Valkjes uit Anna Paulowna *bouw voliere!*

Gestart door Lin, 10 augustus 2006, 20:58:24

« vorige - volgende »

Lin

10 augustus 2006, 20:58:24 Last Edit: 17 november 2009, 11:03:54 by Lin
Ik begin weer een nieuw dagboek. er zijn weer twee bijgekomen en het mag voor de nieuwe lezers wel wat overzichtelijker zijn dan.
vorig dagboek: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,12364.0.html

Het koppel dat ik het langste heb en die al jongen hebben gehad zijn Ayla en Tiamo.

Ayla en Tiamo

Ayla een lutino split voor witmasker geboren 23 september of de 24e 2003


Tiamo een witmasker split voor lutino en gepareld. geboren in 2003


de berekening
Witmasker split voor {X2:Gepareld} {X2:Lutino}

Moeder
Lutino split voor Witmasker

Nageslacht:

Jonge man
25.0 % Witmasker split to {X2:Lutino}
25.0 % Witmasker Lutino split to {X1:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker {X2:Lutino}
25.0 % Lutino split to Witmasker {X1:Gepareld}


Jonge pop
25.0 % Witmasker
25.0 % Witmasker Gepareld Lutino
25.0 % Wildkleur split to Witmasker
25.0 % Gepareld Lutino split to Witmasker


© 2004 - 2005 Barry van Rossum & Peter Bosboom
Maar deze klopt niet: de jongen die ik heb gehad: wildkleur man:albino man en pop. lutino man en pop, lutino geparelde pop, witmasker geparelde pop. En een van de ouders heeft nog bont in zich.

------------------------------------------------------------------------------------
Kaiyo en Kashira
Daarna kwam Kaiyo die nu samen met Kashira is. Ze hebben nog geen jongen gehad ze heeft al wel twee nesten gelegd.
Kaiyo is een cinnamon geelwang van 13-07-2005

Kashira een bonte cinnamon vermoeldijk van 6 april 2005


Kaiyo= Cinnamon Geelwang (rec.)
Kashira= Cinnamon bont
Nageslacht:
Jonge man
100.0 % Cinnamon split to Bont  {X1:Geelwang (rec.)}

Jonge pop
100.0 % Cinnamon Geelwang (rec.) split to Bont

------------------------------------------------------------------------------------
Naira en Yasuo

Naira zelf is een bont geparelde witmasker split voor zilver (rec) van 26 juli 2005. Yasuo weten we nog niet zeker maar als het goed is split voor witmasker en zilver en komt uit 2003. Vandaag hebben ze hun eerste jong gekregen.


Yasuo= Wildkleur split voor Witmasker Zilver (rec.)
Naira= Witmasker Bont Gepareld split voor Zilver (rec.)

Nageslacht:
Jonge man
25.0 % Witmasker Zilver (rec.) split to Bont {X2:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont Zilver (rec.) {X2:Gepareld}
25.0 % Witmasker split to Bont Zilver (rec.) {X2:Gepareld}
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop
25.0 % Witmasker Zilver (rec.) split to Bont
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont Zilver (rec.)
25.0 % Witmasker split to Bont Zilver (rec.)
25.0 % Wildkleur split to Witmasker Bont

------------------------------------------------------------------------------------
Timmio en Alanya

Timmio is een cinnamon geparelde witmasker split bont en is van 01-09-2005.
Alanya is een bonte cinnamon witmasker en van 11-06-2006



Veel lees plezier de komende tijd!

Groeten, Lin :'(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

*Esther*

Hoi Lin,

Leuk een nieuw dagboek.
Ga je hier nu alles in bijhouden of blijf je de andere ook nog gebruiken.
Handig je koppels weer even op een rijtje.

gr Esther

Valerie

Leuk dat je een nieuw dagboek begint, Lin!
Mooi overzichtelijk. :)



Lin

Citaat van: crosser op 10 augustus 2006, 21:33:25
Hoi Lin,

Leuk een nieuw dagboek.
Ga je hier nu alles in bijhouden of blijf je de andere ook nog gebruiken.
Handig je koppels weer even op een rijtje.

gr Esther


na het weekend dan reageer ik nog op reacties dar en dan schrijf ik hier verder als ik daar aan toe kom. Maar doordat yasuo en Naira nu een jong hebben. Zal ik hier wel niet veel schrijven. Ik wil dan namelijk elke dag een foto met een verhaaltje in dat dagboek zetten. Ik ga er dus uiteindelijk 2 bijhouden deze en van de kwekerij.

