Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Dierenfreackske

Hoi, wel Pearl heeft nu toch wel een vriendje, Kenji een mooie bonte witmasker man van hier! Grtjs Ann

Lin

Hey

Ja hoor ik ben er! Ik heb eindelijk internet en weer tijd de aankomende tijd. Rianne heeft dus van de week de twee bonte geelwangen gebracht..uuhh hoe heten ze ook alweer?  :D

Begin erg fluiterig, maar nu worden ze wel erg rustig. Ik heb ook Kashira en yasuo, Alanya en timmio in het schuurtje staan bij mijn nieuwe huis. en daar heb ik goed nieuws over!

YEEHH!! beide hadden eitjes gelegd en dat was de reden tot verhuizing.  Alanya heeft 2 kapotte eieren gehad want die vielen op de grond toen ze die ging leggen. 1 hield ik apart en van Kashira ook 1. deze week hebben ze weer eieren gelegd. Kashira zit op 2 en Alanya op 6 (kan net denk ik) waarvan 1 van Kashira is voor back up zeg maar.

Broeden gaat allemaal wel goed gelukkig. Dus ik ben heel benieuwd!

Dit zijn even de berekeningen:

Yasuo= Wildkleur split voor Witmasker Pale Fallow
Kashira= vrij bonte cinnamon split witmasker volgens mij

Nageslacht man:
25% Witmasker split voor Pale fallow Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Pale fallow Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Witmasker split voor Pale fallow Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Pale fallow Bont
25% Wildkleur split voor Bont

Niet spectaculaire uitkomsten maar wel de eerste keer als er donsjes komen.
---------

Timmio = Witmasker Cinnamon Opaline split voor Bont
Alanya = Witmasker Bont Cinnamon

Nageslacht:
Jonge man
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon split to {X1:Opaline}
50.0 % Witmasker Cinnamon split to Bont {X1:Opaline}

Jonge pop
50.0 % Witmasker Bont Cinnamon Opaline
50.0 % Witmasker Cinnamon Opaline

En als de geelwangen eieren gaan leggen wordt dit het:
Jari = Bonte Geelwang man (kanssplit lutino)
yara= Bont opaline geelwang

uitgaande van niet split lutino;

Nageslacht man:
100% Bont Geelwang split voor {X2:Opaline}

Nageslacht pop:
100% Bont Geelwang

----------------
Vandaag ook minder nieuws mijn laatste kwartel van de oude garde zeg maar, is dood. Gisteren hapte hij naar adem maar ik denk gaat wel over. Helaas niet dus.. en nu heb ik er wel spijt van dat ik gisteren niet langs ben gereden om te kijken. Ze staan namelijk nog bij mijn ouders. Verder zijn alle kwartels ruim een week van het binnenhok nu naar buiten in de voliere. Die heb ik volledig weer ingericht en takken vervangen enz..

naastd de kwartels die buiten zitten zijn ook de drie bontjes voor het eerst naar buiten en dat gaat erg goed.  Ik geniet er elek ochtend weer van als ik daar kom voeren. nou dat was weer een lang verhaal maar ik had dan ook eindelijk weer eens nieuws.

Duimen jullie weer even dat er donsjes gaan komen?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anke

Hoi,
Gefeliciteerd met de eitjes!!!!!
Spannende tijden weer hier. Tuurlijk duim ik mee voor donsjes :)

Ik ben vooral heel benieuwd hoe de geelwangen het gaan doen ;)

Jammer dat je kwarteltje is overleden :'(
Groetjes Anke

Klik op de foto om mijn dagboekje te lezen...Kijk ook eens op de website van de Santpoortsevalkjes

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd met de eitjes, ik ben ook benieuwd naar de geelwangen :)

Rianne

Ik ook ;) Niet geheel onbelanrijk, Yara is split witmasker.
Jammer van je kwartel, ik heb eigenlijk geen idee hoe oud zo'n beestje kan worden. Ik heb er ook nog een paar over van de kwartels die ik als eerste had. :)

Caroline

Tuurlijk duim ik mee .... uiteraard ook ene beetje harder voor de bonte geelwangen.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Dierenfreackske

Hoi, ik duim mee voor de geelwangen ook, en dat alles heel goed gaat daar! Grtjs Ann

Randy

haaaaj lin 8)

EINDELIJK heb je internet ;D
en koppels appart, het gaat nu egt beginnen 8)

ik hoop ook dat het lukt allemaal....

fijn weekend,,., :-* randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Lin

dag allemaal!

