27 april 2024, 11:43:37

hoe slim is een valkparkiet??

Gestart door ahb, 7 augustus 2006, 20:28:47

« vorige - volgende »

ahb

Ik heb ervaring met het verzorgen en tam maken van grasparkieten, kan een beetje inschatten hoe slim ze zijn. Zo kunnen grasparkieten zo 'dom' zijn steeds iets hetzelfde te proberen terwijl het niet kan. ze onthouden lang niet alles.
Geld dit ook voor valkparkieten? Of zijn die heel slim, onthouden ze alles wat ze doen? En wat bijv mis gaat tussen de verzorger en de vogel?

bert+japio

die van mij heeft een paar keer gezien hoe de kooi open moets en toen dacht hij laat ik het zelf maar eens doen  ;D

ahb

 :D hmmm zie ik mijn grasparkieten nog niet doen.....

Irene

Mijn lutino Gijs, krijgt met gemak mijn sluiting van mijn armband open en als het slotje niet bovenop ligt, dan trekt ze net zolang aan mn armband totdat deze bovenop ligt; keer op keer. Ook weet ze prima direct het pinnetje van ons horloge te vinden, trekt het "eruit" en loopt dan weg. ;D ;D. Ook weten ze hier alledrie precies wanneer ze eruit mogen,etc
Ze zijn echt niet gek hoor. ;D ;D ;D
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Joyce28

Ik vind valkjes wel bijdehandjes.Je hoeft maar een paar keer iets hetzelfde te doen,en ze weten het dondersgoed ;)

trienke

Die van mij weten ook heel goed wanneer ze er uit mogen. Dan roep ik de katten, en doe die er uit, en de valkjes weten dat ze er uit mogen en reageren hier op :D

Groetjes trienke

Anja

De twee valkjes van mij weten ook heel goed wanneer ze uit de kooi mogen en wanneer ze er weer terug in moeten.
Verder vind Yeni het heel leuk om aan het horloge van Ton te bijten en dan zodanig dat hij de dubbele sluiting open kan.


Groetjes Anja

Inger m

Citaat van: ahb op  7 augustus 2006, 20:28:47
Ik heb ervaring met het verzorgen en tam maken van grasparkieten, kan een beetje inschatten hoe slim ze zijn. Zo kunnen grasparkieten zo 'dom' zijn steeds iets hetzelfde te proberen terwijl het niet kan. ze onthouden lang niet alles.
Geld dit ook voor valkparkieten? Of zijn die heel slim, onthouden ze alles wat ze doen? En wat bijv mis gaat tussen de verzorger en de vogel?


Het is maar net wat je onder 'slim' verstaat. Gedrag dat wordt herhaald is niet perse 'dom'. Soms is het gedrag opzichzelf belonend en vindt de vogel het leuk om te vertonen. Gedrag dat geen effect heeft, verminderd op den duur. Het kan dus zijn dat je herhaald gedrag verkeerd interpreteerd, omdat de vogel met het gedrag iets anders bedoeld/ doet dan jij denkt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

disney

Goed gezegd Inger, een beloning komt niet altijd maar van ons, de vogel kan zichzelf heel goed belonen. Bij ongewenst gedrag is het dus zaak ander gedrag te verzinnen en de beloning daar groter voor te laten zijn.

Over dom en slim. Onze valk is zo "dom" om altijd maar via de tralies te klimmen in plaats van te springen van stok naar stok. Daardoor is hij altijd heel langzaam, terwijl hij wel heel goed kan springen. De grasparkiet springt en fladdert als een ferrari door de kooi. De gras is echter zo "dom" om smoorverliefd op mijn bonte boer te zijn, terwijl zij hem al eens zijn poot heeft gebroken en een nagel heeft afgebeten. Als ze de kans kreeg haalde ze zijn kop van zijn romp en hij maar lief blijven doen....

Groetjes Karin
www.karinskromsnavels.nl

goudvis1977

hai,

mijn valkje heeft de gewoonte om stiekem op de klok te zitten, hij weet dat dit niet mag. Wanneer ik dan terug kom in de kamer, dan houdt ie zich heel klein en stil in de hoop dat ik hem niet zie...wanneer dit wel het geval is, dan hoef ik allen maar naar de lamp te wijzen -waar ze wel op mogen zitten- en daar vliegt ie dan naartoe!!!!

gr monique