25 juni 2025, 21:58:52

bodembedekking

Gestart door Mellowman, 24 juli 2006, 15:02:28

« vorige - volgende »

Mellowman

welke dingen zijn het best geschik als bodembedekking voor een kooi?

btw nog een fotootje van katoke

MVG

Kevin

Riny

Hoy Kevin
Beukensnippers zijn heel erg fijn.
Die kun je ook krijgen in verschillende dikte's.
Schelpenzand stuift weer mee, en ze kunnen er stofjes van in de ogen krijgen.
Groetjes Riny :D

Mellowman

Deze beukensnippers zijn dat dezelfde snippers als deze wat in een kooi van een cavia of een reptiel worden gedaan?

Riny

Hoy Kevin
Ik zou het niet weten.
Groetjes Riny :D

Mellowman

http://www.luna-zoo.com/images/hokopbouw6.JPG

Zijn het van deze wat op deze bodem van dit terrarium liggen?

inka

ja het zijn dezelfde beukensnippers, ik gebruik het ook voor de cavia`s.

Lee-aa

Ik zou gewoon even naar een dierenspeciaalzaak! Ik weet niet of ik hier reclame kan maken maar Discus bijv.

Vraag naar houtsnippers als bodembedekking voor pakieten!
Zij weten wat je daarmee bedoelt en kunnen je iets aanreiken.

Verder inderdaad kun je schelpenzand gebruiken (gebruik ik al jaren) Sinds kort gebruik ik ook vogelgrit van het merk Puik!
Weet nog niet of het fijn is, maar kom ik over een weekje achter!

Succes!

es

hoi,
Je hebt volgens mij 3 soorten houtsnippers, ik zelf heb de wat fijnere snipper, de grovere gebruikte ik wel eens voor het konijn.
je moet inderdaad gewoon even langs de dierenwinkel, die weten het wel.
groetjes van Esther

Rianne

Hoi,

voor cavia's en hamsters worden vaak houtkrullen gebruikt, en die moet je net niet hebben voor valkjes. :)
Ik koop altijd een 20 kilo zak met snippers van 20 milimeter. Dit zijn kleine vierkante of rechthoekige blokjes om het zo maar te zeggen. Het absorbeert vocht, en de valkjes kunnen er lekker tussen scharrelen en ermee spelen. :)

Mellowman

Ja ben net bij de dierenspeciaalzaak geweest. Heb netdezelfde gekocht als die jij beschrijft het zijn van die hout blokjes. hehe. en ze vindt het zalig lekker mee rond dragen en in stukjes bijten.

Sam1990

hey,

ik ben niet zo aan houtsnippers, daarom gebruik ik anti-coccidiosekorrels voor duiven.
1) dat stuift weinig
2) goedkoop
3) veel minder kans op ziektes vergeleken met schelpenzand, houtkrullen,...

*Yvon

Wij gebruiken in onze voliere ook de anti-coccidiose korrels voor het binnenverblijf en de beukensnipper voor het buitengedeelte

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Gerdy

hoi hoi

wat voor ziektes kunnen ze oplopen van schelpenzand?
ik heb zelf eerst een laagje schelpenzand en daarover heen beukensnippers.
groetjes Gerdy

*Yvon

ik heb van verschillende kanten gehoord dat het schelpenzand zo fijn is, dat het gemakkelijk in de oogjes komt als er gefladderd en gestuifd wordt.
Dit zou dan weer kunnen leiden tot ontstekingen.

Of het inderdaad zo veel voorkomt weet ik niet, maar de bedekking die wij nu gebruiken bevalt prima, dus blijven we daarbij.

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

mickeledoki

hee hooi,

een combinatie van schelpenzand en beukensnippers is prima en ik denk schelpenzand alleen ook vroeger werd er niets anders gebruikt en inderdaad het zal vast wel meer stoffen maar een valkje is op zich toch al een stofnest?wat ook eventueel een optie is zijn van die maiskolfsnippers  die zijn gemalen tot bolletjes  en ook in verschillende grote verkrijgsbaar .dit product stoft helemaal niet en is ook geurloos.het is verkrijgbaar bij de boerenbond en de grotere praxis. er zit natuurlijk ook een nadeel aan het is twee maal zo duur als houtsnippers

grtzzz mickeledoki