Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

zeker dubbel.. :-\

yasuo is trouwens in opperbeste stemming..heel raar..

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

vandaag gaan rianne en ik een rondje ijsselmeer doen om de twee valkjes te halen!  :D rianne haalt haar bonte op bij Rob.

*Esther*

Wilma1

16 augustus 2007, 10:17:40 #468 Last Edit: 16 augustus 2007, 10:22:24 by Wilma1
:o Mensenlief Lin, wat lees ik allemaal....ben helemaal onder de indruk van Naïra wat een verlies voor je en raadselachtig waaraan ze is overleden ???

Yasuo lijkt het nog niet te  bevatten dat zijn popje er niet meer is ??? Aan een kant gelukkig maar.....maar het komt voor jou vreemd over denk ik ??? Zijn alle eitjes "weg" of heeft hij er nog ??? En succes met het nw popje voor hem.

Ook jij ff niet lekker in je vel, maar dat gaat wat beter nu begrijp ik...gelukkig maar.. :)

En verhuizen, kan nog ff niet ontdekken wáárheen, maar eerst bij je ouders dus..... leuke en nare dingen tegelijk  ::)

Je valkjes en konijnen etc. kun je allemaal even kwijt bij je ouders ???
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

•=Bonnie=•

En? heb je je nieuwe popje al?

Foto's!  ;D

Rianne

Ons dagje rond het Ijsselmeer was geslaagd ;) 3 valkjes rijker kwamen we om een uur of 8 weer thuis, van 1 uur af. :)

Lin

Citaat van: *Esther* op 16 augustus 2007, 10:09:48
Veel plezier!

dank je wel!

Citaat van: Wilma1 op 16 augustus 2007, 10:17:40
:o Mensenlief Lin, wat lees ik allemaal....ben helemaal onder de indruk van Naïra wat een verlies voor je en raadselachtig waaraan ze is overleden ???

Yasuo lijkt het nog niet te  bevatten dat zijn popje er niet meer is ??? Aan een kant gelukkig maar.....maar het komt voor jou vreemd over denk ik ??? Zijn alle eitjes "weg" of heeft hij er nog ??? En succes met het nw popje voor hem.

Ook jij ff niet lekker in je vel, maar dat gaat wat beter nu begrijp ik...gelukkig maar.. :)

En verhuizen, kan nog ff niet ontdekken wáárheen, maar eerst bij je ouders dus..... leuke en nare dingen tegelijk  ::)

Je valkjes en konijnen etc. kun je allemaal even kwijt bij je ouders ???
;) Wilma

ja waaraan is niet 100% zeker want legnood..hoe snel kan dat optreden en dodelijk zijn? Yasuo is druk aan het fluiten en inmiddels weer bij de andere in de buitenvoliere en die vermaakt zich prima.

Ja we gaan 1 nov bij mijn ouders wonen 2 km verderop. Daar blijven we totdat ons nieuw gebouwde huis klaar is. Zij wonen op een boerderij dus ruimte zat  ;D en met mij gaat alles voorlopig weer prima.

Citaat van: Bonnie op 17 augustus 2007, 09:39:02
En? heb je je nieuwe popje al?

Foto's!  ;D

jaja! nou voor degene die niet weten hoe ze eruit ziet ze ziet eruit als een wildkleur pop met rode ogen. Zelf waren bij mij de pale fallows echt heel licht grijs en deze is juist heel donker.

We zien het snel genoeg of het een pale fallow is. Krijg ik jongen met rode ogen dan is alles prima. Krijg ik helemaal geen jongen met rode ogen dan wil ik toch een andere zoeken.

de man is dus wildkleur split pale fallow witmasker
pop pale fallow split witmasker

alle jongen zijn zelf pale fallow of split voor pale fallow.

fotos volgen nog! waarschijnlijk pas na het weekend maar ga mijn best doen om nog achter een pc te kunnen.

Citaat van: Rianne op 17 augustus 2007, 09:51:03
Ons dagje rond het Ijsselmeer was geslaagd ;) 3 valkjes rijker kwamen we om een uur of 8 weer thuis, van 1 uur af. :)

zeker!

