Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

Citaat van: Mara op  2 januari 2009, 13:33:37
Hoi Lin

Ach wat een sneu begin van 2009 zeg. Dat is zeker geen leuke thuiskomst. Sterkte met dit verlies.

Mara

thanx.

Geen nieuws hier betreft de eitjes, ik heb niet kunnen schouwen. Ik dacht dat ik een piepje hoorde, maar dat kan wel verbeelding zijn. Morgen kan er wat uitkomen.

Volgens mij komt dit eruit:

Vader:
Wildkleur split voor Witmasker Pale fallow

Moeder:
Bont Cinnamon split voor Witmasker

Nageslacht man:
25% Witmasker split voor Pale fallow Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Witmasker Pale fallow Bont {X2:Cinnamon}
25% Wildkleur split voor Bont {X2:Cinnamon}

Nageslacht pop:
25% Witmasker split voor Pale fallow Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Bont
25% Wildkleur split voor Witmasker Pale fallow Bont
25% Wildkleur split voor Bont

ik heb nog nooit zoveel kans op wildkleur gehad.  ::)

Met de drie bontjes hier in quarantaine gaat het prima. Ik zie dat de bont opaline pop van rianne steeds meer naar de cinnamon bonte man trekt. Ze zitten nu vrijwel altijd bij elkaar.

Bonte witmaskertje lijkt trouwens wel rode ogen te hebben. Maar dan had ik dat wel toen ik hem kocht moeten zien, lijkt mij. Dit witmaskertje blijft maar eten dus die is al best wat aangekomen. Verder begint ie nu ook wat te fluiten. Ze beginnen alle drie steeds meer te onderscheiden van elkaar.  :)

De valkjes in de buitenvoliere zijn even opgesloten in het binnenhok. Met deze kou laat ik ze maar niet in de buitenvoliere en laat ik ze doordat de deur dicht is wat warmer zitten s avonds.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Niet buiten? Hier kunnen ze niet eens naar binnen ;) Maar ze zitten hier ook wel meer beschut als bij jou.
Hoop dat het een piepei was, je hebt vast 1 reservering (de eigenaars van Pukkie), maar dat wist je al.

Lin

Ja hier staat de wind er volop, je weet wel hoe hard het hier meestal waait. Nog geen jong. Gisteren geschouwd maar ik heb maar 1 kans op een jong. Dus als er wat uitkomt dan gaat die naar die mensen toe.

Caroline

Spannend .... maar 1 kans, ik duim.  ;)

Hier was het de afgelopen dagen soms - 14 ° C .... de grasjes en kanarie buiten vonden het heerlijk, zij hebben geen binnen hok alleen een buiten die helemaal afgedekt is met zeil maar ze zitten de hele dag met zijn viertjes voor het enige stukje waar geen zeil zit.  :D

De 3 konijnen hebben we zelfs moeten opsluiten, die hebben een afgezet stuk tuin van 12-14 vierkante meter maar bleven door de sneeuw lopen.  :-\

Succes met het eitje.

PS> spannend weer hè, volgende week donsjes van Eros .... hij schiet in ieder geval goed raak. Tot nu toe 28 eitjes en pas 1 onbevrucht. Gelukkig komen de jongen er nu ook allemaal goed uit in combi met een nieuw poppetje. Het blijft geen held wat betreft broeden .... hij gaat wel in het blok liggen tegenwoordig als zijn dametje is eten maar 8 van de 10 x ligt hij netjes naast de eitjes.  ;D ;D Het is meer geluk als hij er net op zit.  :P

Ik hou je op de hoogte.

Oh ja, tot nu toe 10 witmaskertjes zonder bont op stok gehad .... ik denk dus dat Eros niet het split bont met zich mee draagt.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Gerda

Hoi Linda,

Wat sneu van Speedy. Ik vond haar echt grappig, zoals ze holde en huppelde met die wapperende oren.

Ik ben benieuwd of het eitje vandaag uitkomt.

Citaat van: Caroline op  8 januari 2009, 09:03:15
Oh ja, tot nu toe 10 witmaskertjes zonder bont op stok gehad .... ik denk dus dat Eros niet het split bont met zich mee draagt.  ;)

Jammer. Maar Grisha heeft waarschijnlijk alles meegekregen.
Hoewel ik moet zeggen dat ze haar parels flink aan het verliezen is. Je zou bijna denken dat het een mannetje is. (maar ja, die eitjes he??) Haar rug is op dit moment bijna helemaal grijs.
Maar het blijft een lievertje hoor!

