11 mei 2025, 19:43:05

klein vraagje

Gestart door peggy, 15 juli 2003, 21:32:48

« vorige - volgende »

peggy

Hallo, ik heb pas een valkparkiet. Kan deze weten van de warmte? Hij slaapt verschrikkelijk veel en poept nogal plat.
Hij is 2.5mnd oud. Maar hij eet en drinkt goed is ook wel speels,maar voor het eerst zit hij veel ineen gedoken op zen stokje.
Dank bijvoorbaat groetjes Peggy ::)

Karin

Hoi Peggy,

Als hij ineen gedoken zit tijdens het slapen is dat normaal, alleen als hij het heel veel doet en weinig actief is, is dat niet normaal. Misschien dus even voor de zekerheid langs de dierenarts als hij het veel doet. Bedoel je met dat platte poep diarree ?  Last van de warmte hebben ze niet snel hoor. Ze komen tenslotte uit Australië. Als je bij een vogel ( en alle andere prooidieren, zoals konijnen, ratten enz. ) ziet dat hij een beetje ziek is, is hij vaak al erg ziek omdat ze het zo lang mogelijk proberen te verbergen ( in het wild worden ze anders als eerste gepakt ).  Daarom gebeurt het vaak dat mensen het te laat zien en dus te laat naar een dierenarts gaan, en dan uiteindelijk de dierenarts de schult geven dat het dier niet beter wordt  ::)  Ik werk bij een dierenarts en krijg vaak te horen " mijn vogel zit al een week in een hoekje, moet ik langs komen ? "  :-/ Ja, duhuu  ;D Dus liever 10 keer te vroeg naar een dierenarts dan één keer te laat   ::) En als je twijfelt kun je altijd even een dierenarts bellen.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

16 juli 2003, 01:10:28 #2 Last Edit: 16 juli 2003, 01:11:46 by Paul
Hoi,
Ze kunnen het best wel te warm krijgen hoor want mijn rosella (ook een australische parkiet) zat vanmiddag heel erg met zijn bekje open te hijgen.
Als ze dat doen hebben ze het veels te warm en moet je ze koeler neerzetten.
Mijn valkjes en de grasparkieten hebben zo te zien minder last van de hitte maar mijn rosella in natuurlijk nog heel jong, nu net 5 weken oud.
Maar als ze het te warm hebben kan je de kooi beter op een koelere plaats neerzetten.
Ze mogen in elk geval zeker niet in de zon staan.

Groetjes, Paul

Karin

Die van mij voelen zich juist helemaal in hun sas met dit warme weer en zijn superactief  ;D, terwijl bij mij het zweet over mijn rug loopt en ik er steeds op hoop dat ze over me heen vliegen om me zo af te koelen  ;D Ik heb wel een staande ventilator hier, maar die durf ik niet aan te zetten, bang dat er één op gaat zitten en zich bezeert  :o Dus vrouwtje moet ff afzien met deze hitte  8)

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Mirjam-Moniek

Kazoo, arme jij!

Waarschijnlijk raken jonge vogeltjes eerder oververhit omdat ze nog wat kleiner zijn en minder vet hebben. Ik had gister alle drie de vogels buiten in de kooi in de schaduw staan. Doordat de zon draaide stonden ze op een gegeven moment een beetje in de zon. Keo toonde toen tekenen dat hij het te warm had, terwijl ik aan de andere twee nog niets kon zien. Ik heb toen de kooi maar snel in de schaduw gezet.

Carla Vdb.

mijn valkje heeft vandaag ook erge last van de hitte geloof ik , ze zit op haar stokje met haar oogjes toe wat  te schommelen en heeft ook wat diarree. Ik kan geen andere verklaring geven voor haar gedrag dan de extreme warmte. :-/

Tara

Plukkie had volgens mij ook last van de warmte :( stomme hitte ... Ik had het nestblok wat open staan (hij's nog een jong) en hij hing met zijn kopje buiten en hij moest plots erg overgeven :(. Het is nu veel beter hij heeft er geen last meer van. Maar nu is het net of ie niet zo goed meer wordt gevoerd :(. Er zit wel wat eten in maar toch, al mijn andere jongen hadden ook problemen, ook de ouders. De valken in de volière hadden er niet zo veel problemen mee, maar wel de kleinere vogels. :(

Groetjes, Tara