Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

*Esther*

Lin

Nou het gaat heel goed met de valkjes buiten. soms een beetje te goed, dan blijven ze schreeuwen. De afgelopen twee dagen zijn alle valkjes zowel buiten als binnen erg druk. morgen laat ik ze even in het binnenhok want het wordt nu echt te gek dan kunne ze als ik terug ben er weer uit. Maar vind het zo zielig dat ze zondag ochtend door biijven krijsen naar de voliere van de buren. En dat is dan van 07:30 tot 10:00 en dat waarderen ze niet echt. Dus in het weekend even langer in het binnenhok.

Over de valkjes buiten niet echt veel nieuws.

Kaiyo en Kashira
Kaiyo en Kashira kroelen elkaar nog vrij vaak. Kaiyo begint zijn vleuegelveren weer terug te krijgen maar kan nog niet ver vliegen. Hij is nu een beetje een buitenstaander. Wel kleurt hij erg mooi. Er komt steeds meer geel op de borst. In huis was hij altijd de drukste nu is hij buiten de rustigste maar komt misschien ook doordat hij niet goed kan vliegen en daardoor zich minder goed voelt.
Kashira die zat vandaag kippetje en is samen met timmio vaak aan het roepen..

Timmio en Alanya
En Kashira zat dus kippetje en links van haar was Kaiyo en rechts timmio en beiden hadden een pootje op haar. Nu wilde ze Kaiyo erop hebben maar timmio jaagde Kaiyo weg. dus Timmio klom erop maar dat wilde kashira niet. En toen ging ze lopen met timmio op de rug. Dat zag er echt grappig uit!  :D. timmio begint steeds meer te roepen naar de anderen. dat is wel eens vervelend maar ik heb nog geen klachten gehad.
Alanya is vrij rustig die is het meeste bezig met slopen van de takken of eten en spelen. Dat is altijd leuk om die te volgen.

Dat was weer even een korte update van de voliere.

Met Ayla en tiamo gaat het goed die zijn nog steeds diep in love. Wel lijkt het alsof ayla is afgevallen het is een grote pop en die 110 gram dat ze woog misstond haar niet. Maar nu krijgt ze minder trosgierst en ook geen eivoer en meteen is ze afgevallen. verder oogt ze goed dus af en toe wat extra zonnepitten erbij. Ik meng dat namelijk zelf een beetje door de zaadjes heen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hey Lin,

Wat leuk om te lezen hoe het met de valkjes buiten gaat.
Wat een grappig gezicht moet dat zijn geweest, Kashira die met Timmio op haar rug ging lopen ;D Bleef Timmio lang zitten?
Ze is duidelijk wel een geliefd popje :D

Gelukkig dat Kashira wel vaak kroelt met Kaiyo.  :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Haha dat moet er idd grappig uitgezien hebben. Helaas kun je zulke momenten maar zelden op film zetten ;D

Wilma1

Citaat van: Riny op 11 september 2006, 13:29:53

Hoy Lin
Je hebt echt een mooie voliere geplaatst.
Daar zul je lang plezier van hebben.
Hopelijk worden er veel mooie en gezonde valkjes in geboren.
Trouwens dat valkje wat er op de foto in zit , is ook niet mis.
Mooi in de veren, en kerngezond zo te zien.
Dat zal je wel veel geld gekost hebben.
Groetjes Riny :D

Volgens MIJ blijft die nog steeds geld kosten   ::) :P

Hoi Lin (schreef ik het BIJNA WEER fout  :P),

Ik heb het kinderverblijf ingericht en Coco heeft het gekeurd en was DIK tervreden....Dusty krijgt een balkon, om af en toe even naar de speelplaats te gaan....Coco en Ruby hebben toegezegd dan even binnen te blijven  ;D ;)

Ik wil er wat later wel 1 van de anderen bijzetten, en dacht aan Sunny OF Melody....begreep van Rianne dat ik moet "opassen" ivm de rode oogjes ( zwakkere jongen ???) maar dan wil ik de eitjes zonodig wel weghalen hoor.....het leek me juist fijn voor hem/haar en toch een partner bij te zetten.

Ik wil Dusty graag bij me houden in de binnenvoliere als de anderen naar de buitenvoliere gaan, maar NIET alleen, dat vind ik zielig!

Ik laat de bekendmaking van het geslacht AAN JOU over ( heb ik ook al in mijn boekje geschreven)  DIE EER is voor JOU!!!

