27 april 2024, 21:19:56

kamervoiliere naar buiten?

Gestart door margo23, 7 augustus 2006, 19:06:29

« vorige - volgende »

margo23

Hoi allemaal,

Wij zijn net verhuisd, de valkjes zijn uiteraard meegekomen. Door de aanschaf van een boekenkast passen ze niet meer in de huiskamer maar gelukkig is het huis groot genoeg. Ook is het de bedoeling dat er volgend jaar eem voiliere buiten wordt gebouwd, aan de schuur vast.
Ze komen dus tijdelijk op een slaapkamer te staan.
Nu zegt mijn man dat ze best buiten kunnen staan, ik heb een flinke kamervoiliere. Ik kan em niet naar buiten rijden helaas.
Is het mogelijk (met evt aanpassingen) om de vogels buiten te laten of is een slaapkamer een betere optie? Losvliegen zit er voorlopig toch niet in, we hebben nog geen deuren....hahaha (behalve de buitendeuren dan).

Nou ja, beetje rare vraag dus, maar wie weet

Grtz Margo, Speedy Punkie en Jacco
Speedy, Jacco en Pearl

Rianne

Ik zou ze zelf lekker op de slaapkamer zetten. Ik verwacht niet dat we nog dagen achter elkaar lekker weer krijgen.
Ze kunnen ook wel buiten maar zorg dan dat de kamervoliere aan meerdere zijden (min. 2) beschut is tegen wind en kou. :)

*Yvon

Wij hebben onze kamervoliere ook op een gegeven moment buiten gezet. Meteen een dakje erboven gemaakt en dit is verder prima gegaan.
Het enige probleem is dat het wel iets gevaarlijker is met eten of water te geven. Zo ben ik ook al eens een bourke kwijtgeraakt door het deurtje niet goed dicht te doen.

Het andere gevaar is dat het waarschijnlijk niet bij zo'n voliere blijft.
Bij ons is de kamervoliere al snel verdwenen en is er een grotere voliere van gemaakt. Meteen tuinhuisje maar als binnenverblijf verbouwd. En ook nu gaan we dus de boel weer verplaatsen en vergrooten.

Maar ik zag dat bij jullie de plannen er ook al zijn.... ;D


Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

margo23

thnx voor de adviezen!

ik heb de kooi (kamervoiliere toch maar in de slaapkamer gezet, tis zulk peeeeeeepweer. Volgend jaar gaan we een voiliere bouwen buiten, aan de schuur vast.

Grtzz Margo
Speedy, Jacco en Pearl