7 mei 2025, 18:47:06

Het duurt natuurlijk lang?

Gestart door SaskiaBart, 15 augustus 2006, 21:42:09

« vorige - volgende »

SaskiaBart

Beste mensen,

Mijn vriendin en ik hebben een punky.
Maar hij blijft toch vrij angstig.

1 maand terug zijn we erachtergekomen dat hij heel graag met ons eten bemoeid.
Hij komt dan heel dicht bij ons in de buurt.
Bij mijn vriendin heeft hij al op haar hand 10 seconden gestaan, en vandaag dan op haar been, want hij wilt mee eten met ons.

Dit alles lijkt me positief omdat hij zich als een ons wilt gedragen.
Maar we hebben hem al vanaf januari, maar als we geen lekkers in onze handen hebben blijft hj er angstig over.

Ik heb vroeger een aantal valkparkieten gehad die ook jonger waren, maar enorm tam werden
Punky was volgens de verkoper 3 maanden oud.

Hoe kunnen we het schrikken van de handen afleren om het zo maar te zeggen.
Want het is niet leuk om jullie met al die rare tamme snuiters op deze site te zien.

mvg Bart

Ivy

15 augustus 2006, 23:42:19 #1 Last Edit: 15 augustus 2006, 23:50:53 by Ivy
Hoi Bart.

Citaat van: SaskiaBart op 15 augustus 2006, 21:42:09
Want het is niet leuk om jullie met al die rare tamme snuiters op deze site te zien.

Haha! ;D ;D
Tja, zoals je zelf al aangeeft, liefde gaat door de maag, vooral bij de valkjes! Als hij wel bij jullie komt zitten als jullie eten, maak daar gebruik van. Geef hem een stukje appel, pasta, of groente uit je hand en doe dit regelmatig. Zo zal hij leren dat hij van jullie lekkere dingen kan krijgen.
Het duurt gewoon ietsje langer voor hem om tam te worden, maar met geduld kom je er! Mijn tweede valkje deed ik ook wel vijf maanden over voordat zij tam genoeg werd om vanzelf naar me toe te vliegen! Ze komt nu bij je zitten, ze stapt op en heeft geen moeite om bij de visite op de schouder te komen zitten en aan oorbellen knabbelen en dat is in mijn ogen gewoon tam :D
Jullie doen het goed! Nog veel succes met het tammaken. Je zal zien, straks komt hij bij jullie vanzelf ook als jullie niet eten en dan zal je je gewoon net zo geweldig voelen als wij met die rare tamme snuiters ;D
Groetjes, Ivy

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

SaskiaBart

We zijn een beetje aan het denken om misschien een 2e valkparkiet erbij te kopen.
Zal dit het tam maken beinvloeden?
Of moeten we Punky eerst helemaal tam maken?

Kunnen mannetjes elkaar goed verdragen onderling?

mvg Bart

Ivy

Hoi!
Hoeveel geduld heb je? ;D
Tja, als je een tamme valkje aanschaft, zou het zelfs kunnen helpen met Punky tam maken, omdat hij dan zou zien dat je nieuwe valkje niet bang is voor mensen...
Mannetjes kunnen ook prima samen. Er zijn natuurlijk uitzonderingen maar dat heb je vast ook met man+pop of twee poppen.
Wat voor mutatie (kleur) is je Punky? Het maakt niet uit voor tam maken ofzo, ik ben gewoon nieuwsgierig :D
Groetjes, Ivana

pieterjan

Hallo,

Ik heb zelf 2 mannetje sbij elkaar zitten ze knuffelen, kruipen dicht bij elkaar net als ene koppeltje, je hebt er zeker geen last van.

Lin

Als je weer eens foto plaats dan kan je die links plakken zoals je deed en dan op het 2e icoontje klikken boven de smilies klikken.

dan krijg je dit:

als je tussen die haakjes je link plaats dan kunnen wij hem meeteen in het bericht zien.

Het is inderdaad een wildkleur man.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

SaskiaBart

Hier dus wat foto's van onze punky, leuke foto's om te zien maar hij is toch vrij bangerig.
Zoals je ziet is heeft hij pas de vloer ontdekt.
Als we eten dan laten we hem meestal los, 's avonds gaat hij altijd vrijwillig zijn kooi in, gelijk op zijn plekje slapen.
Tis dus een wildkleur als ik me niet vergis.

Ivy

Hoi Lin.
Ik vroeg me af, kon het niet zo zijn dat Punky gepareld was? Op de foto's kan je zijn ruggetje zien en die is niet zo gelijk grijs...

Groetjes! Ivana

SaskiaBart

10 september 2006, 22:35:23 #8 Last Edit: 10 september 2006, 22:38:28 by SaskiaBart
Hier dan onze nieuwekooi voor onze nieuwevalk die binnenkort zal komen.

Begint al een beetje te wennen aan de nieuwe kooi, hij had eerst wel erg veel schrik.

Ja ja nog beter...

