jieppiee onze eerste 3 gele donsjes nieuwe foto's

Gestart door karmen, 29 juli 2006, 10:09:48

« vorige - volgende »

karmen

29 juli 2006, 10:09:48 Last Edit: 25 september 2006, 11:08:22 by karmen
 ;D hoi hoi, wat ben ik blij vandaag. Deze morgen opgestaan en zoals alle dagen men ronde gedaan om eten te geven aan onze beestenbende. Onze vier poezen , onze hond en natuurlijk onze 8 valkjes. Groot was mijn verbazing toen ik deze morgen een eitje vond in het nestje ;D maar toen ik het nestje even open deed zaten er al 3 eitjes in. Had eigenlijk al een beetje de hoop opgegeven daar onze moon (cinnamon witmasker(waarschijnlijk gepareld) en onze saphran (lutino) wel heel veel wipwapten maar dat onze saphran totaal geen aanstalten maakte op eitjes te leggen. Wat haar dus na vele maanden toch gelukt is . Nu nog hopen dat ze bevrucht zijn . Hou jullie op de hoogte van dit alles , want ben zo fier als ne pauw. Groetjes, karmen en de beestenbende

Anja

Hoi Karmen,

Wat leuk 3 eitjes. Hoop voor je dat ze idd bevrucht zijn.
Hou ons maar op de hoogte en veel succes.

Groetjes Anja

karmen

 ;D eerste eitjes waren uiteindelijk allemaal kapot gegaan ( uit het nest gevallen, kapot gepikt enz...) Zijn daarna weer beginnen met leggen en ja hoor sinds gisteren heb ik eindelijk een jonkie  ;D ;D mijn allereerste jonkie wat ben ik gelukkig, der liggen nog drie eitjes in (al dan niet bevrucht) onze saphran (lutino-pop) en onze moon ( cinnamon witmasker man) zorgen er keigoed voor en laten ons heel weinig zien van het jonkie maar van het moment het kan zal ik zeker een foto posten van ons eerste jonkie. Weet er trouwens iemand welke jongen ik daar van kan krijgen???? Groetjes

Anja

Hoi Karmen,

Proficiat met je baby valkje.
Echt leuk voor je. Fijn dat ze goed voor het jonkie zorgen.
Veel succes ermee.

Groetjes Anja

karmen

 ;D goed nieuws voor een zondag, der bleek nog een eitje bevrucht te zijn dus heb er een tweede jonkie bij  ;D deze morgen toch een jonkie kunnen vast nemen in men handen en och da jonkie ziet er zo breekbaar uit ;) om op te eten bijna zo lief en schattig. Der zaten wel een twee of drie tal dagen tussen dus zal zien of er nog eitjes zullen uitkomen maar toch al heel heel blij met men twee jonkies ;D
groetjes,
karmen

*Esther*

Hoi karmen,

Als het goed is krijg je dit er uit.

Moeder:lutino
Vader:witmasker cinnamon

man afkomst:
100% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon} {X2: lutino}
pop afkomst:
100% cinnamon split voor witmasker


Of dit als de man gepareld is.
En dan weet je waarschijnlijk niet de splitten van je valkjes?

Moeder:lutino
Vader:witmasker cinnamon gepareld

man afkomst:
100% wildkleur split voor witmasker {X1:  cinnamon gepareld} {X2: lutino}
pop afkomst:
100% cinnamon gepareld split voor witmasker

Als het goed is krijg je alleen maar gele donsjes. Als je een wit dosje hebt moet de man en of de pop nog splitten hebben.

doeiii
gr Esther

karmen

 ;D hoi esther , ja idd de twee jonkies die nu geboren zijn zijn gele donsjes dus ik denk dat het de tweede is dat onze moon een cinnamon witmasker gepareld is want heeft idd hier en daar wel ne witte spot. Bedankt voor je uitleg en zet wel af en toe eens een foto op deze site van het moment ik kan want onze moon en saphran zorgen er zo goed voor dat we ze amper kunnen aanschouwen  ;D
groetjes,
karmen

•=Bonnie=•

Gefeliciteerd met je eerste eitjes :)

karmen

 ;D even update van maandag  ;D

der zitten nog altijd 2 jonkies in het nestje en nog altijd 2 eitjes, nu denk ik wel dat het ene eitje stuk is want er zit precies een deuk in de buitenkant naar binnenkant toe. Spijtig maar toch al heel blij met deze 2 jonkies, misschien dat het derde eitje toch nog bevrucht is maar zullen wel zien want is hun eerste nestje.
van het moment het lukt zal ik foto's plaatsen
groetjes,
karmen

