Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

Ja beetje kaal op de koppie, maar gaat goed.

Broeden gaat wel goed, is ook niet altijd goed gegaan. Maar opvoeden wil ik niet. Dat gepluk wil ik vermijden.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Lin

Zo eerst weer even foto's gemaakt van de twee voordat ik aan het eten begon. Na het eten gaan we gezellig weer op de bank zitten film kijken  :D

De oudste de cinnamon opaline witmasker pop

en de jongste cinnamon bonte opaline witmasker pop

Beide nog te reserveren.

Groeten, Lin

Lin

Gaat goed met de twee. Willen alleen nog niet het blok uit en ik hoor ze helemaal niet. Ik kan de hele avond met ze zitten en er komt geen geluid uit  :-X nou ja komt nog wel. Kopjes groeien nu langzaam aan dicht. Zal van het weekend weer even wat fotos plaatsen.

Kashira en Yasuo zijn constant met z'n tweeën aan het broeden op de 7 eieren die onbevrucht zijn. Als ze op vier broeden dan broed ze alleen maar dan gaat het broeden ook slechter. Nu zie ik ze eigenlijk gewoon dagen "niet".

Ayla en Tiamo gaan ook prima. ook contstant aan het broeden en wat ik zo snel heb gezien zijn alle vijf bevrucht. Nu komt de eerste al volgend weekend uit. En de onbevruchte eieren van Kashira zouden dit weekend uitkomen als ze bevrucht waren. dus als die nog even volhoud dan leg ik ze vrijdag of zaterdag eronder bij Kashira. ik ben wel erg benieuwd hoe het nu zal gaan als er een albino bij zit. Of het nu eindelijk goed zal gaan.  :-\

Verder zag ik de bonte witmasker met de pale fallow samen. Misschien wordt het nog wel wat.

denzel (pop van rianne) en Kaiyo gaan wel goed samen maar de vonk slaat nog niet over.

Groeten, Lin

Rianne

Ik hoop dat het lukt met het eitjes over leggen. Het is niet vaak zo dat ze er precies na 3 weken mee stoppen (met broeden) dus dat wordt duimen :)
Denzel en Kaiyo hoefden niet perse te koppelen, zou leuk zijn natuurlijk maar we hebben nu iig rust in onze volieres :)

Lin

Normaal gezien zou het laatste ei van hun dan met het eerste ei van Ayla uitkomen. wel spannend.

inderdaad wel rustig in de volieres zo.  :D

Lin

De oudste zit bovenin op de stok en verder eigenlijk geen nieuws.

Groeten, Lin

Rianne

Lin

Citaat van: Rianne op  2 juni 2009, 19:31:25
Mooie kuif! :D

Ja begint te komen. helaas hebben de ouders Alanya en Timmio nu de ik op ze. Ze hebben weer 2 eieren gelegd en de twee blijven maar storen in het blok. Nou ja zolang het bij het koppie blijft valt het mee. Maar sneu is het wel zo.

De geelwangen doen het prima. Jara de pop brrket elke keer uit. Die schuift het glasplaatje van het blok af en kruipt het er uit. Dus daar staat nu wat zwaarders op. Gelukkig is ze niet in paniek als ze eruit is. je kan haar zowat aanraken.

Kashira en Yasuo hebben 3 bevruchte eieren van Ayla en Tiamo. Vandaag heb ik ze eronder gelegd maar toen stopte ze met broeden zowat een hale dag! Ik hoop dat het nog goed komt. De andere 2 van ayal en tiamo zijn uitgekomen. ik was te laat om eronder te leggen en bij de tweede die kwam te vroeg. dus ik heb nu 2 wildkleuren bij de echte ouders liggen. zodra de eitjes uitkomen van de anderen gaan de twee naar het pleegkoppel Kashira en Yasuo. Gelukkig worden de twee super gevoerd, maar door het plukken op latere leeftijd kan ik ze niet bij ze laten.

vandaag zag ik ook de bonte opaline pop in de hoek zitten. ik vermoed dat er een ei aankomt maar zie geen vleugels hangen. we wachten het maar af.

