5 mei 2025, 08:37:37

Pepper (geboren: 10-06-2003)

Gestart door Sanna, 18 juli 2003, 01:06:07

« vorige - volgende »

Sanna

Sorry, mijn laatste foto ging even niet goed, maar hier is-ie hoor :))

Violet

aaaahhhhhhhhhhhhhh wat een lief klein frummeltje! :):)

Sanna

Ik heb gevlogen!!! Nou ja, bijna dan  :P. Mama probeert mij wat te stimuleren en heeft me op haar handen gezet en een beetje op en neer bewogen. Tja, toen greep het me, ik kon me niet meer inhouden. Op het hoogste punt zette ik me af ... en belande bijna helemaal aan het andere eind van de kamer  :o. Wouw! Dat was ver. Mama ook helemaal blij, dus gelijk nog een paar keer proberen. Alleen ... ik heb ook ontdekt dat ik sturen nog moet leren :-/; ik lag ineens achter de stereo (zeker een stuurfoutje). Maar gelukkig was mama gauw bij me hoor. Want ik kan niet zonder mijn mama. Maar dat scheelt, mama kan ook niet meer zonder mij  :D.

Nou ja, maar druk dooroefenen hè? Helaas betrapt mama mij er steeds vaker op dat ik zaadjes zit te eten. Dus als ik 's avonds om eten begin te zeuren, krijg ik een bakje zaadjes voor m'n neus in plaats van pap  :-[. Tja, toch maar eieren voor m'n geld. Honger!!!

Doegies!
Peppertje

Mandy

Hoi Sanna,

Pepper ziet er al een heel stuk beter uit nu, hij zit al veel beter in z'n veren dan eerst. ;)
En dat gerafelde zal na de rui wel verdwijnen en dan komen daar mooie strakke veertjes voor terug.

En het is moeilijk, maar je moet soms ff hard zijn voor je kleine en even doorzetten om die verwennerij te doorbreken. Het blijft geen baby, het moet een volwassen kerel gaan worden, de leeftijd heeft ie er al voor, dus hup, eten die zaadjes! :P :D ;D
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

[shadow=violet,left,400]Hallo Mandy!

Ik heb me wel een beetje geschaamd hoor, toen ik jouw antwoord las  ::). En toen heeft mama me ook nog alleemaal verhaaltjes laten lezen hier op de site over valkjes die allemaas veeeeel jonger dan ik al zaadjes eten... Dus ik heb mama verbetering beloofd! Ik krijg nu alleen nog maar 's morgens pap (van NutriBird en eivoer) en de rest van de dag doe ik mijn best zaadjes te leren eten. Het gaat al best wel hoor! Ze zijn niet eens vies  :D. Ja, mama help wel een beetjes. Want ze maakt speciaal voor mij een bakje vochtig eivoer met zaadjes, en dan worden de zaadjes vanzelf een beetje zacht. Heeeeerlijk, want het ruikt zo ook nog een beetje naar pap  :D. Vrijdag krijg ik mijn laatste pap. Ik zal er maar extra veel van eten... Dus mama, maak maar lekker veel!

Vliegen gaat ook steeds beter. Ik gisteren de hele dag zitten oefenen zodat ik mama vanmorgen kon verrassen... Ben ik zomaar vanaf de grond helemaal naar de andere kant van de kamer op een gordijnroede gevlogen (mama heeft nl. in de kamer allemaal van die halve vitrage hangen, dus dan kan ik lekker naar buiten kijken). Nou, je had mama moeten zien :P, nog net geen traantje weggepinkt. Hi hi, had ik haar mooi te pakken.

Dus je hoort het, Peppertje gaat al een grote valk worden!
Groetjes![/shadow]

Paul

7 augustus 2003, 01:42:43 #50 Last Edit: 9 augustus 2003, 08:44:28 by Paul
Hoi Pepper,
Wat goed dat je al zo mooi kan vliegen :-)
Het zal alleen af en toe wel even moeilijk zijn met landen he want dat valt meestal niet mee.
En ook heel goed van je dat je nu al steeds meer zaadjes eet.
Je zal zeker snel een hele grote valkparkiet worden en dan wil je helemaal geen pap meer hoor want dat is alleen voor kleine valkjes.

Groetjes, Paul

Sanna

Inderdaad, landen is af en toe nog best moeilijk hoor. Meestal grijp ik gewoon iets wat in de buurt zit. Gisteren nog, gooide mama mij weg om me te laten vliegen. Maar daar had ik helemaal geen zin in! Ik wilde bij mama blijven! Dus toen heb ik mij 'vliegensvlug' :D omgedraaid en toen kon ik zo gauw geen plekkie vinden, ik zag mama's schouder even niet. Nou ja, dan maar op haar hoofd. Maar ik zat wat te laag geloof ik, mama heeft de hele middag hoofdpijn van mij gehad. Sorry mamam... :(

Knuffeltjes van Peppertje!

Sanna

Zo, jullie dachten zeker: nou, die Pepper is ook een mooie hoor! Laat nooit meer wat van zich horen...

Maar hier is ik weer!!!