Lin

als het geen pale fallow is merken we het snel aan de jongen..

ze is nog erg bang maar meer ruimte kan ik haar niet bieden dan de kamervoliere. ik hoop een ruimte te kunnen maken waar ze samen kan met yasuo.

ze heeft ook een naam Seroiya (se-roj-a). zo heet(te) een valkje van Tara ook maar vind het wel een mooie naam.

Oh ja die natte vlek is van het ontwormen..  :)

Caroline

Mooi valkje hoor!!

Maar merken we snel genoeg aan de jongen.

??? Ga je ze meteen jongen laten krijgen dan??

Persoonlijk zou ik ze even lekker een paar maanden tot een jaar laten wennen, een vitaminestoot geven, desnoods starten met appelciderazijn door het water, preventief tegen schimmels en een wormenkuurtje.  ;) Dan begin je in ieder geval met een sterk en gezond valkje, nu weet je ook niks van haar, misschien heeft ze al jongen gehad, zonder dat de eigenaar het zegt, of is ze jonger dan hij zegt, de overhuizing heeft haar sowieso stress bezorgd.

Maar .... dit is zomaar mijn idee hoor.  ;)

PS. Rocky maakt het goed, zit sinds enkele weken met Coco samen in één kooi, doet alle deuntjes na fluiten die Coco ook kent en dat zijn er een heleboel  :o hij heeft alleen een heel irritant schel fluitje als hij aandacht wil, hopelijk wordt dit minder.  ;)
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

marvin

Hoi Lin,

Wat een mooi valkje  :D.

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

Groetjes,
Andrea

•=Bonnie=•

Goh die is inderdaad wel heel donker he? Ik ben benieuwd, hopelijk raakt ze een beetje op haar gemak en klikt het straks goed met Yasuo.

Rianne

Het valkje heeft een ring om van 2003 dus is ze ongeveer net zo oud als Yasuo. Ze komt bij Nick weg, en die heeft haar al een hele tijd gehad. Daar heeft ze 1 ronde jongen gehad geloof ik. :)
Vitaminekuren geef ik zelf niet preventief. Je weet nooit aan welke vitaminen een valkje tekort heeft, en een teveel van een bepaalde vitamine is ook niet goed. Ik geef het dus niet, ook niet bij de rui. Daar gaan ze bij mij vlekkeloos doorheen. :)

Lin

Citaat van: Caroline op 20 augustus 2007, 12:53:38
Mooi valkje hoor!!

Maar merken we snel genoeg aan de jongen.

??? Ga je ze meteen jongen laten krijgen dan??

Persoonlijk zou ik ze even lekker een paar maanden tot een jaar laten wennen, een vitaminestoot geven, desnoods starten met appelciderazijn door het water, preventief tegen schimmels en een wormenkuurtje.  ;) Dan begin je in ieder geval met een sterk en gezond valkje, nu weet je ook niks van haar, misschien heeft ze al jongen gehad, zonder dat de eigenaar het zegt, of is ze jonger dan hij zegt, de overhuizing heeft haar sowieso stress bezorgd.

Maar .... dit is zomaar mijn idee hoor.  ;)

PS. Rocky maakt het goed, zit sinds enkele weken met Coco samen in één kooi, doet alle deuntjes na fluiten die Coco ook kent en dat zijn er een heleboel  :o hij heeft alleen een heel irritant schel fluitje als hij aandacht wil, hopelijk wordt dit minder.  ;)

nee joh.. ze zit nog in quarantaine en we hebben nog een verhuizing in november! dus dat duurt nog een hele tijd voordat ze uberhaupt met zijn tweeen apart gaan hoor. Nee ik wacht daar mee. Tenzij ze een ei gaat leggen maar dat zal vast wel niet. Wormenkuur moet de rest nog krijgen op de grasjes en haar na dan. ze heeft inderdaad al jongen gehad dat heb ik gevraagd.

wat leuk dat het met Coco goed gaat. Als het echt schel is is het inderdaad erg irritant. succes nog met je laatste loodjes  ;D

Citaat van: marvin op 20 augustus 2007, 13:25:53
Hoi Lin,

Wat een mooi valkje  :D.

