17 juni 2024, 08:37:02

wassen

Gestart door Valklover, 24 juli 2006, 22:11:13

« vorige - volgende »

Valklover

ik neem aan dat valk parkieten ook wel eens in het water willen.
Hoe doen jullie dat doen jullie ze in een bak met water of hoe doen jullie dat en moet je ze dan ook afdrogen ??? tips altijd welkom

inka

sommige valkjes gaan in bad, maar de meeste vinden een plantenspuit fijner, bij mij in ieder geval en ik droog ze niet af, maar zorg wel dat er geen tocht is, ook geen klein briesje wind als ze nat zijn.

Valklover

oke dankjewel :)

trienke

Wat sommige valkjes ook lekker vinden is met je mee onder de douche. ;)
Wel een zachte straal, Ook oppassen met het zeep dat het niet op het valkje komt.

Groetjs Trienke

Valklover

haha oke dan :)
normaal ga je dochen met je kind ofzoo haha en nu dus met een valkje haha.

Valerie

Niet onbelangrijk: zorg dat je valkje niet drijfnat wordt! ;)



sadelienda

een krop sla om op te springen vinden ze hier ook geweldig.


Boeing & Chessna zijn mijn Valkmaatje. Samen met 3 grasparkietjes breken ze het huis af. Wat een beesteboel in huis hier ;-)

Valklover

hoezo een krop sla. voor waarneer als ze gaan dochen ???
nee toch

Ivy

Je kan wat slablaadjes op een diepe bord zetten, een beetje water erover heen. Zo badderen sommige valkjes graag.
Groetjes! Ivana

PS Zelf heb ik het nog nooit geprobeerd, mijne vinden bad/sproeien of douchen lekker, dus ik hoef niet andere manieren zoeken :D




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ineke

Het is niet goed om warm water te gebruiken, dan gaat de vetlaag weg. Bij mij vinden ze de plantenspuit erg leuk.
Sommige dagen willen ze er niets van weten, maar andere dagen kunnen ze er geen genoeg van krijgen.
Misschien heb je n cake vorm, die zijn meestal niet te hoog, waar ze in kunnen badderen?

Anja

Hallo,

Ik doe altijd water in een plantenspuit met een klein druppeltje aloe vera. Krijgen ze een mooi verenpak van.
Ook gaan ze ooit mee onder de douche en dan dep ik ze daarna droog.
Als ze nat zijn en ik pak de fohn dan gaan er helemaal voor zitten. Dat vinden ze geweldig.

Groetjes Anja

Bello

Ik heb voor Bello een weegschaaltje gekocht (ja zelfs Bello moet gewogen worden ) en daar zit een los schaaltje op en die vul ik dan met water en dan staat tie lekker te pootje te

baden en dan doe ik er nog water overheen met de hand uit de kraan (dan is het wel een natte zooi maar ach dat is ook zo opgeruimd) vind hij trouwens heerlijk tijdens de rui helpt tegen de jeuk.

Bazinnetje van   Bello
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

n00bst4r

hello

onze tica moet van geen plantenspuit weten. ze heeft er een ware fobie aan over gehouden. ik bespoot haar terwijl ze in haar kooi zat en nu als ik nog maar de plantenspuit boven haal kruipt ze het verste hoekje van haar kooi in.

nu ben ik begonnen haar geleidelijk aan gewend te laten worden aan een gewoon potje met water daar staat ze al van op het randje met haar hoofd in het water te spetteren. wel komt er nog water in haar neusgaatjes waardoor ze zo'n gedempt water geluid maakt.
hopelijk gaat ze er ooit volledig in

greetz
       Arno