Citaat van: Valerie op 10 augustus 2006, 21:35:11
Leuk dat je een nieuw dagboek begint, Lin!
Mooi overzichtelijk. :)


Dank je!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Even weer wat schrijven.

Het minst heb ik te vertellen over Ayla en Tiamo. Als Kaiyo en Kashira naar buiten gaan dan gaan zij in de kooi van hun. Deze is een stuk groter. Verder heb ik geen nieuws over ze.







en ayla natuurlijk.






En Kaiyo en Kashira doen nog steeds hetzelfde. Kasira laat zich plukken door Kaiyo. Elek keer als ze kippetje zit dan plukt Kaiyo haar. ik zie hem wel steeds vader wipwappen met een voerbakje.


Kashira kippetje


Kashira net uit blok ze heeft gisteren weer een ei gelegd. Laatste keer voor hun.



Dan nu een kleine special van Alanya en Timmio. Gisteren zag ik ze omstebeurten vragen om gekroeld te woden door de ander. Ze hebben een tijd buiten de schuur gestaan en ze bleven roepen. Later werden ze rustig en gingen ze druk eten.  ;D

timmio













En Alanya




een prachtige totaal foto






een kort filmpje van ze in hun tijdelijk kooi. En ja beukensnippers haal ik vandaag!
http://www.youtube.com/watch?v=Dmx6FDIWIsc

en meer over Yasuo en Naira kunnen jullie natuurlijk in mijn andere dagboek lezen





Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

oh ja kan iemand een nieuwe titel verzinnen?  ;D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

was maar weer een spannend weekend. Zaterdagochtend zouden we vertrekken naar een automeeting in sevenum. Ik kom de kamer binnen en schrik me dood! zie ik Kashira op de grond zitten met de oogjes dicht. ik wist meteen wat dit was want die dag moest Kashira een ei leggen. Langzaam stond ze op en de vleuegls hingen erg langs haar lichaam. Boven op de stok boog ze voorover en vleugels bleven hangen.

Je denkt natuurlijk meteen aan de oorzaken van legnood: ik dacht het eerst aan geen leg ruimte. Maar ze kon gewoon in het blok. end e bode van de kooi daar had ik de dag eerder weer nieuw bodembedekking voor gehaald. Dsud at verschoont wat extra vitamine geven. Ze krijgt altijd hetzelfde als de rest. ik heb haar ook warmte toegediend water klaar gezet en ook olie. Van de warmte knapte ze gelukkig op en ook at ze weer van het nieuwe voer. Toen ze opgeknapt was zijn we vertrokken.

Ik heb mijn ouders met instructies achter gelaten. die hielden kashira even in de gaten. 's avond belde mijn ouders weer dat ze nog steeds erg kneep met haar ogen, vleugels erg hangen, ze was heel erg sloom en nog geen ei was. Dus toen Rianne gesmst voor het geval dat. Vanaf toen begon ik me wel zorgen te maken.

zondagochtend zouden mjn ouders vroeg kijken en anders zou ik rianne even gebeld hebben. ik denk of ze is er niet meer of er is een ei. Gelukkig lag er een ei. Maar was vanaf zaterdag avond wel even stressvol.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hoi lin

Dat kan ik me heel goed voorstellen, zo ga je niet echt lekker weg.
Gelukkig is het ei toch gekomen.
Hopelijk laat ze je een volgende keer niet zo schrikken.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Lin

Ach je voelt je zo schuldig, zoals ik al zei je gaat alle oorzaken langs en dik is ze ook niet, te koude omgeving of wat dan ook. Dus ik was wel een beetje ongerust maar had er ook wel vertrouwen in dat mijn ouders konden helpen of Rianne. Zondag ochtend maar meteen gebled met tranen in mijn ogen. Heelrijk hoor om hara nu zo goed te zien. heb het ook nog gefilmd. Dan kunnen jullie het een beetje zien hoe het ws.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Caroline

Hé, ik had nog helemaal niet gezien dat je een nieuwe dagboek was begonnen, leuk!!

