Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Caroline

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Ik heb een naam voor mijn kleine bonte witmasker man, het wordt Azando! Ik hoorde van de week iemand die naam weer zeggen en weer vond ik hem mooi. Nu nog een naam voor de bonte man en pop. Zal binnenkort maar weer eens wat foto's plaatsen. voor de rest weinig nieuws hier.

Ik denk volgende week misschien maar beginnen aan het binnenhok. Daarna is het toch afwachten totdat de grond van onze nieuwbouwwoning in de tuin is afgegraven voordat ik de vogels plaats. Ik twijfel alleen wanneer ik de drie in quarantaine naar buiten zal doen. Wanneer wordt het weer wat warmer?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Normaal is het met ijsheiligen dat beestjes die binnen hebben overwinterd naar buiten kunnen, dit is half mei.  ;)

Succes met alles.

FIjn weekend.  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Ook als ze al rond de 5-10 graden staan?  wat dat heb ik er nou niet bijgeschreven :-\ wat duurt dat dan lang...

Caroline

In mei kun je nog nachtvorst krijgen, daar gaat het om.  :-\

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

zucht..ja dat kan natuurlijk, maar zullen ze niet gewoon wennen die paar graden?

Caroline

Ze zeggen het natuurlijk niet voor niks .....  ;)

Persoonlijk zou ik het risico niet nemen.  ::)

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Ik denk zelf dat het wel kan, valkjes buiten staan ook in 5-10 graden en krijgen ook opeens een nachtje vorst. Ze kunnen toch ook naar binnen?
Wel zou ik in ieder geval deze week nog even afwachten, er wordt vorst opgegeven dus even het weerbericht in de gaten houden. Als ze voor de nacht geen vorst meer opgeven moet het kunnen, het is dan overdag ook zo'n 5 graden.

Lin

pfff we zijn eindelijk verhuisd! (fotos op hyves)
Maar we hebben nog geen internetabonnement dus voorlopig nog steeds niet regelmatig online. (ik verwaarloos het hier..)

Als ik even wat gespaard heb dan wil ik beginnen aan het binnenhok. de voliere kan er voorlopig nog niet staan want de grond moet eerst afgegraven worden. De binnenhokken wil ik zo groot als mogelijk maken ik heb namelijk het hele blokhutje als mijn domein  :D Er komt een binnenhok en twee kweekruimtes.
maar goed dat zal nog wel even duren. Voorlopig rij ik nu elke ochtend naar mijn ouders om alle dieren te voeren.

Met de buitenvogels gaat alles goed. Ik zie ze niet veel, alleen s ochtends dus. Elke ochtend wordt ik begroet door timmio die dan even binnenkomt om mij toe te fluiten. Vervolgens gaan de kwartels elkaar achterna (ja die zitten nog in het binnenhok). Ze krijgen steeds meer kale plekken in de nek van het vasthouden met paren door de mannetjes. maar nu heb ik dus ook een vrouwtje die elke keer opspringt..  ???

De vogels binnen zitten nu te donker, daar moet gewoon een licht branden overdag. Ik wil ze daar zo snel als mogelijk weg hebben. Ook omdat ik niet fatsoenlijk de tijd heb om alles daar goed schoon te houden. Het stoft veel te snel in dat hokje.  Ik kan niet wachten om ze buiten te hebben. vooral de drie die ik als laatste heb gekocht zijn nog niet in de voliere geweest. Lijkt me super om te zien hoe ze zich dan gaan gedragen.

Als de binnenhokken klaar zijn dan ga ik de koppels in de kweekkooien doen. Waarschijnlijk Kashira en Yasuo en het geelwang koppel van rianne dan.