En nu zit hij er zelfs in.

groetjes Bart en Saskia

Coco en Chantal

Hallo Saskia en Bart

Ik wist niet dat jullie hier ook lid waren haha, gezellig hoor. ;D

Er zijn al meer mensen met mijn valkjes op deze site en hebben nu ook een 2de valkje bij mij gereserveerd(lid Bello en lid Peetie).
Peetie heeft een zusje van jullie 2de valkje gereserveerd en Bello is het broertje van jullie valkje (van koppel Chanel en Noa).

Nog even een vraagje, komen er ook leuke gekleurde speeltjes in de kooi?? want het ziet er nu wel kaal uit.

Punky is een mooi valkje hoor.

Groetjes Chantal en De Valkjes
Groetjes Chantal en de valkjes

SaskiaBart

Citaat van: Coco__en_Chantal op 13 september 2006, 09:17:01
Hallo Saskia en Bart

Ik wist niet dat jullie hier ook lid waren haha, gezellig hoor. ;D

Er zijn al meer mensen met mijn valkjes op deze site en hebben nu ook een 2de valkje bij mij gereserveerd(lid Bello en lid Peetie).
Peetie heeft een zusje van jullie 2de valkje gereserveerd en Bello is het broertje van jullie valkje (van koppel Chanel en Noa).

Nog even een vraagje, komen er ook leuke gekleurde speeltjes in de kooi?? want het ziet er nu wel kaal uit.

Punky is een mooi valkje hoor.

Groetjes Chantal en De Valkjes

Hoi,

De kooi is inderdaad nog kaal. Maar dit is nou juist een probleem. We hebben allemaal leuke speeltjes voor onze punky. Belletjes, laddertjes, touw met blokjes en balletjes.
Maar.... punky is hier allemaal erg bang voor. Met een belletje durft hij nog wel af en toe te spelen maar als we de rest in zijn kooitje plaatsen durft hij niet van zijn stok af te komen. Of hij fladdert de hele kooi rond en is dan erg van streek.
We hebben eerst geprobeerd de speeltjes naast zijn kooi te leggen zodat hij eraan kon wennen en nieuwschierig werd.
Nieuwschierig werd hij wel maar zodra we het in de kooi wilde plaatsen ging het weer mis. Dus we weten nu niet hoe we dit
het beste kunnen aanpakken. Hij vermijd gewoon de plekken waar we speeltjes voor hem neerleggen.

Saskia en Bart

Coco en Chantal

O wat vervelend zeg dat hij zo bang is van speeltjes.

Ik zou toch doorzetten hoor met dat speelgoed.
Eerst vlakbij de kooi leggeen, daarna buiten zijn kooi hangen en daarna erin, of misschien eerst wel op de grond in de kooi leggen en daarna ophangen in de kooi.
En daarna het bange gedrag negeren.

Zo heeft het bij onze Grijzeroodstaart Sjako ook geholpen, want die was ook altijd bang van nieuwe dingen en sinds hij hier bij ons is en ik dit toegepast heb is hij gelukkig niet meer bang en vind hij het heerlijk om met het speelgoed te spelen.

Successs

SaskiaBart

14 september 2006, 09:01:54 #12 Last Edit: 14 september 2006, 09:05:07 by SaskiaBart
Hoi Chantal,

Ik zal je tip proberen. Heb nu wat speeltjes in zijn kooi gehangen. Hij heeft net even met zijn belletje gespeeld maar na 10 min leek het wel of hij kwaad werd. Was erg "vals"
aan het doen tegen het belletje. Was met zijn snavel er tegen aan tikken en het leek wel mopperen, alsof hij wilde zeggen haal dat ding hier weg. Evengoed wel grappig om te zien maar ik weet niet of dit gedrag normaal is. Het ander speelgoed laat hij tot nu toe links liggen en het laddertje is helemaal taboe.
Hoop maar dat het beterd. Weet jij nog evt ander speelgoed die valkjes leuk lijken te vinden? Ik heb nu de standaard speeltjes voor vogels.

P.s Hoe is nu met de jonkies. Groeien zeker als kool haha.
Groetjes Saskia

Coco en Chantal

Ik ga nu even snel werken en zal vanmiddag foto's maken van de jonkies en je even mailen.

Groetjesss doei

marielle

hoi ik heb sinds een anderhalve week een valkparkiet (tweety) ze is rond de 4 maanden en is een pop. en komt uit een dierenwinkel. toen ik haar net had en nog wat ik in de kooi kwam om wat op tehangen kwam ze even op me arm zitten daarna nietmeer, toen werden wij geadviseerd om met tam maken en makkelijker is als ze gekortwiekt is. en inderdaad na anderhalve week komt ze al op me vinger zitten. wel nog een beetje bangig maar dat went wel mag ook al over haar kopje aaien en een kusje geven op haar snavel. misschien heb ik gewoon geluk gehad maar misschien helpt het kortwieken wel. ???