7 mei 2025, 21:21:51

Wat kan ik doen?

Gestart door angelina, 12 augustus 2006, 16:40:19

« vorige - volgende »

angelina

Hallo,

Vanmorgen wanren mijn valkjes lekker los en vrolijk aan het vliegen en fluiten.
Ineens was mijn 4e aanwinst zoek en na een zoektocht van een kleine 5 minuten vond ik hem in de gordijnen. Aan de kant van het raam dus daar had ik niet direct zicht op.
Hij zat helemaal bovenin en heb hem geholpen daar weg te komen want dat ging dus niet meer. Het was niet de eerste keer dat ie daar zat dus in mijn optiek in eerste instantie ook niks aan de hand.
HIj bleef wel ernstig stijfjes bij me zitten en toen ik hem ff goed bekeek zag ik dat het tussen zijn neusgaten beschadigd was. Ook niet de eerste keer dus ik schrok niet en nam aan dat ie zich daar net als vorige keer weinig van aan zou trekken.
Toch blijft ie nu maar stilletjes en zit de hele tijd zijn oogjes bijelkaar te knijpen.
Ik heb verder gekeken en gevoelt of ik iets kon vinden waar dit gedrag aan kon liggen maar ik kan verder niks ontdekken.
Weet nu ff niet wat ik nog meer voor hem kan doen dan hem rustig laten zitten en in de gaten houden.
Hij zit wel op 2 pootjes en erg stilletjes maar niet echt bol.
Heeft iemand nog een idee?
Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt en ben een beetje radeloos.
Alsvast bedankt.

Ps: Weet niet of dit wel bij spoed hoort of ergens anders maar anders wordt het wel verplaatst neem ik aan.

Love birdies

angelina

Ik zag net dat ie zichzelf wel poetst en uitrekt dus zou het dan schrik geweest zijn in combi met het stoten van zijn snavel/neusje???
Ik heb voor de zekerheid ook druivensuiker in het water gedaan kan nooit kwaad. Maar hij is nog steeds heel erg dufjes vind ik. Niemand die me hierover wat kan melden of het zelf ook een mee heeft gemaakt?

Love birdies

carco

Hè gedsie, da's zeker schrikken.
Maar als Stitch zich verder wel poetst en niet ziek toont denk ik dat het wel mee valt. Wel goed in de gaten houden natuurlijk. En omdat je gordijnen hebt denk ik wel dat hij niet zó hard tegen de ramen aan is gevlogen dat hij er iets aan over houdt.
Succes met de dondersteen!!
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

angelina

Ik denk ook niet dat ie er tegenaan gevlogen is want dan had ik het wel gehoord vandaar dat ik me er zo over verbaas.

Hij is er denk in geklommen en inpaniek geraakt toen hij niet meer terug durfde. Hij wilde namelijk ook niet loslaten.

Hij toont inmiddels weer leven en doet weer zijn streekjes uithalen. Ik denk dat hij ook flink onder de indruk was van het geberuen. En ik ben gewoon een overbezorgde valkenmammie. hihihih Thanks voor je reactie

Love birdies

carco

Gelukkig dat het allemaal meevalt.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Anja

Hoi Angelina,

Hoe is het nu met je valkje?
Je moet wel geschrokken zijn zeg. Nou veel succes verder.

Groetjes Anja