Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

jacksmama

En dat het jaar maar heel veel moois mag brengen!

Christa & de Rest
Christa & De Rest

Lin

Ik wil iedereen ook een gezond 2007 en een mooi jaar vol liefde wensen. Bedankt voor alle mooie kaartjes en wensen  :D Ik ga ze niet allemaal langs ik wens het jullie via mijn dagboek titel. Dan kan ik ook niet iemand overslaan. :)

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

caro

Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "

http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Lin

Dag allemaal,

Alleen Ayla heeft wat last gehad van het vuurwerk. Ze had op 2 plaatsen onder haar vleugel wat bloed. Gisteren 3x weer paniek gehad terwijl er een lampje brandt. Daar was ik dus niet zo blij mee.

Vanavond de binnenvoliere schoonmaken en dan hoop ik in het donker Kaiyo en Kashira te vangen end ie daar te plaatsen. en dan over een tijdje een blok erbij. Kaiyo is gelukkig wat vrolijker weer. Hij roept meer en hij fluit ook weer. Ook zijn ene vleugel groeit mooi aan. Die was opeens wat pennen kwijt. Toch blijft hij liever klimmen dan vliegen. Ik ben erg benieuwd hoe ze reageren weer in een kamervoliere.

Als ze gewend zijn en Ayla en Tiamo zijn er ook klaar voor dan krijgen ze beiden een blok. ;D

Met Alanya en Timmio gaat alles prima. Ik kan daar weinig over melden ook met Kashira gaat alles prima.

Yasuo en Naira die waren laatst weer aan het wipwappen maar dat is nu weer gestopt. Wel is Naira erg druk. Veel roepen en ook meer schrikken 's nachts.

Als ik nieuws heb dan meld ik mij weer. Mijn boek over ziektes was afgeschreven dus verwacht ik elk moment.

Groeten, Lin

Caroline

Spannend dus weer bij jou.

Heb je dan nog maar 1 koppel buiten zitten?? Die hebben wel de ruimte dan.

Kweek je liever binnen dan buiten?? Of heeft het een andere reden dat je ze nu naar binnen haalt??

Het is namelijk een hele temperatuuromslag, die kan veroorzaken dat ze in de rui gaan en ze moeten best wel wennen om als wilde valkjes ineens in een kleinere kooi binnen te moeten zitten.

Vandaar mijn vraag waarom binnen.  ;)

Eros en Chica hebben vandaag het vijfde eitje erbij, 4 zijn er in ieder geval bevrucht en je ziet de eitjes ook mooi elke dag verder ontwikkelen.

Ik hou je op de hoogte.  :D

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

zo ik ben weer terug.. Ik was lekker even te snowboarden op een indoorbaan in duitsland. Ik was helaas twee keer gevallen omdat ik een bocht maakte op ijs  :-X

Voordat ik vertrok had ik nog nieuwe speeltjes gekocht.
Nu heb ik eigenlijk nog tekort omdat Kaiyo en Kashira nog geen speeltjes hebben. Maar mijn geld is op omdat ik ook nog een dure maand had.

Ook had Naira een ei gelegd op de bodem van de kooi. Nou ja gelegd waarschijnlijk laten vallen want er zat een gaatje in. Het ei heb ik meteen weggenomen en ze heeft nog steeds geen ei gelegd maar ook geen aanstalte daartoe gemaakt.

Vandaag weer even huis schoonmaken en de kooi van Kaiyo en Kashira schoonmaken en kijken voor takken bij mijn ouders. Als de kooi klaar is dan ga ik de twee binnenhalen.

Vandaag hoop ik ook de rietenwanden aan de buitenvoliere te kunnen plaatsen. Alleen moet de voliere dan nog steviger aan de muur worden vastgemaakt. Want ik ben bang dat hij anders van de muur afwaait.

Mijn boek is binnen! Het is en duits boek en beschrijft de volgende punten:

anatomische en psychologische bijzonderheden
sociale organisatie en artgerechte(??) houding
Klinische onderzoek en diagnose
infecties en ziektes
stofwisselingsstoringen en verhoudingen van voeding (tekorten dus ook)
vergiftigingen
orgaanziektes
verhoudingsstoringen
ziektes van Endokrinen (??) systeem
tumoren
chirurgische ingrepen
ziektes in de nestperiode
relevante rechtsvoorschriften

Het boek bestaat uit een uitleg met symptomen en evenueel behandeling en de oorzaak. fotos staan maar op 4 paginas ongeveer van de 440 blz's. Het is meer een naslagwerk voor dierenartsen. Gelukkig weet mijn moeder veel over medische zaken en weet elk deel in het menselijk lichaam in het latijns. daarnaast kan ik vrij goed duits net als mijn ouders. Dus ik kom er wel uit.
:D

dat was al het nieuws hier weer even!

Groeten, Lin

Hey caroline,

Ja dan heb ik 1 koppel buiten zitten tot de zomer end na komen Naira en Yasuo er weer bij. Ik haal ze naar binnen omdat ik graag nu wil kweken. Ik heb nu wat meer tijd voor de eventuele jongen en ik kan ze binne beter in de gaten houden. Daarnaast trekken timmio en alanya hopelijk ook wat meer naar elkaar toe. Het blok gaat er niet meteen aan hoor.

Gefeliciteerd met je 6e ei van chica en Eros. Ik had al bij kweken en in je dagboek gelezen natuurlijk. Meer dan 6 eieren is wel erg vermoeiend en dan heb je wel een vrij groot leeftijdsverschil. hou daar wel rekening mee.

Caroline

Gelukkig heeft ze het bij 6 eitjes gelaten.

