5 mei 2025, 14:40:42

Spiegeltjes

Gestart door k_van_wilgenburg, 6 februari 2004, 13:27:40

« vorige - volgende »

k_van_wilgenburg

:DHallo
Ik heb 2 valkjes bij elkaar in de kooi.
Dat gaat hardstikke goed.
Maar ze zijn helemaal weg van spiegeltjes. :D
Als ze los zijn en boven op hun kooi zitten en je houd het spiegeltje aan de zijkant breken ze zowat hun pootjes zo snel zijn ze dan bij het spiegeltje :D
En als er dan 1 voor zit mag de ander er niet meer bij in de buurt komen want dan gaan ze te keer tegen elkaar.
En als ik hem weg wil halen gaan ze tegen mij blazen en proberen ze mij te bijten.
Wat vinden hun zo leuk aan de spiegeltjes?
Want sinds kort heb ik dus 2 spiegeltjes.
Groetjes karin

BIRDIE

Hoi Karin,

Nou, mijn valkje is ook weg van spiegels. Hij denkt echt dat tegenover hem een andere valk ziet die precies dezelfde bewegingen maakt als hij! Hoe is het mogelijk! Mijn valkje is een mannetje en gaat helemaal baltsen en spreid zijn vleugels uit en blaast zichzelf als het ware op. Ook wil hij altijd koppie krauwen met zijn spiegelbeeld, is best lief.

Ik denk gewoon dat zij denken dat het een ander valkje is. En aangezien ze zo ontzettend nieuwsgieirg zijn, worden ze er helemaal opgewonden van.

Groetjes,

Annemarie

k_van_wilgenburg

Hallo
Ze hebben tegenwoordig allebei een eigen spiegeltje
Want het zijn net kleine kinderen. :D
Ze trekken alleen de belletjes aan flarden die onder de spiegels hangen.
typisch maar wel erg leuk.
Groetjes karin.

Paul

Hoi Karin,

Ik heb zelf geen spiegeltjes in de kooien maar als ik er een op mijn hoofd of schouder heb zitten en ik loop langs een grote spiegel dan reageren ze soms echt heftig  :D
Ze zien er inderdaad een soortgenoot of soms rivaal in want je hebt ook kans dat ze de spiegel aanvallen soms.
Hier slopen ze ook wel verschillende speeltjes soms maar ze moeten wat te doen hebben he :-)

Groetjes, Paul

Raikiri

Mijn valkje is niet zo dol op spiegeltjes maar hij vindt ze wel interresant.

groetjes Quynh-Nhi & Chrissy

Cheers, Quynh & Raikiri~

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik moet er wel om lachen als ze zo bezig zijn met hun spiegeltje.
Ze zijn in ieder geval even zoet.
Maar ik moet hem niet weghalen anders gaan ze protesteren.
Of ze gaan je bijten.
Groetjes karin

Didi

Hoi,

Plukkie gaat, als ik bij een spiegel sta en hij zit op m'n schouder/hoofd, eerst heel raa kijken en dan snel verstoppen achter mijn hoofd, zodat de 'ander' hem niet kan zien :) :) Maf beestje.

Groetjes Diane

elroy

ik heb voor mijn punky 3 spiegels 2 kleintjes en 1 ongeveer van 80 cm bij 20 25 cm hij zit vaak beneden en loopt heen en weer lol maar hij pikt der ook af en toe nou probeer hij der na te pikken en het lukt hem nie ;) :P

Anja

Hallo,

Ik heb in de kooi geen spiegeltjes hangen omdat dit het tam maken zou beinvloeden.
Mijn oudste valk van 1 jaar (mannetje) haalt nu, als ik hem voor een spiegel houdt, de gekste capriolen uit. En hij fluit zijn heel repertoire als ie zichzelf ziet.
Dat doet hij ook als hij zijn schaduw ziet.

Groetjes Anja

Lee-aa

één van mijn parkieten kijkt eerst altijd in het spiegeltje. Daarna wil hij erachter kijken.. of daar nog steeds 'zijn vriendje' te vinden is. Wat helaas niet het geval is, dus gaat hij maar gewoon verder met tikken, blazen, en ook inderdaad kroelen..