Liefs, Gerda

Caroline

Het blijven gekke wezentjes .... zo heb ik J'adore, het getekend cinnamon witmasker popje van Sanne, geboren ZONDER pareltjes en na elke rui lijken er meer pareltjes te komen.  ??? En echt .... ze had er nog geen 1, zelfs geen vlekje.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

Hey Caroline,

Ik zit natuurlijk met Ayla die half kaal is en ook niet de sterkste van alle valkjes. Die red zulke kou niet. Konijn heeft niet echt last van de kou maar breekt wel uit nu hij geen gras meer heeft.

Zeker spannend weer met Eros! Het is maar een gek mannetje Eros. Split bont zit er inderdaad dan niet in. Alleen bij poppen misschien?

Hoi gerda,

Ja echt sneu, ik was zo blij met haar!  Wordt Grisha echt helemaal grijs..? Wat gek zeg.

Citaat van: Caroline op  8 januari 2009, 09:22:40
Het blijven gekke wezentjes .... zo heb ik J'adore, het getekend cinnamon witmasker popje van Sanne, geboren ZONDER pareltjes en na elke rui lijken er meer pareltjes te komen.  ??? En echt .... ze had er nog geen 1, zelfs geen vlekje.

dat is helemaal raar ja.  :-\

Rianne

Bont is niet geslachtsgebonden ;)
Jammer dat je maar 1 jong kan verwachten, andere eitjes afgestorven?

Dierenfreackske

Hoi Lin, wij komen even gedag zeggen, knuffie van Crystal en Pearl.

Grtjs Ann

Lin

Citaat van: Rianne op  8 januari 2009, 23:42:42
Bont is niet geslachtsgebonden ;)
Jammer dat je maar 1 jong kan verwachten, andere eitjes afgestorven?

ja.. Ik denk dat het ene ei ook niks wordt.. Begin zag er goed uit voor drie eieren. Misschien toch teveel afgekoeld in het begin. Het broeden gaat met de dag beter. Deze laatste week perfect.

Lin

Citaat van: Dierenfreackske op  9 januari 2009, 08:18:59
Hoi Lin, wij komen even gedag zeggen, knuffie van Crystal en Pearl.

Grtjs Ann

altijd gezellig!

Lin

Hier gaat alle wel goed. Ben druk bezig in ons nieuwe huis dus nu echt weinig online.

De valkjes buiten gaan prima. Wel valt seroiya nog steeds buiten de boot. Als mijn nieuwe binnenhok klaar is zet ik haar met Kaiyo apart en de bont opaline witmasker. wellicht vind ze toch 1 van de twee leuk.

De kwartels gaan ook prima. wel valt het mij op dat ik 's nachts veel geroep hoor van 1 kwartel. waarom doet ie dat?

De drie in quarantaine kunnen bij de andere. maar als ik ze ga verhuizen dan ontworm ik ze eerst en zet ze dan bij elkaar in de opgebouwde voliere. maar mocht het nog wel een tijd langer duren dan zet ik ze eerder bij elkaar.

De kleine bont opaline witmasker begint steeds meer naar mij toe te trekken. Elke keer als ik de ruimte betreed dan fluit ik wat. Het bouwvakkers melodietje kent ie nu. De andere twee bonte in de quarantaine zitten elke keer samen. Jammer dat de pop nog zo jong is anders kregen ze straks wel een blok. Hoe oud is de pop rianne?

Groeten, Lin

Rianne

Die is van augustus. Als ze willen broeden, doen ze dat toch wel maar je kweekt toch pas vanaf eind april/begin mei? Dan zou ze de tweede ronde mee kunnen doen.

Caroline

Augustus .... Rianne, dit is toch veel te jong voor mee te kweken, is pas 5 maanden joh.  :o

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Rianne

Vandaar dat ik ook zeg:

Citaat van: Rianne op 24 januari 2009, 14:26:19
Dan zou ze de tweede ronde mee kunnen doen.

;) Zij is ook een jong van de tweede ronde, en van augustus, dus zal ze een jaar zijn. :)