wanneer uit blok, beginnen zelf te eten, mogelijk naar nieuwe eigenaar

Gestart door mlanghou, 16 augustus 2006, 12:16:03

« vorige - volgende »

mlanghou

Hallo allemaal,

Ik heb weer eens een heleboel vragen.
Het gaat erg goed met mijn valkjes: ik heb 3 jonge wildkleur mannetjes die niet in het blok maar op de grond eronder zijn geboren en grootgebracht.
De oudste (wordt vrijdag 4 weken) zit al helemaal in de veren. Ze blazen enorm hard als ik in de buurt kom of ze op mijn hand zet.

Maar dan nu de vragen:
- aangezien ze niet in het blok zijn opgegroeid vraag ik me af wat normaalgesproken de leeftijd is dat ze uit het blok komen?
- wanneer beginnen ze met zelf eten? Ik heb wel al een bakje met voer op de grond staan, maar nog geen water. Dat vond ik in het begin wat eng omdat ik bang was dat ze zouden verdrinken. (ze vielen nog wel eens voorover op hun snavel).
- wanneer kan ik beginnen met een beetje tam maken? Ik neem ze vanaf het begin al regelmatig op mijn hand, maar het lijkt wel alsof ze het steeds enger gaan vinden ipv normaler.
- moet ik ze nog ander voer geven dan: trosgierst, eivoer en parkietenzaad?
- ik hou de ouders in een grote jock-kooi en ze mogen ook regelmatig los. Mocht ik nu geen nieuwe eigenaren voor mijn jonkies vinden, is het dan een mogelijkheid om er zelf eentje te houden? Of krijg ik dan ruzie / incest / te weinig ruimte?
- hebben jullie nog tips hoe goede nieuwe eigenaren voor mijn jonkies te vinden. Ik hoef er geen geld voor.

Zoals gewoonlijk alvast bedankt voor jullie reacties,

Miranda

Riny

Hoy Miranda
De normale leeftijd waarop de jongen uitvliegen ligt zo rond de 30 dagen.
Het ene valkje is al eens wat sneller als een ander.
Als ze uitgevlogen zijn gaan de ouders door met voeren, wel steeds minder.
Dan is ook de tijd dat de jonkie's zelf gaan beginnen met eten.
Met het tam maken zou je eigenlijk al lang bezig kunnen zijn.
Wel zou ik er nu gelijk aan beginnen.
Eigenaren vinden kun je door advertentie's te plaatsen.
Let vooral op met ze gratis aan te bieden daar zijn handelaren gek op.
Groetjes Riny :D

Mandy

Hé Miranda wat leuk om de jongen nu weer te zien! :D
Ze zien er goed uit, het is dus allemaal goed gegaan, mooi. ;D
En de meeste vragen zijn al beantwoord zie ik wel.
Ik zou eerst hier een advertentie zetten en als dat niet lukt pas op marktplaats.
Je hebt het trouwens over 3 wildkleurtjes maar de achterste is een cinnamon. Dat betekent dat de vader split is voor cinnamon en dat dit een pop is. Die andere 2 zijn wel wildkleurtjes zo te zien. :)
Voor degene die het niet weten de moeder is Beebob, een bont geparelde dochter van Pino. En 1 van de mooiste zelfs want zo bont als haar heeft hij ze nooit gehad, zie maar (de linkse);

En de vader is vlgs mij een lutino als ik op de doorgemailde foto's kijk. Vandaar dat hij split voor cinnamon moet zijn. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl