocht de ontlasting de volgende kleur krijgen dus zwart dan is hij verteren.Dan zal ik maar snel een goede dieren arts raadplegen.




henry


Meteen pap voeding toedienen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Coco en Chantal

Ben nu toch wel benieuwd hoe het nu met je valkje gaat?

Groetjes Chantal en de valkjes


kaminka

Sorry dat ik lang niet iets liet horen,

Ik ben verdrietig,

De ene is al vanaf de 22 overleden, Ze was een hele tijd stabiel maar opeens had ze stuiptrekkingen en was ze er niet meer,

Met die andere is het echt nog een week heel goed gegaan, ze at goed en ging steeds meer zelfstandig eten. Helaas mocht dat niet baten, de 29ste wou ze niet meer eten maar haar kropje was redelijk vol omdat ze zelf al heel wat at, ze was ook al 7weken. maar die avond had ik haar op schoot in een handdoek om te knuffelen, het leek net of ze sliep met haar ogen open, ik heb haar met tranen in me ogen vastgehouden en na 2 stuiptrekkingen was ze er niet meer. Ik had dit echt nooit verwacht ze at echt goed haar ontlasting was ook goed.

Ik ben er echt kapot van, als ik dit aan had zien komen was ik ermee naar de dierenarts geweest, ik wilde het niet nog een x na de 1ste x.

Ik hoop dat jullie het begrijpen, en er ook begrip voor hebben.

verdrietige kaminka

Sanna

Ach Kaminka, wat erg voor je :'(. Ik weet helaas wat het is om je vogeltje in je handen te zien sterven...
Veel sterkte meis.

Liefs, Sanna

heidi

hallo Kaminka,

Veel sterkte met het verlies van je valkjes.

Heidi en quickje
      Ongelooflijke act.

      http://www.youtube.com/v/RB-wUgnyGv0


heidi

sorry jongens is iets mis gegaan met de foto

Caroline

Sorry dat ik het zeg maar er klopt gewoon iets niet in je verhaal ......  :-\

Dit schrijf je de 22 ste:


Citaat van: kaminka op 22 augustus 2006, 17:34:41
in mijn ogen maken jullie het wel erg erg.
Ze is afgevallen omdat ze een paar dagen niet gegeten heeft.
Nu eet ze weer redleijk goed. Dus waarom dat allemaal :-\


Vervolgens dit de 23 ste:

Citaat van: kaminka op 23 augustus 2006, 16:33:18


hier zijn de antwoorden, ontlasting is donker, het botje is goed te voelen maar afvallen doet ie niet meer.
's ochtends wil ie geen pap dan gaat ie liever opzoek naar zaadjes enzo, middags en 's avonds wil ie wel pap.



En nu schrijf je ineens dat ze beide dood zijn waarvan eentje al vanaf de 22 ste.  :-[

Vreemd dat je dit de 23 ste nog niet wist.  ::)

Desalnietemin, sterkte!!

PS. persoonlijk vind ik wel als je kiest voor dieren, je ook met ze naar de dierenarts hoort te gaan als ze ziek zijn, dit hoor bij de verzorging die je op je neemt, zelf ga je ook naar een arts, neem ik aan??
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mariska

Citaat van: kaminka op  4 september 2006, 21:03:36

Ik ben er echt kapot van, als ik dit aan had zien komen was ik ermee naar de dierenarts geweest, ik wilde het niet nog een x na de 1ste x.



Veel andere die jou advies hebben gegeven, waaronder ik, zagen dit wel aankomen.
Daarom ben je diverse keren geadviseerd om naar een dierenarts te gaan.
Volgens jou konden die niks doen.
Daarom vind ik bovenstaande zin ook niet erg geloofwaardig overkomen.
Een dierenarts had ze deze lijdensweg kunnen besparen!

Het komt misschien hard over wat ik zeg, maar ik hoop dat je hiervan geleerd heb en het een eventuele volgende keer anders aanpakt.

Groetjes
Maris!!



Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Rianne

Pfff ik zal het nog eens voor iemand opnemen die niet naar de dierenarts kon/wou. ::)

Ik las dat je vond dat we het wel erg deden overkomen. Maar dat doen we niet. We zeggen de waarheid. Daar heb je veel meer aan als iemand die zegt 'ah joh komt wel goed', terwijl dat helemaal niet zo is. Hopelijk heb je iets aan deze ervaring gehad, en kom je hier weer terug met je vragen. :)

kaminka

Ik ben er echt kapot van en jullie maken er het niet beter op.

Met de 2de ging het echt goed!!!

Maar geloven jullie wat je willen, ik zal hier niet meer komen

kaminka

ps. de precieze datum weet ik echt niet meer raar he na zo'n ervaring