13 mei 2025, 17:30:49

Kunstjes

Gestart door Valklover, 24 juli 2006, 22:08:46

« vorige - volgende »

Valklover

Wat voor kunstjes leren jullie je valkje
en hoe doe je het en met welke hulp middel met een klikker of zoo iets ??? Ben benieuwd

tifit

hij zit niet graag op de opening van de kooi nou ja zelf komen vind die niets want dan moet ie op me vinger ik lok hem met een speeltje

Valklover

ow oke.
Maar dat bedoelpde ik eigenlijk niet.
Honden kun je kunstjes leren maar kan dat met valk parkietjes ook. en welke zijn dat dan .

bobbie

???

Ik hou er niet zo van kunstjes leren aan dieren.

Daarom hou ik denk ik ook niet van het circus, ik vind het zo onnatuurlijk.

Ik heb een papegaai en ook die leer ik geen kunstjes.
Ik ga in op zijn natuurlijke gedrag en zijn lichaamstaal maar ik leer hem niet door een hoepeltje te springen of zo, laat staan mijn valkparkieten.  :-X

Maar goed, ieder voor zich natuurlijk. ;)

Waarom zou jij je valkparkiet(en) kunstjes willen leren?

Groetjes, Nel :)

Riny

Hoy Valklover
het mooiste kunstje wat jij je valkje kunt leren,is dat die je kan en durft te vertrouwen!
Groetjes Riny :D

bobbie

Citaat van: Riny op 25 juli 2006, 17:59:03
Hoy Valklover
het mooiste kunstje wat jij je valkje kunt leren,is dat die je kan en durft te vertrouwen!

Dat is heel mooi gezegd. :)

Valklover

Jah dat is zeker zoo.
maar ik las dat een meisje zijn valkje dingen ging leren.
Maar ik vroeg het me gewoon af :) maar bedankt

Valerie

Citaat van: bobbie op 25 juli 2006, 18:02:53
Citaat van: Riny op 25 juli 2006, 17:59:03
Hoy Valklover

Dat is heel mooi gezegd. :)

:)

disney

Wanneer je kunstjes gebruikt om leuk met je vogel bezig te zijn, dan vind ik er niets mis mee. Mijn bonte boer kan pootjes geven, zwaaien, rondje draaien, lepeltjes apporteren en op commando naar me toe vliegen. Dat heb ik haar met de clickermethode geleerd en ze heeft ook een targetstick.
Als ik de spulletjes pakt wordt ze helemaal actief en opgewonden. Ze vind het prachtig om te doen. Soms ook niet, dan vliegt ze weg en gaat op de kooi of klimboom zitten. Prima, dat mag, het is voor de leuk, niet voor de prestatie.

Kjáni de valkparkiet vind het stom. Eten krijg je gratis in je bakje, daar ga je niets voor doen. Vind ik goed, hij vermaakt zich op een andere manier.
Maar belangrijkste is en blijft altijd de lol die jij maar vooral de vogel eraan beleeft, niet de knapheid van de kunstjes ofzo.

Groetjes Karin

Valklover

dat is ook mooi.
ik weet nu 2 kanten en misschien ga ik het wel doen, maar alleen als me vogeltje het wilt doen. anders niet en ik ga hem dan ook niet dwingen.

Heel erg bedankt Groetjes Marcella

•=Bonnie=•

Er zijn allemaal boekjes in de handel over clickertraining bij de meest uiteenlopende diersoorten. Ook voor parkieten en papegaaien. Zoek daar maar eens naar, daar staat in hoe je het moet aanpakken en welke kunstjes je zou kunnen doen.

Clickertraining is geheel vrijwillig en vrijblijvend zonder enige vorm van dwang. Sommige dieren vinden het zo leuk om op die manier met hun baasje bezig te zijn dat ze het zelfs doen als er niet omgevraagd wordt. Zo was er een meisje dat haar pony met de clicker van alles probeerde aan te leren. Het schaap stond erbij, keek erna en doet het nu beter dan de pony  ;D ;D

Als ze het niet willen en niet leuk vinden doen ze het ook niet. Niets mis mee dus om op die manier met je dieren bezig te zijn. En hoe slimmer het dier hoe leuker ze het vaak vinden. Juist papegaaien zijn blij met afleiding en dingen waarvoor ze hun grijze cellen mogen gebruiken. Een pratende papegaai doet ook een kunstje  ;)