27 april 2024, 07:54:36

valk van 6 weken

Gestart door ahb, 7 augustus 2006, 19:03:20

« vorige - volgende »

ahb

Ik heb vandaag een valkparkiet gekocht. Ik heb em sinds 11 uur en ik heb hem nog niet zien eten.
Kan ik er vanuit gaan dat hij zelf het voerbakje wel vind? Hij zit bij 2 grasparkieten en die gaan regelmatig naar het voerbakje, dus dit ziet hij van hun.
Kan ik er ook vanuit gaan dat hij helemaal zelfstandig is qua eten als hij 6 weken is??
Hoelang kan ik het aankijken dat hij niet eet?
En wat voor actie moet ik anders ondernemen en wanneer??

Een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand me kan helpen.

Alvast bedankt. Groetjes

Cobie

Hallo ahb

Werd er niets gezegd toen je je valkje kocht over het eten? At hij bij de kweker al zelfstandig? Probeer je valkje maar bij het voer te zetten en probeer maar of het eten wil. Als dat niet lukt kun je wat eivoer fijnmaken en dat met water vermengen en dat proberen aan je valkje te voeren. Als hij vanaf vanmorgen niet meer gegeten heeft moet je nu actie ondernemen. Hou ons wel op de hoogte.

Succes Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

ahb

De kweker heeft niks gezegt over eten. Hij heeft me wel gewoon voer verkocht, dus ik ga er vanuit dat hij kan eten zelfstandig. Hij maakt af en toe wel geluidjes en hij speelt af en toe met het belletje, verder zit hij rustig.
Hij is niet tam en zit in een vrij grote kooi (kamervolliere) du om hem bij het voer te zetten is lastig. wat ik wel heb gedaan is een sliert trosgierst bij hem hangen. Ook hier zit hij niet aan.
Eivoer heb ik niet in huis omdat ik Xtravital voer geef. hier zit alles al in. Wat kan ik hiervoor in de plaats doen? hij is nu ineens wel levendig. Hopelijk gaat hij zo zoeken naar het voer

remco1976

hoi,

ik heb ook de ervaring dat ze nog wel eens moeten wennen aan hun nieuwe omgeving.komt vaker voor dat ze de eerste dag niet eten.mischien moet je morgen toch even eivoer halen(van cede)dit zijn ze bij de kweker vast gewent om te eten.maar hou het wel goed in de gaten.anders even een belletje naar de kweker en vragen hoe dit zit.

succes verder

ahb

Hij wilde net gaan eten.... gaat 1 van de grasparkieten ervoor zitten en lekker eten.... grrrr
Ik heb zo rustig mogelijk de grasp weggejaagd en nu zit de valk heerlijk te eten............ gelukkig!  :D

ahb

te vroeg gejuigd.......
hij heeft ongeveer 2 zaadjes gegeten......

remco1976

hoi,

dan komt het helemaal goed,je moet wel rekening mee houden dat alles zeer vreemd is als een nieuwe vogel bij je thuis komt.vaak eten ze vrij snel.dus komt het vanzelf goed.

gr.remco

Karin

Hang wat extra bakjes erin, vooral bij de stokjes. Vaak eten ze de eerste dag heel weinig, tot ze door hebben waar het is  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

mickeledoki

hee hooi,

nou dat komt echt wel goed denk ik zo,1 of 2 dagen niet eten in een nieuwe omgeving is zo gek nog niet het gebeurd vaker.
wel zou ik als ik jouw was even je grasparkieten in de gaten houden  ze kunnen erg gemeen zijn  en een valk begint daar weinig tegen het hoeft niet zo te zijn maar je hoort het wel vaak.....

grtz mickeledoki ;D

ahb

Ik ga daar goed op letten

Joyce28

Trosgierst zijn ze dol op,dat laten ze bij mij niet staan :D