Notificatie is geactiveerd hoor.  ;)

Jeetje, wat zul je geschrokken zijn met Kashira.  :-\

Gelukkig is alles goed nu, vreemd hè, dit was toch niet haar eerste eitje?? Vaak zie je dat het eerste eitje problemen geeft en als zich dat eenmaal een baan heeft gevolgd dan gaan de volgende vaak zonder problemen.

Maar gelukkig is alles goed gegaan, verwacht je morgen weer een eitje??

Sterkte/succes ermee.

En veel plezier weer met je nieuwe dagboek!!

Groetjes van Caroline en Eros, hij heeft van de week een paar keer een poging gedaan om op te stappen. Als hij zo verliefd blijft mag hij in februari samen met Chica in de Ferplastkooi met een broedblok. Hij is dan 13 maanden en Chica 18 maanden.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

ManjaV

Hoi Lin,

Leuk dat je een nieuw dagboek begint.

Wat is Yasuo een mooi valkje zeg, prachtig!!!  :o

Gaat het nu weer goed met Kashira? Ik zou zelf ook heel erg schrikken...dat gaat dan wel moeizaam, zo een eitje leggen...
Denk je dat ze nog meer eitjes gaat leggen?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Gelukkig gaat het weer goed met haar. Idd vreemd dat ze dat na een x aantal eitjes nog krijgt. Was het soms een groot ei?

Lin

Hey Caroline,

Ja moet alleen nog even een titel verzinnen.. Nee ze heeft al eerder eieren gehad en dit was haar tweede ei. eigenlijk zou het ei dus zaterdagochtend komen maar was er dus zondag. Dus of straks of morgenochtend. Ik denk zelf morgenochtend.

Wat leuk om Eros zo te zien ontwikkelen. Nou hij kan voorlopig nog wel even oefenen. Ayla en Tiamo zag ik vandaag weer wipwappen. Als er eieren komen dan heb ik tenminste wel pleegkoppels nu.

Hey Manja,

Dank je wel! Als je nog een zoon/dochter widlkleur wil van Yasuo dan kan dat hoor! alles gaat nu goed. Maar als je haar zag voordat ik haar aansterkte gaf je haar niet zo veel meer. Ze gaat er nog twee leggen denk ik.

Hey Rian,

nee ei was even groot, ik denk dat ze op dat moment te zwak was om een onverklaarbare reden. Ze krijgt elke dag alles...


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ManjaV

Hoi Lin,

Nou, dat klinkt erg verleidelijk ;D Yasuo is echt prachtig!
Ik had voor mezelf al besloten dat een eerstkomend valkje in ieder geval weer een wildkleur zou zijn :D
Plek heb ik op zich genoeg nu met al die kooien ;D
Weet je of ze man danwel pop zijn?
Ik zag net al de foto's in je andere dagboekje van de kleintjes, ze zijn lief  :-*

By the way - het is te hopen dat die andere twee eitjes bij Kashira wat gemakkelijker komen, je bent er zeker heel alert op?

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Lin

Hey Manja,

Nee ik kan niet zeggen of het een man of pop is, maar de kosten van een test kunnen we delen. Mocht jij of iemand anders interesse hebben stuur me dan een im!

Ik ben er zeker alert op bij kashira. Ook tijdens het broeden kijk ik echt wel een aantal keer per dag in het blok hoe het gaat. Ook met de kleintjes van Yasuo en Naira.

Ze oogt wel helemaal gezond. Ze is daarentegen niet aan het broeden. Maar zit wel kippetje de hele tijd.
Ik kijk nu het filmpje terug maar je kan het er niet aan zien wat ik gefilmd heb.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)