Jong uit het nest gevallen!! Hulp gevraagd

Gestart door vanessa, 4 augustus 2006, 17:35:09

« vorige - volgende »

vanessa

4 augustus 2006, 17:35:09 Last Edit: 8 augustus 2006, 19:23:14 by Stijn dc
hello, vandaag is een valkjes bij ons in de voliere uit het nest gevallen, zijn kopje staat rood, en zijn ouders kijken er niet meer naar, ik zou hem graag verder geven met de pap, maar wat bevat pap, want de winkels zijn nu gesloten, en hij heeft wel honger, wat kan ik doen! help mij dringend!!!

groetjes vanessa!

groetjes
          vanessa & twixy

Inger m

Hoi,
Zet het jong terug in het nest. Wat bedoel je met zn kopje? Heb je ook andere vogels in de voliere?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

vanessa

ja ik heb nog vogels in de voliere, maar de mama van de vogel stond er letterlijk op, op het jong zijn hoofd, en hoofdje bloed lichtjes, dus ja, en volgens mij is het de andere valkparkiet (ook nog maar vogel dat we hebben) die het jong uit het nest geduwd heeft!

groetjes vanessa
groetjes
          vanessa & twixy

Riny

Hoy Vanessa
Hoe oud is het valkje wat uit het nest gevallen is?
Groetjes Riny :D

Karin

In noodgevallen kun je eivoer heel fijn walsen en met warm water aanmaken en dit ingeven. Eventueel ook een beetje druivensuiker er doorheen. En dan morgen vroeg meteen naar de winkel voor nutribrid A21. En een tip : als je kweekt altijd pap in huis hebben  ;) Liever 10 euro weggooien als het over de datum raakt dan er om verlegen zitten.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

vanessa

het valkje is nu denk ik ongeveer 4,5 weken oud!
groetjes vanessa, en hij stelt het nog altijd goed!
groetjes
          vanessa & twixy

Valerie

Probeer, wat Karin zegt. Zet het weer bij de ouders. Als het niet gevoed wordt, haal je morgen nutribird 21 bij de dierenwinkel.
Sterkte ermee!



Bianca

4,5 weken oud, dan kan het heel goed zijn dat het jong gewoon uitgeloven is, en dan is het geen probleem normaal gezien, want de ouders voeren ook wel als ze op de grond zitten.

Maar omdat je zegt dat het kleintje bloed zul je dat idd even moeten schoonmaken.

Ik denk eigenlijk dat mams op het jong geland is omdat ze er graag bij wilt zitten, ik merk hier in de voliere dat de ouders heel erg nerveus en stresserig worden als de jongen zijn uitgvlogen zijn en op de grond zitten.

Ik zou morgen eens in de gaten houden hoe het gaat en of ie gevoerd wordt (kropje voelen) 2 of 3 x verspreid over de dag, niet te vaak de voliere in en uit lopen datn raken de ouders helemaal in paniek.

en dan maak je de kans dat het jong gevoerd wordt alleen maar kleiner!

Groetjes Bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

vanessa

hello,
ik heb waarschijnlijk gemist van leefdtijd, ik weet niet echt precies hoe oud het is, hier een foto, kun je ongeveer zijn leefdtijd schatten en/of het een mannetje of een pop is?

hij stelt het momenteel nog heel goed, en is heel actief, loopt rond en kruipt heel de tijd op je handen tot op de schouder zelf!

net gevoerd


groetjes vanessa
groetjes
          vanessa & twixy

Riny

Hoy Vanessa
Ik schat je valkje zo rond de 4 weken oud, gezien zijn veertjes.
Of het een man of een pop is ,daar kun je nu nog niets van zeggen.
Wacht maar eens eerst de jeugdrui af , dan weet je misschien meer.
Ook kun je al veel merken aan het gedrag als je valkje ouder wordt.
Groetjes Riny :D

vanessa

hello,
het babyvalkje stelt het nog altijd heel goed, maar nu heb ik toch een  nog een vraagje 10 cc voeding is dat gelijk aan 10 ml voeding? en is dit niet wat veel?? :-\
ik geef nu iets van 5cc 4x daags, en hij is 4 weken oud!

groetjes vanessa
groetjes
          vanessa & twixy

trienke

Hoi

Hoeveel weegt je valkje? van het gewicht moet je ongeveer 10 tot 13% voeding geven.

Dus als je valkje ongeveer 80 gram weegt, heeft hij ongeveer 8,5 ml nodig nodig

Groetjes Trienke

vanessa

ik heb net naar de dierenwinkel geweest en zij hebben me doorgestuurd naar iemand die er "veel van weet" en toen hij het valkje zag zei  hij dat hij heel gezond is en heel actief is, hij zei ook dat het een vrouwtje is omdat het witte bolletjes had aan zijn onderveren! klopt dit? ik hoop dat hij het overleeft!

groetjes vanessa ;)
groetjes
          vanessa & twixy

Rianne

Hoi Vanessa,

zowel mannen als poppen hebben deze stippen op de veren als ze nog klein zijn, dus daar is nog geen zekerheid over. Weet je wat voor mutatie (kleur) de ouders hebben? :)
Ik zie op 2 foto's dat zijn oogje half dicht is, is dit toevallig of heeft hij dit vaak? Het hoofdje is wat kaal, maar dat zullen de ouders wel gedaan hebben met plukken.

vanessa

hmm, van zijn oogje is het toevallig, waarom zeg je dat? :o
zou het anders kwaad kunnen? en waarom??
en weet je ongeveer zeker dat hij 4 weken oud is?
ik denk dat hij wat jonger is, en ik twijfel over hoeveel eten ik hem moet geven en wanneer precies, ik geef hem nu altijd 5ml 4x per dag : 7h - 12h - 17- 23h
zit er daar tijd genoeg tussen?

groetjes vanessa
groetjes
          vanessa & twixy