Nou bedankt voor de duimen. ik heb vandaag geschouwd en er zijn drie bevrucht. als ik zo nadenk is dat van alanya en Timmio vermoed ik omdat die 2 eieren kapot hadden en dan 3 goed. degene van kashira zijn dan onbevrucht. Dat is dan wel erg jammer. Als alles goed blijft gaan komen ze dit weekend uit. ik heb er echt veel zin in.

Verder hebben de kwartels nu ook eieren gelegd. of ik wat laat uitkomen weet ik nog niet. Dan moeten ze echt zelf gaan broeden.

De bonte geelwangen doen het op zich wel goed. het mannetje fluit wel veel maar nog niet geinteresseerd in de pop. De pop heeft echter wel kippetje gezeten maar er kwam geen reactie.

Groeten, Lin

Dierenfreackske

Hoi Lin.....wat leuk dat je eindelijk weer internet hebt,  leuk toch donsjes hebben hoor, hihi! Nu weet het ook he! Jouw Pearl gaat aan een nestje al beginnen met mijn bonte mooie witmasker vent! Goed toch, Fijn hoor , die bonte geelwang dat hij het ook doet daar, ik ben al benieuwd naar je donsjes, grtjs Ann

Lin

Citaat van: Dierenfreackske op 27 april 2009, 09:31:02
Hoi Lin.....wat leuk dat je eindelijk weer internet hebt,  leuk toch donsjes hebben hoor, hihi! Nu weet het ook he! Jouw Pearl gaat aan een nestje al beginnen met mijn bonte mooie witmasker vent! Goed toch, Fijn hoor , die bonte geelwang dat hij het ook doet daar, ik ben al benieuwd naar je donsjes, grtjs Ann

Hey Ann,

Laat je even weten mochten er jongen komen? Zou ik wel leuk vinden om zo veel als mogelijk te volgen.

Lin

Nou zeg.. heb ik tijd maar heb ik geen internet. ik snap er niks van heel vaak heb ik geen verbinding. want ik wilde jullie vertellen dat de teller inmiddels op 2 staat en er dus nog 1 moet uitkomen van de cinnamon witmaskers. De eerste op woensdag en de tweede donderdag.  ik zit helemaal weer te genieten als ik naar ze kijk.

Verder weinig nieuws, ik maak wel fotos maar moet nog even een programma downloaden om ze te verkleinen. De vogels bij minn ouders gaan prima. Vandaag ong. een uur bij ze gezeten om alles te bestuderen. Normaal heb ik daar niet te tijd voor, maar nu dus gelukkig wel. tiamo en Ayla waren aan het wipwappen. En even later kwam Kaiyo en de bonte man ook interesse tonen. toen volgde een ruzie wat dat wilde tiamo natuurlijk niet. Wel leuk om dat jaloeziespel te volgen. De kwartels stoorde zich er niet aan die waren met z'n vijfen aan het badderen in het zand. Ik hoop alleen dat Ayla geen eieren gaat leggen, want ik heb geen backupkoppel voor haar en Tiamo. Mijn fallow pop Seroiya die toont in geen een interesse. Ik ga het als ik nog een kooi over heb nog 1 keer proberen met Kaiyo en anders verkoop ik haar.  Ze valt zo buiten de groep, erg jammer.

Dat was het.

Groeten, Lin

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Caroline

Jawel hè .... nu nog bonte geelwang mannen  ;)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.