Tot Dinsdag, ben er helemaal wat "nerveus" van...wat duren die 2 dagen nog lang dan  ::) :P....zeker nu alles op zijn plekje staat  ;D

:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

Citaat van: ManjaV op 30 september 2006, 18:48:40
Hey Lin,

Wat leuk om te lezen hoe het met de valkjes buiten gaat.
Wat een grappig gezicht moet dat zijn geweest, Kashira die met Timmio op haar rug ging lopen ;D Bleef Timmio lang zitten?
Ze is duidelijk wel een geliefd popje :D

Gelukkig dat Kashira wel vaak kroelt met Kaiyo.  :-*

Groetjes,
Manja

Ja bleef best wel lang zitten toch wel een meter. totdat ze maar wegvloog. Ja Kaiyo en Kashira moeten wel bij elkaar blijven hoor!

Citaat van: Rianne op  1 oktober 2006, 11:13:41
Haha dat moet er idd grappig uitgezien hebben. Helaas kun je zulke momenten maar zelden op film zetten ;D

ja had geen idee waar de camera was. was echt lachen toen ik het zag.

Hey Wilma,

Dat "valkjes kost niet heel veel hoor. hij geeft wel duizenden euros aan zijn auto uit.. :-\

Ziet er keurig uit wilma! ik leees dat rianne je goed heeft voorgelicht. Is stacy niet wat als partner? ja die uitslag ik vind het wel spannend hoor. ik zie je dinsdag ik enem aan dat de uitslag er dan wel is en anders stuur ik die wel op naar je.

Wilma1

Citaat van: Lin op  1 oktober 2006, 20:38:48
Is stacy niet wat als partner?

Telepathie ??? Ik heb dit zojuist opgeschreven in mijn boekje  ;D ;D ;D

En JOUW dure "valkje" wees daar maar zuinig op  :P, zo'n mutatie is wel zeldzaam, volgens mij is er maar 1 van  :P
:D Wilma

Kijk ook eens bij:

*DEEL1 *DEEL2 *DEEL3

Lin

dag allemaal,

De valkjes weten nu de weg van binnen naar buiten. Maar de laatste paar dagen blijven ze in het binnenhok. Wel een beetje spijtig want ze hebben een mooie buitenvoliere met verse takjes en blaadjes.

Ik heb vrij veel fotos ik hoop dat riannes ze kan uploaden op onze site. Ik kan jullie wel alvast twee filmpjes laten zien van de 4 in de buitenvoliere.

http://www.youtube.com/watch?v=PGyUjY0AxRs
http://www.youtube.com/watch?v=mIDDrlHwiUw

Groeten, Lin

Rianne

Lin

Mandy

Leuke foto's. ;)
Ze zitten er allemaal fris en fruitig bij. 8)

En het valt toch wel mee met de kuif van Alanya?
Misschien lijkt het door de rui wat anders? :)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Lin

Hey Mandy!

Ja ze doen het goed. Ze had een langere kuif hoor. Kan misschien de rui zijn, ik hoop het.  :)

ManjaV

Hey Lin,

Wat een leuke filmpjes. Ik zie dat je takken in de voliere hebt hangen, wat zijn dit voor takken? Lijkt me wel leuk om ook een paar van die takken met bladeren hier op te hangen.
Je valkjes zijn heel lief stil op het filmpje. Dat is het leuke van valkjes he, soms maken ze veel kabaal, maar vaak zijn ze ook gewoon heel lief stil.  :-*

Groetjes,
Manja

MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

moonwitch (diana)

Hoi Lin

Kashira is inderdaad erg mooi geworden, en dat geplukt ken ik, haar moeder ziet er op dit moment ook niet mooi uit, een hele kale nek en ook een beetje aan de magere kant.
Momenteel heeft ze nog een nestje waarvan de eerste al weer is uitgevlogen.
Ook dit keer geen mooie bonte zoals kashira en roos. Nah ja, volgend jaar beter.
Hopelijk krijg ook jij volgend jaar een mooi nestje van Kashira :D.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

*Yvon

Hoi hoi

Wat zitten en zien je valkjes er mooi bij en uit.  ;D
Wat jammer dat ze niet veel buiten zitten nou.
Als wij verse takken met blaadjes in de voliere doen
dan zijn ze er gelijk goed bezig mee bezig.
Vind ik altijd zo leuk om te zien.  :D

groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >