15 mei 2025, 22:22:59

Billie & Tookie

Gestart door nele, 2 augustus 2006, 12:22:23

« vorige - volgende »

nele

Hello, Hier ben ik weer.

Bedankt voor het advies. Ben gisteren stilaan begonnen met Tookie te laten wennen aan handen en het open en dicht doen van de kooi. Billie was toen uit de kooi en zat bij mijn vriend, dus kreeg Tookie alle aandacht.

Bewegen met de handen in de kooi gaat redelijk goed, hij blaast wel, maar doet geen uitval. Als ie het een beetje gewend is, ook het deurtje open en dicht doen, stap ik over op trosgierst aanbieden. We zullen zien hoe het gaat.

De relatie tussen die twee is nog niet echt optimaal, ik denk dat ze allebei nog een beetje hun plaats moeten zoeken. Tookie duldt voorlopig nog niet echt dat Billie bij hem in de buurt komt.

Groetjes,

Wij

nele

Helaba,

Hier ben ik weer. Heb jammer genoeg nog geen fotos kunnen maken op internet. :-[ Wil zo graag mijn schatjes aan jullie allemaal voorstellen.

Vooral Billie is nog nooit zo lief geweest. Hij wil niks anders doen dan kroelen en knuffelen. Af en toe kan ie nog wel eens kattig uit de hoek komen, maar dat begint te minderen. Heb hier en daar de raad van andere forumleden opgevolgd.

Ik had namelijk nog al problemen met Billie om hem op de hand te nemen als ie uit de kooi was. De ene keer ging dat wel, maar meestal wilde hij niet meer op de hand of vinger. Heb dan maar een paar keer doorgezet en me flink laten bijten, maar niet terug getrokken en niet laten merken dat het pijn deed. Toen hij eens door had dat bijten niet veel af deed, ging hij uiteindelijk wel op de hand of vinger zitten. (met veel tegenzin) ;)

Uiteindelijk kon ik hem zo telkens netjes terug in zijn kooi zetten. Hopelijk gaat het zo steeds beter.

Heb ook Tookie zijn zwakte ontdekt: trosgierst ;D
Mijn vriend had al eens geprobeerd om hem trosgierst aan te bieden, maar toen moest ie er niets van hebben. Toen Billie los was, ging ik het nog eens proberen bij Tookie, eerst zonder veel succes. Tot Billie erbij kwam, want die dacht natuurlijk: "nou trosgierst lust ik ook wel heel graag!"
Ik gaf dan Bille maar wat, en toen zag ik Tookie zo kijken  van wat is dat nou? Da's precies heel lekker, laat mij toch ook maar eens proeven. En door de tralies kon ik hem uiteindelijk toch ook verleiden met trosgierst. :)

Hij fladdert ook al niet meer zo wild in de kooi als we het voer verversen en zo. Begint ie al aan te wennen.

Een paar dagen later heb ik het dan nog eens geprobeerd en de trosgierst uiteindelijk zo gehouden, dat ie op mijn vinger moest stappen om er bij te komen. Dat vond ie nog een beetje eng denk ik. Hij wil wel, maar durft nog niet heel goed. Eén pootje mag wel op de vinger, maar allebei? Ho maar.  :D

Ik heb er alle vertrouwen in dat het wel goed komt. Tookie raakt stilaan steeds meer geïnteresseerd in wat er rondom hem gebeurt. En hij verschuift niet direct meer naar het verste hoekje als je in de buurt komt.

Zo dat was het weer voor even.

Ik moet toch dringend eens die fotos maken... :-[ :-[ :-[

Groetjes

Nele

Anja

Hoi Nele,

Wat fijn te horen dat het de betere kant op gaat.
Het eist veel geduld om een valkje tam te maken maar dan wordt het geduld ook wel beloond.
Ben ook erg benieuwd naar de foto's van je valkjes.
Ze worden vast de beste maatjes.

Groetjes Anja

nele

Hoi weer,

Deze week is er niet zoveel meer gebeurd. Tookie begint stilaan te wennen. Heel af en toe mag ik hem zelfs al eens kroelen. Op de vinger komen vindt ie nog een beetje te eng.

Of hij en Billie heel goede maatjes worden, weet ik nog niet. Maar als Billie uit de kooi is, dan zie dat Tookie ook wel wil.

Helaas voor hem, zolang hij niet op de vinger komt, komt ie ook niet uit de kooi. ;D

Verder zijn onze twee rakkers verzot op wortels. Als ze daar een stuk van krijgen, zien ze binnen de kortste keren allebei heel oranje. Vooral Tookie is hier zot van. Het is lekker en hard, dus ze kunnen er fijn aan knagen. Verder ben ik nu ook kattegras aan het kweken en krijgen ze geregeld een blaadje basilicum of trosgierst.

Je ziet, onze twee ventjes hebben niks te klagen. Ze worden verwend tot en met.  ;D ;D ;D ;D

Groetjes

Nele

Caroline

Leuk dat het steeds een beetje beter gaat, volhouden hoor!!  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

nele

Hoi allemaal,

Hier weer eens even een berichtje over onze twee rakkers.
Echt beste kameraden zullen het misschien nooit worden, maar je kan toch zien dat ze aan elkaar gehecht raken.

Wanneer Billie uit de kooi is, zit hij ook veel gewoon bovenop de kooi bij Tookie. Alsof ie hem gezelschap wil houden. (of wel wil ie Tookie gewoon een beetje pesten, dat ie nog niet uit de kooi mag :))

Verder weet Billie zich vrij goed te gedragen als ie uit de kooi is. Af en toe wil ie toch nog wel eens bijten (en serieus hard hoor :-\ )Maar daar wordt nu wel aan gewerkt. Hij begint zo'n beetje door te krijgen dat het toch niet veel zich heeft om in mijn vingers te bijten, en stapt uiteindelijk toch op de hand.

Alleen is het soms echt een koppig en eigenwijs ding. Als we aan het afwassen zijn of zo, kan ie soms echt hard in de oren bijten, alsof ie wilt zeggen dat alle aandacht naar hem moet gaan. Nu laten we hem alleen eruit, als we s'avonds in de zetel zitten en tv kijken. En ondertussen, ben ik dan ook nog met Tookie bezig. Billie komt dan alleen kijken hoe het gaat. Voor de rest is ie dan wel braaf.

Weer een hele litanie, zie ik. Ga dus hier maar stoppen.
De foto's zijn in de maak, heb al een digitale camera te leen. Nu alleen nog zorgen voor mooie foto's.

Groetjes,

Nele

nele

Hello hello allemaal,

T'is even geleden, maar had gewoon niet veel tijd. Wij zijn ondertussen al een dikke maand verder. En Tookie begint goed te wennen. Hij is vorig weekend voor het eerst uit de kooi geweest. Daar volgde natuurlijk veel kunst en vliegwerk op. Overal tegen aan fladderen en van die toestanden. Ben hem verschillende keren van achter de zetel moeten gaan plukken. :)

Voordeel is wel dat ie uit de kooi wel op de vinger stapt (nog met veel tegenzin, maar allé...) Verder laat ie ook toe dat je hem over zijn koppie mag kroelen. (ook nog niet met volle goesting...). Ik heb ook al gemerkt dat Tookie niet zo hard zal bijten als Billie. Die bijt echt door als ie kwaad is. Tookie hapt eens, maar zal uiteindelijk toch toegeven. De enige keer dat ie wel doorbeet, was toen ie ergens van geschrokken was en echt heel bang. Toen heeft ie mijn vriend serieus in zijn vinger gebeten.  :-\

Voor de rest loopt alles nu goed. Tookie weet ondertussen zijn kooi goed te vinden als ie rondfladdert. En hij kan zich ook uitstekend alleen vermaken bovenop de kooi. We hebben ondertussen ook foto's en die ga ik hier binnenkort ook eens opzetten. Dan weten jullie tenminste hoe onze ventjes er uit zien.  ;D

Tot binnenkort.

Groetjes,

Van Nele en de bende

Anja

Hallo,

Wat fijn te horen dat het steeds beter gaat met je valkjes.
Blijf vooral volhouden.

Groetjes Anja

nele

Hoi hoi allemaal,

T'is al weer heel effe lang geleden. Maar er staan drukke tijden voor de boeg (ik ga namelijk volgend jaar trouwen... ;D)

Met onze twee pietjes is alles tip top in orde. Billie is nog altijd even aanhankelijk als vroeger (zelfs nog veel meer). Hij is zelfs een beetje jaloers op Tookie. Als je hem in de buurt wil hebben, hoef je enkel Tookie maar wat aandacht te geven. ;)

De twee zullen nooit geen beste maatjes worden vrees ik, maar ze verdragen elkaar heel goed. T'zijn geen vechters. Ze moeten alleen af en toe eens kibbelen wie op welke stok mag of aan één van de voerbakjes. Er zijn er twee, dus kunnen ze altijd alle twee eten. Samen uit één bakje gaat nog niet echt. Enkel trosgierst willen ze wel delen.

Tookie is ondertussen al gewend, maar het blijft een schijtertje. Hij komt wel op de vinger zowel om uit de kooi te komen als in de kooi. Dus hij heeft vooruitgang gemaakt.  Als ie ene keer eruit is, vliegt ie af en toe een rondje door de woonkamer en voor de rest vermaakt ie zich prima op de kooi. Hij zal ook nooit echt hard bijten. Eens happen of blazen, maar uiteindelijk geeft ie zich over en laat ie zich lekker kroelen. Dus we komen er wel.

Foto's zijn er ondertussen ook al, moet ze enkel nog eens op de website zetten, maar wij hebben geen pc thuis. Moet ik bij mijn ouders doen. Dus nog even geduld. het komt in orde.

Zo dat was het weer voor even.

Tot de volgende keer maar weer.

Groetjes van ons allemaal.

Anja

Hoi,

Alvast gefeliciteerd dat je gaat trouwen.

het gaat al heel goed met je valkjes lees.

We hebben nog wel even geduld hoor met de foto's ;D ;D ;D

Groetjes Anja

Riny

Hallo Nele
Ik wens voor jou en alle mensen,
de vervulling van veel stille wensen.
Fijne kerstdagen Riny

Riny

Hallo Nele
Ik wens je een jaar vol vreugde
en zonneschijn,
waarin verdriet en zorgen