29 mei 2025, 19:14:48

valkje+..

Gestart door Erwin, 11 augustus 2006, 12:26:05

« vorige - volgende »

Erwin

Hallo
mijn eerste bericht op het forum dus laat ik maar snel aan de gang gaan.

ik ben nu sinds november vorig jaar in bezit van een valkje ( pop die in september 1 jaar word )
maar ik wil komende week,weken kijken voor een grasparkiet of een 2de valkparkiet ( POP! ) is dat mogelijk om die nog bij elkaar te zetten?

mvg erwin

Rianne

Hoi Erwin,

allereerst welkom op het forum! :D

Het is vaak wel mogelijk om er een valkje bij te nemen, maar omdat je popje al zo lang alleen bij jullie woont, kan het gebeuren dat ze een nieuw valkje niet accepteerd. Dit omdat ze niet bekend is met soortgenootjes. Maar je weet dat pas zeker als je het probeert. Misschien kun je met de kweker de afspraak maken dat als het niet klikt, dat je het valkje dan terug mag brengen? Als je verstandig bent, reserveer je dan een tam valkje. :)

Erwin

bedankt voor de verwolkomming,
enigste kweker bij mij in de buurt voorzover ik weet zit in heemskerk ( ik woon in ijmuiden ),zit nu op vakantie adres dus ik zal contact met haar opnemen zodra ik thuis ben ( komt men valkje van nu ook vandaan )  het is toch ook bedoeling dat ik een nieuwe kooi koop ( waar de geur van het valkje van nu niet aan zit..) kooi die ik nu heb is behoorlijk groot...

Anja

Hoi Erwin,

Het is verstandig en aan te raden dat als je er een valkje bij neemt deze eerst apart te zetten ivm eventuele ziektes.
In jou geval zou ik dat zeer zeker doen omdat je valkje een hele tijd alleen is geweest. Zo kunnen ze ook aan elkaar wennen.
Meestal gaat het wel goed. Hou ons op de hoogte en succes.

Groetjes anja

Rianne

Citaat van: Erwin op 11 augustus 2006, 13:01:00
bedankt voor de verwolkomming,
enigste kweker bij mij in de buurt voorzover ik weet zit in heemskerk ( ik woon in ijmuiden ),zit nu op vakantie adres dus ik zal contact met haar opnemen zodra ik thuis ben ( komt men valkje van nu ook vandaan ) het is toch ook bedoeling dat ik een nieuwe kooi koop ( waar de geur van het valkje van nu niet aan zit..) kooi die ik nu heb is behoorlijk groot...

Hoi,

je hoeft geen nieuwe kooi te kopen hoor. Je kunt gewoon je huidige kooi gebruiken als die groot genoeg is voor 2 valkjes. Verder ben ik het met Anja eens. :)

Erwin

bedankt voor de informatie tot nu toe,ik zal zelf kijken voor een nieuwe kooi deze begint tamelijk saai te worden in mijn ogen,ik twijfel nu dan alleen nog of ik een grasparkiet of valkparkiet bij zou moeten nemen,liefts ook andere mutatie dan wildkleur.

mvg erwin

Rianne

Hoi Erwin,

hier zijn vaak discussies over geweest, maar mijn mening is dat je een valkje meer zult verblijden met een soortgenootje. :)
Er zijn genoeg mutaties bij valkparkieten, het is maar net wat je mooi vind. :D

Erwin

jah ik weet het, ik dacht dat ene angeliqeu ofzo ook hiero actief was op valkparkiet.com maar tijd niet gepsroken, ik had ook e-mail contact met haar maar dat had ik verbroken vanwege examens enz, en heb der adres ook niet meer en wist me ook alles te vertellen maar kwestie is dus even wachten tot ik thuis ben

Joyce28

Mijn 1e valkje is 3 jaar alleen geweest,en houd wel van een kroelpartij met 1 van de andere valken
Dus ik zou zeggen,ga ervoor en komt vast allemaal goed hoor :)