5 mei 2025, 03:07:10

Pepper (geboren: 10-06-2003)

Gestart door Sanna, 18 juli 2003, 01:06:07

« vorige - volgende »

Sanna

Hallo lieve allemaal!

Mijn mama zegt dat het tijd wordt om me voor te stellen. Hallo, ik ben Pepper en ik ben nu 5 weekjes jong. Klein nog hè?  ::)

Zoals jullie kunnen zien, heb ik nog heel weinig veertjes.

Daarom houdt mama mij in een aquariumbakje.

Mama zegt dat dat goed is omdat ik hier niet uit kan klimmen. Maar daar ben ik het helemaal niet mee eens! Ik ben er veeeeeel liever uit, lekker knuffelen met iedereen.

Maar ook weer niet te lang, want ik houd niet van stilzitten (hooguit wanneer ik slaap  :D)En ik kan niet wachten totdat ik kan vliegen. Elke dag oefen ik al met mijn vleugeltjes, maar ik kom helaas nog niet omhoog; mama schrikt zich af een toe een hoedje  :D. Maar ze zegt dat het nog wel even gaat duren voordat ik vlieg  :(. Gelukkig kan ik wel goed eten; als een bootwerker zegt mama. Kijk maar hoe vol mijn kropje is!

Mama is af en toe bang dat ik uit elkaar spat  :D, dus zij houdt maar maat voor mij. Ik doe het niet, ik heb veels te veel honger! Maar ja, van al dat eten wordt je weer zo moe hè?

Daarom stop ik er nu maar mee, ik ben ook nog maar een heel jong baby-pietje...
Het was leuk jullie allemaal te leren kennen. Tot de volgende keer!

Knuffie van Pepper  :-*

Speedy

Wat ben jij een schatje Pepper, echt om op te vreten, dat doen we natuurlijk niet hoor, dit is maar een uitdrukking.
Je hebt een lief koppie.

Groetjes,
Trudie

demi

hallo pepper

wat ben jij een schatje om te zien!!
ben je ook zo lief als je eruit ziet? vast wel

groetjes diana w

Karin

18 juli 2003, 04:38:32 #3 Last Edit: 18 juli 2003, 04:59:33 by kazoo
Wat een moppie ! Om op slag verliefd op te worden !  Maar weet je zeker dat hij al 5 weken is ? Hij ziet er nog zo jong uit.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mandy

18 juli 2003, 04:54:17 #4 Last Edit: 18 juli 2003, 14:15:47 by Mandy
Uuuhhhh, het spijt me zeer hoor, maar ook ik twijfel ten zeerste of je valkje wel 5 weken is...
Zo ja, dan ziet ie er niet zo best uit. Ik kweek nu 3 jaar met valken en heb regelmatig jonkies, dit jaar al 33 zelfs (eerste 2 jaar telkens 5)!
Deze worden zondag pas 5 weken, ze zijn allebei van 15 juni, zie je het verschil? En dan doel ik voornamelijk op de bouw en de veren.

Ik zie wel een blauw ringetje, dus hij komt van een kweker en hij is van dit jaar. Is tie soms geplukt door de ouders? Dat kan die veren wel verklaren?
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Sanna

Hmmmm.... ik zal de kweker nog eens naar de geboortedatum vragen. Nu ik erover nadenk heeft ze ook niet tegen mij gezegd dat hij 5 weken is. Alleen heeft ze me 10 juni een mailtje gestuurd dat de eerste eieren gelegd waren en ik heb eigenlijk aangenomen dat Pepper een van deze eieren was. Zij had nl. ook in het begin gezegd dat ze met 4 à 5 weken weg kunnen. Hoe oud zou Pepper dan volgens jullie kunnen zijn??

Groetjes, Sanna

Kolkkie

Hoi Pepper,

Als Pepper op 10 juni nog in het ei zat, zou hij rond de 30ste uitgekomen zijn (er van uitgaande dat hij net gelegt was). Als je het dus zo bekijkt is Pepper 3 weken. Als Pepper in het eerste ei zat of het ei was iets eerder gelegt, kan hij ongeveer een week ouder zijn, dus 4 weken.
Als ik het goed geteld heb, is Pepper tussen de 3 a 4 weken denk ik. Vijf kan niet, want als ik naar die foto's van Mandy kijk, en naar Pukkie met 5 weken, is Pepper een stuk jonger.

Als anderen die berekeningen niet goed vinden moeten jullie het aangeven.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Sanna

CitaatAlleen heeft ze me 10 juni een mailtje gestuurd dat de eerste eieren gelegd waren

Sorry, dit moet natuurlijk 'uitgekomen' zijn.

Mandy

Dus dan is het toch zoals je eerst zei en zou Pepper 5 dagen ouder zijn als die 2 die ik hier binnen heb en dat lijkt me heel erg sterk, vind je zelf niet? En weet je ook of tie geplukt is? Heb je  de ouders van dit valkje gezien? Zaten die wel goed in de veren?

Sanna

Hallo iedereen!

Nou Pepper is echt 5 weken hoor. Ik heb net antwoord van de kweker gehad:

CitaatGoede morgen Sanna,

Ik heb ik mijn agenda nagekeken en het is 10 juni uitgekomen het ei.

Dit is echt normaal voor deze leeftijd, hij is nu 5 en halve week.

Ik zou ze nooit jonger wegdoen, ten eerste voor het vogeltje niet goed, want net zoals bij baby's is de eerste voedingsperiode het beste voor antistoffen die het vogeltje krijgt en ik vind het sneu voor de oudervogels. Ik doe ook nooit alle vogels tegelijk weghalen, altijd die het eerste uit het ei zijn gekomen die gaan als eerste uit het blok.
En ik hou de naam graag in ere zodat de mensen graag terugkomen en mond op mond reclame maken.

Heeft diegene die jou de foto stuurde de vogels ook bij iemand gehaald??? Of zelf gekweekt? Ze zeggen wel meer in winkels ofzo dat ze nog jong zijn omdat ze nog niet verkocht zijn en ze toch nog aan de pap zitten van kijk ze zijn nog maar net 6 weken en moeten nog pap.

Maar je kan gerust zijn, het is een normale grote voor deze leeftijd.

Ik zal er een foto bij doen van een jonge valkparkiet die hier gebleven is totdat die 9 weken oud was.

Groetjes.........

Dus toch 5 weekjes...

Speedy

18 juli 2003, 14:41:02 #10 Last Edit: 18 juli 2003, 14:42:00 by Speedy
Goedemorgen,

Ik lees dit zo even mee, maar wow....wat een groei achterstand heeft dan het valkje van deze foto zeg, en ook die van jou dan.
Of zijn ze misschien zo toegetakeld in de volière door de anderen?
Sorrie, maar qua bevedering bij die leeftijd, is het niet mooi.

Maak je er verder niet druk om Pepper, zolang je nu goed voer krijgt en de juiste verzorging en liefde, zal je straks een heel mooi valkparkiet worden.

Groetjes,
Trudie

Mandy

18 juli 2003, 14:42:11 #11 Last Edit: 18 juli 2003, 14:42:56 by Mandy
Tja, dan is dat gewoon zo. Maar dan denk ik gelijk bij mezelf hoe kan het dan dat ie er zo uit ziet? De grootte kan inderdaad wel kloppen, maar de veren, die zien er niet zo best uit. Wat vindt je zelf als je zo hier en daar andere foto's van jonge valkjes ziet? En in hoeverre eet ie al zelf, eet ie al wat trosgierst?

Sanna

Tja, hij eet ontzettend goed, zit ook al aan trosgierst te plukken. Hij is pas sinds een week uit het blok gehaald, zat eerst nog gewoon bij z'n mama, samen met z'n broertje/zusje. Die was een weekje jonger en had ook nog gewoon wat minder veertjes. Ze zitten niet in een buitenvolliere, maar worden gewoon binnen gekweekt. Misschien dat het daaraan ligt?? Maar de kweker had binnen zelf ook nog een valkje van 8 weken zitten die ze bij iemand anders gehaald had. Ze had nl. geen luttino meer en wilde daar toch weer mee kweken. Die leek een beetje op de foto die in de handtekening van Plukkie staat; ook nog zo'n kaal kroppie. Ik weet niet hoe oud Plukkie daar was??
Maar Peppertje is al wel behoorlijk zwaar hoor. En levendig! Hij vindt het helemaal niets om alleen in zijn kooitje te zitten, zit veel liever bij ons. Ik maak me ook geen zorgen om hem hoor, hij doet het goed bij ons. Hij eet 3 keer per dag 13-15 ml pap en zat vanochtend al een beetje aan parkietenzaad te pikken. Ik doe er ook even een foto van zijn ouders bij.

Punky:

Vito:

Groetjes! Sanna

Speedy

Dat de lutino zo kaal is, dat klopt, dat hebben ze allemaal.
Die doen er ook inderdaad wat langer over om de volle bevedering te krijgen.

Als je bij mijn verhaal Speedy leest, dan zie je op blz. 1 mijn lutino van bijna 4 weken en op blz. 10 een witmaskertje van ook bijna 4 weken.
Dit si een verschil van dag en nacht.

Groetjes,
Trudie

Mandy

Ja sorry hoor, je moet niet denken dat we je hier af gaan zitten kraken met je lieve valkje, want wij valkenliefhebbers hier hopen uiteraard allemaal dat je valkje goed op groeit en je er vele jaren plezier van zult hebben!  ;D
Alleen constateren sommige hier door hun ervaring dat er iets niet klopt en willen we je helpen. ;)
Ik heb hier nog een voorbeeldje voor je;

Dit is Pukkie die naar Kolkkie (Mariska) is gegaan, op deze foto is tie 5 weken en 1 dag, Pepper is 5 weken en 3 dagen, zie je het verschil en dat er dus iets niet klopt?
Ik kan er geen andere verklaring voor geven dan dat ie geplukt is of dat er een ziekte of parasiet bij Pepper zit, laten we het eerste hopen, want dan groeien de veren allemaal wel weer goed terug. :)
Enne leuke naam trouwens; Pepper, ik hoop inderdaad dat het een pittig beestje is en alles goed zal gaan! :)