28 april 2024, 12:50:19

Valkparkiet samen met kakariki??

Gestart door debbs, 28 juli 2006, 12:18:20

« vorige - volgende »

debbs

Hallo allemaal,

Naar veel nadenken en lezen op het internet wil ik graag een valkparkiet of een kakariki aanschaffen.

Nu heb ik op markplaats een advertentie zien staan en die meneer verkoop een jonge valkparkiet en een jonge kakariki van 4 a 5 weken oud om met de hand verder te voeren.

Nu is mijn vraag, kunnen valkparkieten en kakariki's samen gehouden worden? Ik wil nl wel graag 2 vogels, wel zo gezellig voor ze.

Ik hoor het graag.

Gr. Debbs

Karin

Vanuit de vogels gezien kun je beter of 2 valkjes of 2 kakariki's kopen. Ze begrijpen elkaar beter. kakariki's zijn nogal drukke vogeltjes en kunnen valkjes nerveus maken. In een hele grote volière niet zo'n probleem maar ik een kooi.... En als je voor valkjes gaat kijk dan eerst even op het forum rond want er zitten hier heel veel hobbykwekers die met veel liefde de jongen grootbrengen ( nou ja, de ouders dan hè ?  ;) ) en voor je tam maken. Zelf vind ik het makkelijker om eerst 1 valkje te nemen, die goed te laten wennen en dan na een maand of 2 er een tweede bij te nemen. Zo blijven ze makkelijker tam.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves