27 mei 2024, 00:45:06

Nog meer valkjes.

Gestart door Petekint, 6 augustus 2006, 10:02:47

« vorige - volgende »

Petekint

Zo dan... dit is dus de tweede reden waarom we dit forum weer hebben opgezocht. We hebben nu sinds 2005 twee schatjes van valkjes gekocht bij Karin (Balou en Pepsi). Ze zijn goed gewend en eerlijk gezegd willen we er wel nog twee bij.

Kan je zomaar twee nieuwe valkjes bij twee 'oude' valkjes plaatsen? We denken zelf van niet, want dat zal oorlog worden vrezen we.
Wie kan ons adviseren?

Karin

Ja hoor, dat gaat heel goed. Ik zet regelmatig vreemde valkjes bij elkaar  ;D  Zolang ze genoeg ruimte hebben en de tijd hebben om te wennen gaat het bijna altijd goed. Het geslacht van je valkjes is wel belangrijk. Balou was een man hè ? En wat is Pepsi "geworden" ?

Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

6 augustus 2006, 13:55:09 #2 Last Edit: 6 augustus 2006, 21:17:39 by Karin
Waarom is het geslacht belangrijk Karin?Gewoon nieuwschierig ;D

Petekint

Karin. Dora (voorheen Pepsi) is toch zoals je al vermoedde een vrouwtje. Tenminste... als ik naar het zangwerk luister. Balou zingt allerlei deuntjes mee en Dora heeft de meest eenvoudige tonen.

Karin

CitaatKarin. Dora (voorheen Pepsi) is toch zoals je al vermoedde een vrouwtje. Tenminste... als ik naar het zangwerk luister. Balou zingt allerlei deuntjes mee en Dora heeft de meest eenvoudige tonen.


Als je een man en pop hebt kun je er het beste óf 2 popjes bij nemen of nog een man en een popje. Een man kan wel 3 popjes aan  ;) 1 popje 3 mannen niet  ::)
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

CitaatWaarom is het geslacht belangrijk Karin?Gewoon nieuwschierig ;D


Als je nu een man en een pop hebt en er 2 mannen bij neemt krijgt je problemen. Alledrie willen de pop  ;D
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petekint

nee, dat kunnen we arme dora niet aandoen... 3 mannen  ;D


Petekint

Ik neem overigens aan dat als we er twee valkjes bijnemen dat ze dan eerst apart moeten om te wennen.
Mogen ze dan wel in dezelfde kamer staan? Moeten de kooien langzamerhand dichter bij elkaar staan? Moeten de kooien worden afgedekt als een koppel gaat vliegen?

Hoe gaat dat dan?

Karin

Ligt er een beetje aan waar je ze vandaan neemt  ;D Zelf heb ik momenteel een koppel waarvan ik de vorige eigenaar "ken". Ik heb het koppeltje wel in de vogelkamer staan, maar wel afgeschermd tegen de andere vogels ( zijkanten en bovenkant dicht. Ze kunnen dus nog niet met elkaar in contact komen. Over een paar weken gaan ze bij de rest.
Ik zou ze aan de andere kant van de kamer zetten en na een paar weken tegelijk los laten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen en uiteindelijk bij elkaar ( mits de kooi er groot genoeg voor is ).
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Joyce28

aahhh oke,dus het ligt aan de man,tja kan ook niet anders he ;D :P
Dus de mijne krijgt geluk met 4 poppen ;D :D

Petekint

Citaat van: Karin op  6 augustus 2006, 22:44:25
Ligt er een beetje aan waar je ze vandaan neemt ;D


We dachten eraan om bij jou weer op de wachtlijst te komen  ;)

Petekint

Citaat van: Karin op  6 augustus 2006, 22:44:25Ik zou ze aan de andere kant van de kamer zetten en na een paar weken tegelijk los laten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen en uiteindelijk bij elkaar ( mits de kooi er groot genoeg voor is ).


Heb je dan geen moeite om ze weer in hun eigen kooi te doen als ze met z'n vieren gaan vliegen?

Karin

Citaat van: Petekint op  7 augustus 2006, 19:07:41
Citaat van: Karin op  6 augustus 2006, 22:44:25
Ligt er een beetje aan waar je ze vandaan neemt ;D


We dachten eraan om bij jou weer op de wachtlijst te komen ;)


Dat kan hoor ;) Ik krijg dit jaar hopelijk weer hele leuke jongen ;o) Eind deze maand gaan de blokken erin ! In iedergeval 2 koppels, misschien 3.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Karin

Citaat van: Petekint op  7 augustus 2006, 19:08:42
Citaat van: Karin op  6 augustus 2006, 22:44:25Ik zou ze aan de andere kant van de kamer zetten en na een paar weken tegelijk los laten, zodat ze aan elkaar kunnen wennen en uiteindelijk bij elkaar ( mits de kooi er groot genoeg voor is ).


Heb je dan geen moeite om ze weer in hun eigen kooi te doen als ze met z'n vieren gaan vliegen?


Ik heb meestal 2 of 3 kooien tegelijk hier los vliegen ( gisteren zelfs 4 ;o)  ) en ze weten altijd precies waar hun eigen kooi is. Ze laten zich rustig terug zetten als ze eenmaal goed gewend zijn.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Petekint

Oke. Mag ik je e-mail adres in een privé bericht aub? Ik zal dan contact met je opnemen om op de wachtlijst te komen staan.