De twee witmaskers doen het goed. eigenlijk te goed. Ze blijven doodstil bij me zitten, een klein beetje spelen en meer niet. Als ze zo lief blijven hoor je mij niet klagen.

even door het kale koppie heen kijken.

de bonte, lief koppie.

op de handdoek beetje verkennen.

Groeten, Lin

Dierenfreackske

Hoi Lin, mooie valkjes en donsjes hoor!  Fijn dat de geelwangetjes het ook zo goed doen hoor! Grtjs Ann

Raymond

Hoi Lin,

Zonde van de kale hoofdjes, maar zoals je al zegt. Als dat alles is, gaat het goed. Ze zien er verder mooi uit hoor. Ze doen denken aan onze eigen Snowy.

Je hebt het er maar mooi makkelijk mee dat ze zo stil bij je blijven zitten. Heeft ook weer wat.

Succes met de valkjes.

Gr. Raymond!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Lin

Hey raymond,

Ja ze doen het verder prima hoor. Maar ja erg aantrekkelijk ziet het er niet uit. ja lekker rustig zijn ze. Maar dat kan natuurlijk nog wel omslaan.

Groeten,  Lin

Lin

Was ik nog vergeten te melden.. :-[ :'( Ik had natuurlijk stenen liggen aan de rand van de voliere maar ze zijn er toch langs gekomen de ratten. Er waren twee gangen.  Alle 6 de kwartels weg, alle gelegde eieren weg en bij de kippen waren ook de eieren weg.. ARGGGG dat kwam wel hard aan.

Dus de vogels zijn weer allemaal in het binnenhok ik durf het niet aan natuurlijk. zo zie je maar weer echt de hele bodem moet gestraat worden als ik de voliere bij mijn nieuwe huis ga opbouwen.

2e tegenvaller.. de drie eieren van Ayla lagen onder kashira maar nee die stopt er mee... Vervolgens onder alanya die inmiddels op 2 eieren zit.  En die stopte er ook mee! nou ja zeg. ik denk dat ze toch wat aanvoelde dat het waarschijnlijk dood is ofzo?? dus ik vermoed dat de drie niet uitkomen maar het kan nog wel gezien de datum.

3e tegenvaller. 2 jongen bij ayla die het nu prima doen maar als er geen jongen meer uitkomen kan ik de jongen nergens onder leggen...

zucht..

Maar goed ik zal het verwarrende verhaal even samenvatten:

Kashira en Yasuo: 1 ei
bonte opaline pop van Ri: 1 ei
Ayla en Tiamo: 2 jongen (van 04-06 en 06-06)
Alanya en Timmio: 2 eieren + 3 adoptie van Ayla

Ik vermoed zelf dat het allemaal onbevrucht is straks.

Groeten,  Lin

Raymond

dat klinkt niet erg prettig zo Lin.

Sterkte met deze vervelende ontdekking. Ik duim voor nog wat succes met je eitjes dan! Misschien dat daar nog wel iets moois uit komt.!

Sterkte!

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Randy

Hej lin

jeeezus meid wat een  :censuur nieuws  :-\

kan je niet losse stenen stoeptegels als bodem leggen in je voliere, en dan met stenen ook nog een rand eromheen maken??? en ratten vallen om je voliere neerleggen, van die speciale met gangetje erin ;)

enne als je nog bevruchte eitjes heb liggen, of jongkies waar je geen oplossing voor heb,,, ik heb 1 SUPER trio die nest van 8 jongen hebben opgevoed, en nu alweer op 9 nep eitjes zitten.....,,,,en die broeden ALTIJD....duz ik bied me aan 8)

Groetjes en suc6 randy ;D
Wanna see my Diary??
CLICK HERE