help 6jonge valkjes die niet bijkomen in gewicht

Gestart door wieske, 9 augustus 2006, 22:57:17

« vorige - volgende »

wieske

verleden week al om hulp gevraagd maar geen reaktie gekregen
moeder is waarschijnlijk niet weggevlogen maar gepikt uit de voliere samen met nog 3 andere valkparkieten  daar er de dag erna weer 2 valkparkieten weg waren
de 6 valkparkietjes worden met het spuitje gevoederd maar komen niet bij in gewicht    wij geven ze 10% van hun lichaamsgewicht  de kleinste blijft staan op 39g de grootste op 75g  de andere 4 zitten tussen de 60 en 65g
wij geven ze 4x eten (handopfok-  quikon ) winkelier raadde dit aan  is dit goed?
ze zijn wel levendig en al goed gegroeid alleen de kleine niet
ik weet niet hoe oud ze zijn het zijn mijn broer zijn valkjes en die vertrok toen juist op vakantie
Help wieske en haar 3 zonen

Rianne

Hoi,

uit je berichtje kan ik niet opmaken hoe oud ze nu ongeveer zijn. Hoever zitten ze in de veren?
De meeste kwekers gebruiken Nutribird a21 als handopfok voer. Van Quikon heb ik zelf eigenlijk nog nooit gehoord.

Ik snap ook niet wat je bedoeld met de moeder die gepikt is door andere valken, en dat er de dag erna weer 2 valken weg waren. Valkparkieten eten elkaar niet op, dus als er een valk kwijt is, is die weggevlogen, gestolen of opgegeten door ongedierte. :-\

margreet

hallo Rianne,

Gepikt is hetzelfde als gestolen ;).
Heb ook nog nooit van het merk gehoord.

groetjes Margreet

Rianne

;D In die context had ik het nog niet gelezen!

wieske

gepikt is idd gestolen.

zal morgen foto's van de vogeltjes en van het eten op het forum plaatsen.

we denken dat de jongste +- 15 dagen en de oudste +-20 dagen is. kleinste heeft nog alleen maar veren op de vleugels de anderen beginnen al goed in de veren te zitten.

groetjes
;) :) ;)
wieske en haar 4 jongens (papa telt ook mee hé)

Caroline

Jeetje, wat een opgave voor je, heel veel sterkte ermee.

Hopelijk krijg je goed advies, en worden het grote en gezonde valkjes.
Na het plaatsen van enkele foto´s, kunnen we hier allemaal mee kijken hoe groot/oud ze nu zijn en kun je ook beter geholpen worden.

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Lin

jeetje wat een opgave! vorige week geen reactie? oh dat gebeurt niet vaak.

de antwoorden die wij nodig hebben.

leeftijd?
aantal grammen?
hoe vaak geef je?

wel rond de 39 graden de pap geven. en niet te dik de pap maken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

wieske

hoe krijgt ge die foto's toegevoegd ???????????

wieske


wieske

10 augustus 2006, 21:22:19 #9 Last Edit: 10 augustus 2006, 21:34:24 by wieske





Hier zijn ze dan.
Dit zijn de foto's van de kleinste en de grootste.
De kleine (ons Franske weegt 39gr) en krijgt 4x40cc en dan is de krop soms nog niet leeg.
De grootste (onze Pruts weegt 75 g) en krijgt 4x80cc.

De 4 andere wegen tussen de 61 en de 65 gr en krijgen 4x70cc.

foto van het voer is ook bijgevoegd.

iemand enig idee hoe oud ze kunnen zijn ??

Nu zitten ze nog in hun houtblok, maar dat begint een beetje krap te worden.  Moeten we op een andere huisvesting overschaken en zoja dewelke ?? een kartonnen doos?? mss een kooi?? of is dit te koud??

wanneer beginnen ze eigenlijk te vliegen??


kunnen jullie ons verder helpen ??

alvast bedankt

wieske (en de jongens zijn slapen)


Lin

Ze zijn tussen de 4 en 5 weken oud. De oudste van 80 garm mag wel op een voeding minder hoor. Zie het schema bij ahndopfok.Je kan ze nu wel in een kooi zetten. Ze kunnen dan niet eruit klimmen. Leg wat trosgierst op de bodem en wat kleine zaadjes zoals die van een grasparkiet. Kunnen ze er alvast mee spelen. eten doen ze nog niet dat duurt nog wel 4/5 weken. Het merk voer ken ik niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

wieske

Citaat van: Lin op 10 augustus 2006, 21:33:44
Ze zijn tussen de 4 en 5 weken oud. De oudste van 80 garm mag wel op een voeding minder hoor. Zie het schema bij ahndopfok.Je kan ze nu wel in een kooi zetten. Ze kunnen dan niet eruit klimmen. Leg wat trosgierst op de bodem en wat kleine zaadjes zoals die van een grasparkiet. Kunnen ze er alvast mee spelen. eten doen ze nog niet dat duurt nog wel 4/5 weken. Het merk voer ken ik niet.


een voeding minder voor de oudste?? die komt eigenlijk niet meer bij!

zou er maar een week tussen de kleinste en de grootste zitten ?

mogen we al bijvoeren wanneer de kleine nog een beetje in de krop heeft ?

bedankt

Lin

Niet elk valkje gaat 100 gram wegen. Ik kreeg de vorige ook niet boven de 95 dat ze zelfstandig waren. Maar dat gaat als ze zelfstandig worden vanzelf wel komen.

Ik kan het moeilijk inschatten de oudste kan 5/6 weken zijn. Kan hij al vliegen? ja toch? 4 jonge is meestal 8 dagen verschil.Je mag best opnieuw een voeding egven, maar dan moet de krop leger zijn als 25% anders even wachten. s nachts voer je niet dan leegt de krop. is de krop s ochtends niet leeg dan ook even wachten en kan je wat water geven met druivesuiker daar hebben ze dan even genoeg aan. als het goed si moet de krop overdag wel tussen die tijd geleegd zijn. geef je wel op 39 graden (meten met een thermometer!) en het papje is niet te dik?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)