*Esther*

Hoi
Dat zegt niks hoor, dat het eitje zo kapot is.
Ik heb dat ook wel bij mijn eitjes gezien.
Je kunt proberen te luisteren of je gepiep hoort uit het eitje?
gr Esther

karmen

 ;D hoi hoi,

gisteren toch maar eens gekeken in het nest en der zaten nog 2 donsjes in, het derde ei waar ik van praatte die stuk was wel daar zit er geen beweging in ( heel spijtig maar ja), toen ik het vierde ei wilde nemen hoorde ik gepiep dus ja die was ook bevrucht  :D , deze morgen toen ik keek ja hoor het derde donsje is geboren ;D ;D heb ook wat foto's getrokken en zal eens moeten zien of ik die hier kan plaatsen want ben nogal onhandig in die zaken :P De donsjes stellen het goed en worden goed gevoerd door de mama en de papa . Mogen nu ook al iets meer doen, ik denk dat ze nogal beschermend overkwamen daar er nog eitjes in het nestje lagen kan dit kloppen?
allee, ga nu eerst zien of ik foto's kan posten
mja , al de hele tijd gezien en het lukt me dus niet he  ??? foto's zijn te groot en weet aan geen kanten hoe ik die moet verkleinen,
toch vele groetjes, uit het zonnige lommel  :D

*Esther*

Hoi Karmen

Ik was in het begin ook aan het stunten met verkleienen en plaatsen van foto's.

Ik verklein nu mijn foto's via paint.

Dat doe je als volgt (als je paint op je comp hebt)
Ga met je muis op de foto staan
klik met je rechter muis knop
Dan zie je een menu, daarin klik je op ; openen met ... paint.
Dan zie je je foto heel groot.
Dan ga je met de muis staan op afbeelding
Dan op uitrekken/hellen
Dan verander je in het menu uitrekken de getallen bv naar 20%
Enteren
Deze verkleinde foto kun je dan opslaan door de foto een andere naam te geven of de bestaande foto te vervangen (dan heb je niet meer de originele grote)

Ik hoop dat het lukt.

Heb je nog in het derde eitje gekeken?
Misschien zit er wel een dood jong in?

gr Esther

karmen

12 september 2006, 10:37:26 #12 Last Edit: 12 september 2006, 10:54:30 by karmen
 ;D ok nog effe proberen

hier is saphran de mama



hier is onze saphran met moon ( de papa )



jonkie 1



jonkie 2



nestje



2 donsjes samen



hoi crosser, neen heb nog niet durven kijken in het derde eitje, beetje bang :-\ zal zien of ik straks nog es kan kijken. Normaal staan de foto's erop. Bedankt voor de uitleg en is eigenlijk best wel handig die paint :P
groetjes, van al onze valkjes

Riny

12 september 2006, 10:43:13 #13 Last Edit: 12 september 2006, 10:46:41 by Riny
Hoy Karmen
Het is goed gelukt je foto's staan er prima op.
Wat me wel opvalt in het nestblok is dat draadjesachtig nestmateriaal.

Als ik jou was zou ik dat verwijderen , dat kan zo om de pootjes gaan zitten van de jonkie's, dat je het er zeer moeilijk van af krijgt.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij is dat nestmateriaal voor kanarie's.
Ik gebruik altijd houtkrullen.
Groetjes en veel succes met je jonkie's
Riny :D[/color][/b]

karmen

 :o ow ok da wist ik niet dat dit eventueel schadelijk zou kunnen zijn  :o zal da direct eens uithalen se. Juist gekeken naar het derde eitje en was idd bevrucht maar was precies iets niet goed gegaan want het jong is overleden in het ei zelf :'( ik wist het he da ik niet mocht kijken  :-[ maar ja toch drie schattige gele donsjes waar ik al heel blij mee ben
groetjes, van onze valkjes, moon en saphran, cienna en sunny, tacko luna star. Onze packo is helaas niet meer is weggefladderd en natuurlijk niet te vergeten onze drie donsjes waar we nog namen moeten voor zoeken ;D