Tja, ik ben wat druk geweest de laatste tijd. Moest natuurlijk nog veel leren enzo. En ... ik moet toegeven ... dat ik de laatste tijd samen met mama errug veel op de valkenchat heb gezeten :P. Dan blijft er weinig tijd over om m'n dagboekje bij te houden hè? :-/. Maar ik heb ondertussen ook wel leuke foto's van mezelf, daar heeft mama voor gezorgd. Kijk, zo heeft mama bijvoorbeeld een project opgezet om mijn vitamientjes binnen te krijgen, want die druppels vind ik niets hoor...

Ssssttt... niets tegen mama zeggen hoor :P

Maar ik heb het hier wel heeeeelemaal naar m'n zin, ik voel me helemaal thuis. Alleen mijn grootste verdriet is wanneer mama naar haar werk moet. Zou zo graag meewillen!! :-[ Maar ikke hele slimme valk! Ik vind wel een manier. Effe kijken, als ik hier nou eens inkruip...

... maar ik weet nog niet of me dat wel gaat lukken. Misschien moet ik voorlopig maar genoegen nemen met kroelen zodra mama thuis is. Baby, I'm in heaven!!!

Ach ... er gaat toch niets boven dat ::) ... en een partijtje slopen, hahahaha :D

Maar dat gaat alleen maar goed zolang mama me niet snapt. Nou ja, ze snapt me eigenlijk altijd wel. De vraag is, hoelang laat ze me m'n gang gaan ;D. Maar ikke al wat manieren geleerd hoor! Daar heeft mama voor gezorgd ;). Ze heeft zo iets machtigs geweldigs fantastisch voor me in elkaar geknutseld!!! Een bijt-boom!!!

Wouw! :o Ze kon me geen groter plezier doen! Ben er helemaal mee in mijn nopjes. Tja, en dan wil ik mama wel een pleziertje doen hoor :P. Peppertje zal niet meer aan de meubels knagen... Nou mams, hoe vind je dat? ;D En het wordt nog mooier! Tenminste, dat denk ik, weet het nog niet precies... Mama heeft het steeds over een zusje voor mij dat binnenkort komt. Geen ideeeee wat dat nou weer is, maar mama vertelt het iedere keer met zo'n big smile dat het wel leuk moet zijn. Ben reuze benieuwd... :P

Tot gauw weer iedereen!
Knuffies van Peppertje!

Mandy

17 september 2003, 03:23:24 #53 Last Edit: 17 september 2003, 03:23:52 by Mandy
Dat is inderdaad alweer even geleden. ::)
Je bent ondertussen alweer iets ouder als 3 maanden, wat gaat dat toch snel hé. :)
En zie eens hoe goed je er nu uit ziet! Daar ben ik echt heel blij om. :P Je zit mooi in de veren nu. ;)
En wat wordt je lekker verwend met kroelen en een mooie speelboom! ;D
Ik mag trouwens toch wel aannemen dat je ondertussen wel goed je bordje leeg eet hé?! Die vitamientjes zien er in ieder geval goed uit. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Hoi Pepper,

Je bent zeker weten een heel mooie valkparkiet geworden hoor, wow wat een verschil met toen je nog klein was.
En ook zo lief....nou veel plezier met je speelboom...

Groetjes,
    Trudie

Sanna

Nou Mandy, je hebt gelijk hoor! 14 weken ben ik nu, das dus eh... 3 en een halve maand! :D Wat ben ik al gegroeid hè ;D. En m'n veertjes zijn stukken beter. Alleen m'n staartje is wat korter dan zou moeten :'(. Maar dat komt omdat die kokertjes er zo lang om bleven zitten. En ik wilde ze eraf hebben! Tja, nu zijn ze een beetje gesnoeid zegt mama. Maar mama zegt ook dat ik een heel lekker warm zacht nekkie heb hoor :D. Ik krijg er elke dag wel een miljoen kusjes, hihi! En Trudie, ik ben hardstikke lief hoor :D, dat zegt mama wel 50 keer per dag, dus dat moet wel waar zijn :D. En ik ben ook gek op vitamientjes. Nou, niet die van dr. Feld (bwaaaagh! die raak ik niet eens aan!) maar wel die in appel en veldsla en komkommer en ... trosgierst! :D.

Nou, ik ga straks weer eens ravotten op m'n boom! Doeg iedereen, knuffie :-* van Peppertje!

Kolkkie

Hoi Pepper,

Je bent een heel mooi ontdeugend valkje geworden. Hete verschil van toen en nu :o.
En eigenaar van een zeer luxe klimboom. Geniet er maar lekker van.
Nu nog ff w8en op je zusje. Dat wordt heel gezellig :).

Kriebels,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

Hoi Mariska,

Ik ben ook zeer benieuwd naar dat kleine zusje, nog 2 weekjes... Maar ze schijnt een sjaaltje nodig te hebben ;D

Kusje :-* Peppertje

Kolkkie

Hoi Pepper,

Ik heb nu ook een soortgenootje van jouw thuis zitten die meer als een sjaaltje nodig heeft gehad (denk eerder aan een trui :D). Maar ze zal snel wel weer zonder sjaaltje door het leven kunnen hoor, neem dat maar van mij aan ;).

Kriebel,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Lique

Hoi Sanna,

Heb je je mail al gezien? Want er staat geweldig nieuws voor je in.

groetjes lique