Voorlopig dus geen foto's nog van mij en verhalen.. Saai jaar bij mij. Blij als ik weer elke dag fotos kan maken van de kleine valkjes.  :D

Groeten, Lin

Dierenfreackske

Hoi lin...heel veel succes met de verbouwingen aan het binnenhok en je hebt het al druk gehad met de verhuis, nu kan je je goed toeleggen op valkjes kweken daar he! Leuk hoor zo'n 2 apparte kweekruimtes! Met Crystal en Pearl gaat het ook heel goed, zo super hoe ze zo hecht zijn aan elkaar! Grtjs Ann ;D ;D ;D

Randy

hej lin 8)

ik miste je al hier....ik d8 al.....waar is ze nou ??? ::)

maar ik begrijp het nu  :P met een verhuizing heb je gewoon niet alle tijd, en gaan andere dingen gewoon voor die moeten gebeuren!!!

ik hoop ook voor je dat je zo snel mogelijk over bent, en je de voliere en kweekruimte kunt gaan gebruiken voor je valkjes!

internet komt vanzelf wel weer meid, succes en sterkte met de verhuizing en je valkjes!!!

:-*randy
Wanna see my Diary??
CLICK HERE

Lin

Citaat van: Dierenfreackske op 28 maart 2009, 13:55:11
Hoi lin...heel veel succes met de verbouwingen aan het binnenhok en je hebt het al druk gehad met de verhuis, nu kan je je goed toeleggen op valkjes kweken daar he! Leuk hoor zo'n 2 apparte kweekruimtes! Met Crystal en Pearl gaat het ook heel goed, zo super hoe ze zo hecht zijn aan elkaar! Grtjs Ann ;D ;D ;D

Hey Ann!

mooi dat het met Crystal en Pearl goed gaat, nog geen vaste vriendjes voor ze?
ja de indeling van de kwekruimtes heb ik al in mijn hoofd. nu de uitvoering nog.

Citaat van: Randy op 28 maart 2009, 19:32:17
hej lin 8)

ik miste je al hier....ik d8 al.....waar is ze nou ??? ::)

maar ik begrijp het nu  :P met een verhuizing heb je gewoon niet alle tijd, en gaan andere dingen gewoon voor die moeten gebeuren!!!

ik hoop ook voor je dat je zo snel mogelijk over bent, en je de voliere en kweekruimte kunt gaan gebruiken voor je valkjes!

internet komt vanzelf wel weer meid, succes en sterkte met de verhuizing en je valkjes!!!

:-*randy

Hey Randy!

Ik ben verhuisd dus maar de dieren nog niet. Dat is eerst weer een heel geregel voordat die s ochtends verzorgd zijn.

internet kom volgens mij volgend weekend als alles goed gaat.
---------

ik heb eerder nieuws dan gedacht  :)

Van de week vond ik een ei bij Alanya en timmio in het binnenhok van de voliere. dat ei heb ik weggehaald en het tweede ei is kapot gevallen. Vandaag vond ik een ei bij Kashira en Yasuo.

Morgen heb ik besloten om drie kweekkooien (gewone kamervolieres voorlopig) in te richten in de blokhut bij mijn nieuwe huis. Daar gaan die twee koppels in en dan nog een koppel van Rianne. Ben benieuwd of er nog wat gebroed wordt dan.

Daarnaast ga ik morgen de hele buitenvoliere opnieuw inrichten. mijn ouders zijn aan het snoeien van de appelbomen dus dit is ene mooie gelegenheid. De buurman heeft krulwilgen dus daar haal ik ook wat vandaan. mijn ouders hebben ook van die wilgen die van die rechte takken hebben omhoog. volgens mij heet dat schietwilg. Is dat giftig voor in de voliere? Volgens mij kan het niet. Verder heb ik een chronisch tekort aan mooie speeltjes dus als het binnenhok klaar is dan ga ik daarvoor sparen.  ;D

Groeten, Lin

Dierenfreackske

Hoi , alle wilgensoorten zijn goed en ook fruitbomentakken volgens mijn da! Schietwilg ken ik niet, bedoel je knotwilg? Dat ken ik en die is goed hoor! Succes met het inrichten van de voiliere he!  Pearl en Crystal maken het goed, echte dotjes zijn het....super super lief ook! Grtjs Ann

Rianne

Als je ouders nog mooie dikke fruitboomtakken over hebben hoor ik het graag :) Rhody kan nog wel wat gebruiken :D

Als je nog kooien nodig hebt voor de binnenkweek hoor ik het wel :)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.