3 mei 2024, 03:56:07

Het riskante leven van Plukkie

Gestart door Tara, 18 juli 2003, 12:42:03

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

vanaf nu zal ik alles van Plukkie hier plaatsen enzo..... Laat ik beginnen van het begin.

25 juni is Plukkie geboren. Ze is een lutino. Dinsdag 15 juli kwam ze ziek waarschijnlijk door de zon. Ze heeft moeten overgeven enzo, en haar pleegouders wilden haar niet meer voeden. Woensdag zag ik dat ze iets te eten kreeg maar haar krop vulde er niet van. Woensdagavond begon ze veel slechter te komen. Mijn moeder zag het en we gingen meteen op zoek naar CéDé. Na 2 winkels gedaan te hebben hadden we het gevonden, toen we thuiskwamen heb ik haar gelijk eten gegeven. Haar krop ging eerst wel erg traag enzo, nu ja, donderdag dan, ze kreeg eten maar ze deed wat raar, later op de dag kreeg ze diarree :(. Ze zag er ook totaal niet goed uit .... Ik en mijn moeder dachten allebei dat ze de morgen niet zou halen, om kwart voor 3 deze nacht heb ik haar weer eten gegeven, dat ging ook weer vlot, eten geven gaat trouwens altijd vlot met haar, alleen als ze dan heeft gegeten doet ze weer raar en gaat ze slapen. Nu ziet ze er ook niet echt goed uit hoor, ze is vooral echt zwak en slap. Haar krop versnelt in ieder geval wel. Nu ben ik blij dat ze het heeft gehaald, de diarree blijkt te verminderen. Maar weet misschien iemand iets wat ik kan geven dat ze wat sterker zou worden? Want ze kan haar kopje enkel nog ergens op steunen, ze heeft het moeilijk om zelf recht te houden lijkt mij. Alleen vind ik het raar dat ze heel goed eet, ze begint ook al echt te zuigen zoals de vorige Plukkie, maar dan doet ze gelijk weer raar :-/. Ik hoop dat iemand iets weer. Volgens Cybergirlie wat Yakult of Dextro Energie? Wat lijkt het best?

Groetjes, Tara

Mandy

Alsjeblieft Tara, doe dat niet, in handopfok zit echt alles en daar groeien ze normaal goed mee op. Als dat niet zo is, is er gewoon iets niet in orde met het jong...  :-/
Laat Plukkie zelf vechten om wel of niet in leven te blijven. Jij doet al genoeg je best en kan niet meer doen dan meevechten en hopen dat het goed blijft gaan, wij duimen voor je mee, geloof dat maar.  ;)
Ik denk ook omdat je het jong toch zo vroeg bij de ouders weg heb moeten halen hij wat afweerstoffen tekort kwam en daardoor nu wat zwakker is.
Dat hij z'n kopje niet goed recht kan houden en vaak gaat slapen na het eten klinkt mij eigenlijk normaal in de oren. Zodra ze wat ouder worden wordt dat steeds minder.
Ik heb dit berichtje maar hier gezet, want dit is het meest actuele en tussen al die andere berichten wist ik niet meer waar ik wat kon zetten. Ik zag eigenlijk door de bomen het bos niet meer! ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

Hoi Mandy,

nou, ik hoop dat je gelijk hebt, haar krop vertraagt weeral :( en het ergste ... Het is net of ze blijft verzwakken ... :(.

Stijn dc

hello

hoe erg het ook mag klinken, ik denk dat plukkie het niet gaat halen! ondans jouw beste zorgen denk ik dat deze valk niet KAN of WIL overleven!
ik hoop echt uit de grond van mijn hart dat hij blijft leven, maar ik geef je 1 raad! leg neit al je hoop in dit valkje en geniet van de rest!
dat we binnenkort weer geen zelfmoordplannen moeten aanhoren!!

SDC:D

Tara

Hoi allemaal :(

Plukkie wil niet meer eten :(. Ik maakte net eten klaar en gaf het, eerst wou ze wel iets maar daarna niet meer :(. Ze heeft iets binnen maar niet veel :( :'(

David_Mackor

hoi tara,

wat vervelend zeg dat het nu weer niet zo goed gaat met plukkie  :(, misschien wil ze/hij straks weer wat eten?
ik hoop het...

veel sterkte

david

Tara

Hoi allemaal,

Ik heb de warmwaterfles weer gevuld met warm water en na een tijdje maakte ze het weer wat beter. Als je nu gaat kijken doet ze haar oogjes open enzo. Haar vleugels laat ze wel hangen :-/. Maar goed, ze maakt het beter en dat is het meest wat telt. Ze heeft het nu ook weer wat warmer. Ik zal er voor zorgen dat er altijd warm water in de warmwaterfles zit en straks probeer ik ook nog eens om haar te voeren. Misschien lukt het nu beter, ze kan ook weer recht zitten met haar kopje als ze dat wil :).

Groetjes, Tara (die weer wat hoop heeft)

anika_en_spirit

18 juli 2003, 22:38:48 #7 Last Edit: 18 juli 2003, 22:39:19 by anika_en_koerva
hoi tara,

wat nu weer,.. het zit je ook niet mee hè.
ik hoop dat het nu beter blijft gaan en dat ze er weer helemaal bovenop komt. echt waar, ik en vele anderen duimen zoals mandy al zei ervoor.

sterkte en kop op anika.
Liefs, Anika
Spirit, Senna, Lucky, Shine, Skye, Syara, Soë, Sterre, Sero & Sweet!


Tara

Hoi allemaal,

ik heb haar net weer eten gegeven en het ging nog steeds niet goed :(. Ze heeft maar een klein beetje binnen, je ziet wel dat de krop wat groter is maar toch ... Ze doet nog steeds raar en erg zwak, toen ze wat binnen had ging ze echt neer gaan liggen op mijn hand en toen hield ze haar kopje weer ff omhoog, dan heb ik haar maar teruggezet tegen de warmwaterfles ... Nu ziet ze er helemaal niet meer goed uit en nu ben ik bijna zeker dat ze de morgen niet haalt :(.

Tara

Plukkie begon raarder en raarder te doen, ik heb hem nog bij me genomen en hij is net in mijn handen gestorven :'( :'(

David_Mackor

hoi,

wat erg nou zeg dat dit heeft moeten gebeuren  :(
maarja, jij hebt ook je best gedaan
en misschien is 't ook maar beter voor 'm geweest

ik hoop niet dat je je al te veel gehecht had aan plukkie want des te groter is de klap dan...

hou je taai,

david

demi

hallo lieve tara


heel veel sterkte meissie :'( :'( :'( :'(

erg rot voor je, hou je goed!

groetjes diana w

Kolkkie

Hoi Tara,

Veel sterkte met het verlies van Plukkie.

Je hebt je best voor Plukkie gedaan.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Paul

Hoi Tara,
Wat verschrikkellijk dat dit jong het ook weer niet gehaald heeft :-(
Het leek juist weer wat beter te gaan en dan nu toch nog fout afgelopen :-(
Heel veek sterkte met get verlies van Plukkie.

Groetjes, Paul

Mandy

Helaas Tara, je hebt weer je best gedaan maar je kan er niets aan doen. De natuur heeft weer beslist, het heeft niet zo mogen zijn...
Weer heel veel sterkte.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl