14 mei 2025, 22:41:44

Jonkie bloedt door vader

Gestart door feyenooorder1, 1 augustus 2006, 20:47:08

« vorige - volgende »

feyenooorder1

Hoi allemaal,

Ik heb een koppel valkies met op dit moment 2 jonkies.
De oudste is op dit moment 16 dgn oud. Wat me gisteren opviel was dat er een beetje bloed op de vleugel zat. Na goed in de gaten te houden zag ik zojuist dat zijn vader hem steeds liep zachtjes liep te bijten maar zag ook dat er nu op meerdere plekjes bloed zat.
Ik heb  hem nu weggehaald bij zijn ouders en ga proberen het zelf verder te doen. Het vreemde was wel dat de vader hem ook nog steeds voerde.....
Kan iemand mij vertellen waar dit door komt...

Lin

Heb je misschien een foto van het valkje? Plukken komt helaas vaker voor.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18628.0.html

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

feyenooorder1

Hoi ik heb wel een foto.

Heb je een adres waar ik het heen kan mailen of nog beter kan je me vertellen hoe ik hem hier bij kan zetten?

Lin

feyenooorder1

Hierbij de foto.

Zoals je rechts ziet op zijn rug een plekje en op zijn vleugel ook meerdere...

Lin

Kan je misschien eeentje nemen die van dichtbijer is genomen? De meningen verschillen of je het moet weghalen of niet. Ik laat ze bij de ouders want dan hoef ik niet om de zoveel uur te voeren. Pas als je echt happen ziet dan zou ik ze weghalen. Met alleen zwarte puntjes op de rug dan niet.

feyenooorder1

Hoop dat deze wat beter zijn.
Misschien moet ik hem/haar ook terugplaatsen aangezien ik vakantie heb zou het voeren in prinipe moeten lukken maar eigenlijk heb ik liever dat de ouders het doen.
Graag jullie mening!
Ps. Het jonkie (tarzan) maakt het overigens prima.

feyenooorder1

Overigens hebben we er nog 1 en die heeft nergens last van. DIe is dan ook wel 2 dagen jonger en een stuk kleiner uitgevallen dan deze. Misschien dat het bij die ook nog komt. Het is overigens het eerste nestje van mijn koppeltje.

*Esther*

Hoi
Ik had hetzelfde 2 weken terug.
Maar omdat ik op vakantie ging, heb ik er toch maar wat op verzonnen.
Mijn jongen werden ook tot bloedens toe geplukt.
Ze zitten nu nog niet goed in de veren maar ik vermoed dat ze ook elkaar plukken, want de ouders kunnen er niet meer volledig bij.
Ik hoop dat de foto duidelijk genoeg is.
gr Esther

feyenooorder1

Hoi hoi,

Bedankt voor de reakties.

We hebben hem toch nog terug gedaan bij de ouders om het aan te kijken. Op dit moment zit hij er weer 1 dag bij en het gaat redelijk goed. Als dit niet werkt ga ik proberen zo'n hok met tralies of zoiets.
Bedankt in ieder geval en ik hou jullie wel op de hoogte.

Rianne

Hoi,

dit valkje heeft niet 1 pluk plekje op de rug, de hele rug is kaal geplukt. Normaal gezien moeten ze nu al pennetjes op de rug hebben, maar die zie ik niet. Als ik jou was zou ik gauw kijken voor zo'n tralie constructie. :)