Ik hoop dat je er veel plezier mee hebt.

Groetjes,
Andrea

hey

dank je.
ik vind alleen de ogen apart de kleur is mij wat te donker.

Citaat van: Bonnie op 20 augustus 2007, 13:33:43
Goh die is inderdaad wel heel donker he? Ik ben benieuwd, hopelijk raakt ze een beetje op haar gemak en klikt het straks goed met Yasuo.

ja echt donker ja..zo ken ik ze niet.. ja eerst nog het koppelen nog..

Citaat van: Rianne op 20 augustus 2007, 16:47:00
Het valkje heeft een ring om van 2003 dus is ze ongeveer net zo oud als Yasuo. Ze komt bij Nick weg, en die heeft haar al een hele tijd gehad. Daar heeft ze 1 ronde jongen gehad geloof ik. :)
Vitaminekuren geef ik zelf niet preventief. Je weet nooit aan welke vitaminen een valkje tekort heeft, en een teveel van een bepaalde vitamine is ook niet goed. Ik geef het dus niet, ook niet bij de rui. Daar gaan ze bij mij vlekkeloos doorheen. :)

ik geef ook niet preventief vitamine wel een wormenkuur.

Lin

Seroiya is er nu een paar dagen maar is nog zo bang voor me.  :-\ ze moet niet tam worden, maar wel iets minder bang. Als ik langs de deur loop is er al paniek als ze me ziet. voer vervangen is dus een ramp bij haar. Zal fijn zijn als ze later in de voliere kan. Verder eet ze eigenlijk vrijwel niet  ??? ik heb wat trosgierst opgehangen en brood. Zal vandaag nog wat eivoer en andere zaken plaatsen. Hopen dat ze daar ook wat van neemt.

nick01

toch ff kijken hoe t met haar gaat he hahahahaha.

ik vindt t op zich wel logisch dat ze schuw is want je hebt gezien hoe ze hier zitten ze hebben genoeg ruimte en ik laat ze (vooral in t broedseizoen) zo veel mogelijk met rust.
dus t kan zijn dat ze gewoon wat wilder is omdat ik niet vaak in het hok kom , ik denk dat rust een belangrijk gegeven is voor broedende vogels maar t nadeel is inderdaad dat ze wat schuwer worden.
en al helemaal nu ze van zo'n ruime voliere met meerdere soortgenoten en haar man in 1 keer na een kooi gaat alleen.

de leeftijd tja t is geen eigen kweek dus laten we er maar gewoon van uit gaan dat t een eerlijke ring is he.

wat betreft de kleur ogen , al mijn palefallows hebben veel donkerder ogen dan mijn bronzefallows.
sommige zie je amper aan dat ze rood zijn.
wat zou anders deze tint rood hebben , van deze leeftijd????

en de kleur van de vogel zelf ik heb nu die lichte pop tja die is echt licht maar ze zijn er ook die echt donker zijn zoals een wildkleur.
nanda had volgens mij zo'n wildkleur man palefallow en volgens mij heeft tjerk zo'n witmasker man palefallow die is ook echt zo donker als een gewone witmasker.
zit gewoon echt een hele hoop verschil in , ik heb er tot nu toe nog niet 1 dezelfde gezien.

zelf had ik m nog niet zo heel lang een half jaar ofzo en ze heeft 1 ronde gedaan hier.
bleef door mijn fout helaas maar 1 jong van over van de 4 bevruchte eieren.
maar dit was een roodoog , ze was gekoppeld aan een palefallow witmasker bonte man.
dus t lijkt me dat t een palefallow is , de bronzefallows zijn veel bruiner.

ik hoop dat ze snel went en dat je er veel plezier van mag beleven en een hoop gezonde jongen van krijgt.
blijf t uiteraard in de gaten houden.