Nog een kleine week en dan wordt waarschijnlijk Eros vader, hopelijk voert hij wel mee, broeden doet hij niet, wel af en toe gezellig in het blok erbij gaan zitten.

Ik heb vandaag het kuikentje in het eerste eitje zijn koppetje zien bewegen, gaaaaaf!!!!  :D

Ik hou je op de hoogte, groetjes!!

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Wilma1

Verslavend ook doe speeltjes kopen, maar sommige zijn idd erg duur......zelf knutselen met grote plastic kralen is ook leuk en goedkoper.....

Interessant boek, er staat een hoop info in....
;) Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

kimberley

He lin

Alles goed bij jullie???
Ik vroeg me af, heb je een idee wanneer je weer jonge valkjes hebt???????
Taiko doet het zo goed en hij is zo leuk, dat we eigenlijk toch wel een erbij willen. Deze keer zoals we al aangaven een lutino...

Ik hoop dat je ons kan verblijden met goed nieuws!!

groetjes Kimberley

Lin

Citaat van: Caroline op  6 januari 2007, 20:59:46
Gelukkig heeft ze het bij 6 eitjes gelaten.

Nog een kleine week en dan wordt waarschijnlijk Eros vader, hopelijk voert hij wel mee, broeden doet hij niet, wel af en toe gezellig in het blok erbij gaan zitten.

Ik heb vandaag het kuikentje in het eerste eitje zijn koppetje zien bewegen, gaaaaaf!!!! :D

Ik hou je op de hoogte, groetjes!!

Hey zenuwpil!! ;D

Ja Eros en Tinco die moeten er allebei niks van weten. Sorry ik kweek zeker rare albino mannen  :-X ;) Ik hou je dagboek goed in de gaten hoor. Ik vind het zo leuk om dat te zien. Net zoals bij gerda en maja en folkert, Roxanne en Rianne. Dan is het zo spannend wat die eitjes gaan doen en of er nog bont uitkomt natuurlijk.

Citaat van: Wilma1 op  7 januari 2007, 00:52:45
Verslavend ook doe speeltjes kopen, maar sommige zijn idd erg duur......zelf knutselen met grote plastic kralen is ook leuk en goedkoper.....

Interessant boek, er staat een hoop info in....
;) Wilma

Ja ik ben niet zo crea hoor. Daarom haal ik altijd maar takken bij mijn ouders. Kunnen ze daar mee spelen.

Het boek is zeker interresant. Ik heb nu het stuk over het doodgaan van embroys (op welke dag van ontwikkeling als het doodgaat wat dat betekend) gelezen en over vergiftigingen. Ik begon daarna helemaal in het duits denken. Ik schakel automatisch over in die taal.

Hey Kimberley,

Gaat super hier, zo weer even wat schrijven erover. Dan heb je meteen antwoord.

Leuk dat jullie nog een bij onze kwekerij willen reserveren. Je staat op de lijst. Ik bericht je als er nieuws is.

Mooie foto van Taiko!

------
Dag allemaal,

Ik heb sinds een week Kaiyo en Kashira weer binnen. Timmio en Alanya zitten nu alleen buiten in de voliere.

Kashira is iets rustiger lijkt het en minder schreeuwt ze.

Kaiyo hoorde nooit zo bij de groep. zat niet op de bodem bijv. omdat hij nog niet alle veren terug had. Nu zit hij binnen en het is weer zo gezellig. Als ik eraan kom dan gaat meteen het kuifje plat en brabbelt/fluit hij. en als je terug gaat fluiten of praten dan komen er melodietjes uit zoals het bouwvakkersfluitje (fluitje wat je doet naar een mooi persoon). Het is gewoon zo mooi om hem zo te zien fluiten. In dkooi kan hij niet ver en dat maakt hem misschien op dit moment wel gelukkig. In de voliere hoorde je hem nooit.

Vandaag houtvezels gehaald voor in de blokken straks. Ik wil nadat Kaiyo en Kashira het blok hebben even wachten met Ayla en Tiamo. Ik denk namelijk dat die sneller zijn met eieren. En dan zien we wel hoe Kaiyo het eraf brengt. Ik hoop dat hij nu eens raak schiet. :D

--

De rieten wanden van de buitenvoliere staan. Ik vind het een stuk netter staan. Het scheelt ook een stuk met de wind natuurlijk.
---
verder is een deel van de schutting omgewaaid!

Een van de balken was omgewaaid en nam twee delen van de schutting mee. Nu hebben we dus een groot ontbrekend stuk achter in de tuin. Ik heb maar Timmio en Alanya in het binnenhok(in de schuur) gedaan want ik ben mijn slot van de voliere kwijt.  :-X De konijnen waren toevallig die dag binnen in hun ren.De buurvrouw had alles al gecontroleerd. Anders waren we die ook kwijt geweest. Want waar de schutting mist is een steeg namelijk. Nou geloof me ik maakt me behoorlijk zorgen overdag of er niet iemand in de voliere of de konijnen zou los laten. Morgen maken we de schutting gelukkig weer.

---
Ik heb vandaag een foto special van Kaiyo gemaakt en enkele van de andere binnenvalkjes ook natuurlijk van de rietenwanden. Morgen zal ik alles plaatsen. Tot dan!

Groeten, Lin

Rianne

Caroline's albino man kan tenminste nog op een popje stappen en raak schieten ;D Daar heb ik mijne nog steeds niet op betrapt ;)

Caroline

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Caroline

Eros & Chica,
hebben een zoontje!!  :D

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Lin

zo eindelijk de fotos!! Met een Kaiyo special dit keer.

Tiamo

Kaiyo

Kashira

Naira en Yasuo

Yasuo

Rianne

;D Die laatste foto is leuk! ;D Lekker eigenwijs!