2 mei 2025, 13:59:50

1e dag nieuw valkje!

Gestart door Lee-aa, 22 juli 2006, 18:39:03

« vorige - volgende »

Lee-aa

Ik vraag me af..... ik heb sinds vandaag een nieuw valkje. ik schenk hem nog even geen aandacht omdat hi jeerst moet wennen aan de kooi.

maar wat als hij na 2 dagen nog niet eet???
Ik moest dan de persoon terug bellen waar ik hem vandaan had. Wanneer gaan die beestje uit zichzelf eten?

Riny

Hoy Lee-aa
Weet jij hoe oud je valkje is?
Groetjes Riny :D

Lin

Met een dag moeten ze wel gaan eten als ze zelfstandig zijn. Zelfstandig zijn ze met 6/7 weken en dan pellen (!) ze dus zaadjes. Leg anders wat lekkers op de bodem zoals trosgierst en zet een bakje op de grond. Links bij de link voeding kan je kijken wat je valkje allemaal nodig heeft.

Als hij niet eet dan even contact met de kweker opnemen. En let goed op of de ontlasting niet bruin of zwart wordt. het moet groen zijn met een wit puntje. Als hij nog niet zelfstandig is dn trerugbrengen naar de kweker en wachten totdat deze zelfstandig is.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lee-aa

Als het goed is, vliegt hij net 1 of 2 weken rond.
Ik had de kweker vorige week gebeld, maar toen kon ik hem dus nog niet ophalen. Gistere ndus wel.

mijn valkje zal zo'n 7 a 8 weken zijn.

Vooruitgang: Zit nu op stok!

Wat als het nog geen zaadjes pelt, kan ik ander voer geven wat het wel eet?
Zoiets als eivoer?

Riny

Hoy Lee-aa
Zorg dat er voorlopig altijd trosgierst in de kooi aanwezig is.
Dat eten ze vaak als eerste.
Ook eivoer en zaadjes.
Je kunt je valkje ook motiveren om te eten.

Lee-aa

eivoer heb ik er net ingedaan... Dan is het lijstje compleet!
Ik wacht tot vanavond half 8 af.. heeft ie dan nog niet gegeten, bel ik de kweker op!

iig alvast bedankt voor je reactie!

ps. hoe kan ik dat beestje motiveren? Door zo veel mogelijk eten in zijnn kooi te leggen?

Riny

Hoy Lee-aa
Door als je hem aandacht geeft bv. trosgierst in je hand te nemen.
Ook kun je hem als die om eten bedelt bij zijn eten zetten.
Plaats ook bakjes op de bodem van de kooi, zulke jonkie's gaan vaak nog niet op een stok zitten om te eten.

Lee-aa

Dag dag !

Bedant voor de reacties!

Cotton is in staat om zelf te eten. Zolang ik het voer over de grond uitspreid. Hij eet er gretig van.
Heb net mijn andere vogel even bij Cotton ingezet! ze moesten even niets van elkaar hebben, maar nog geen 10 minuten later waren ze samen leuk aan het fluiten.

wis en waarachtig maar het is waar, Cotton heeft zojuist al op mijn hand/arm gezeten! Best goed voor een wild valkje!