6 mei 2025, 05:30:14

piepen/krijsen tijdens het poetsen

Gestart door sadelienda, 20 juli 2003, 00:23:55

« vorige - volgende »

sadelienda

Hoi allemaal,

Volgens mij piept/krijst Bo tijdens het poetsen. Dit heeft hij niet altijd gedaan(2 jaar oud inmiddels). Het is echt een geluid alsof hij een (pijnlijke) pen eruit wilt trekken.
Hij zit niet alleen, hij zit met grasparkiet vriendjes. Kan het zijn dat hij aandacht van me wilt omdat hij met de warme dagen meer opgesloten zit zodat ik de ramen open kan zetten??

Groetjes,

Sadelienda

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Karin

Mijn valkjes krijsen ook wel eens bij het poetsen. Ik heb het idee dat ze dan een veer tegen de richting in duwen. Niets aan de hand dus  ;)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

sadelienda

Karin,

Bedankt voor je reactie maar het lijkt of hij de laatste tijd meer piept dan anders....

Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Barbara

Is tie soms in de rui? Dan heef tie allemaal van die doorkomende pennetjes en die irriteren nog wel eens, je kunt ze misschien ook wel voelen als je hem kroelt, als ie dat toe laat natuurlijk! Mijn Dimi is nu zwaar in de rui en zijn hele kopje en nek zitten onder de nieuwe pennetjes, als ik hem kroel corrigeert hij me veel vaker dan normaal omdat ik blijkbaar iets niet lekker doe en ene pennetje beweeg...

Silvia

Beste Sadelienda,

Onze valk Hugo heeft het ook. Heeft ie ook altijd al gehad alhoewel het nu juist minder is (we hebben sinds een paar maanden een tweede valk erbij).

We denken ook dat het te maken heeft met pennen of veren die niet goed zitten. Wij noemen het een "flipactie" als ie dat doet. Hij (eigenlijk zij) gaat dan nl. eerst als een gek rondlopen en vaak ook nog vliegen daarna.... zielig maar waar!

Groetjes Silvia