8 mei 2025, 03:56:17

Nog een valkje verstoten

Gestart door johanlinda, 21 juli 2006, 20:32:52

« vorige - volgende »

johanlinda

We zijn er net achter dat ook een tweede valkje uit ons nest is verstoten. Ook is hij gewond aan zijn vleugel. Hij hing helemaal met zijn kopje op de grond. Toen we hem water gaven knapte hij wat op. Hij is ongeveer 2 weken oud. Kan ik zomaar overgaan op handvoeding? En hoeveel moet hij hebben als hij zo verzwakt is. Moet er al eivoer bij? En wat kan ik nog meer doen? Ja een berg vragen maar we hopen natuurlijk dat hij het overleeft.

Riny

21 juli 2006, 20:39:55 #1 Last Edit: 21 juli 2006, 20:41:52 by Riny
Hoy Johanlinda
Welk handopfokvoer gebruik jij?
Je kunt zonder problemen over gaan op handopfokvoer.
Ik zou geen eivoer er aan toevoegen.
Je moet gewoon 10 % van zijn gewicht aan pap geven.
Je krijgt het er wel druk mee.
Groetjes Riny :D

marilyn

hoikes johanlinda

jeetje al een 2de valkje verstoten  :-\ dat vind ik heel erg jammer want het beste is nog altijd als de ouders de jonkie's groot brengen  ;) maar als het echt niet anders kan wens ik jou vast veel geluk en veel sterkte toe met je kleintjes en ik hoop dat ze groot en sterk mogen worden  ;)
op je vraag heeft riny al gereageerd zie ik wel  ;)

groetjes marilyn

johanlinda

marilyn

hoikes johanlinda

nutribird A21 is goed en als je de voeding klaar maakt zoals aanbevolen mag dat normaal geen zelfs voor het 2de kleintje probleem zijn  ;) alleen kan het eventueel moeilijker zijn om te beginnen als met het 1ste kleintje daar het 2de nog moet wennen aan de smaak van de pap dus eff geduld met het kleintje mocht het zo zijn  ;)

groetjes marilyn

johanlinda

Heb hem al een beetje gevoerd en het ging er goed in. Hij zit weer goed rechtop en is nu aan t slapen. Dus misschien valt t mee. Zou ik hem nog terug kunnen zetten of wordt hij dan nog erger verwond denk je?

marilyn

hoikes johanlinda

normaal gezien kan je wel proberen om hem terug te plaatsen als hij niet te lang uit het blok is geweest is er best kans dat hij terug aanvaard wordt maar zekerheid is er niet  :-\ met het terug in het blok plaatsen heb ik ook geen ervaring misschien dat iemand anders je meer raad kan geven  ??? maar in elk geval als je het probeert zeker in de gaten houden hé  !!!!!  ;)

groetjes marilyn

Riny

Hoy Johanlinda
Ik heb vaker valkjes terug in het blok geplaatst ,maar nooit valkjes ,die door de ouders gewond waren geraakt.
Dus hier durf ik je geen raad in te geven.

johanlinda

We durven het terugzetten eigenlijk niet aan, omdat hij gewond is. Het handvoeren kost wel veel meer moeite dan bij Rocky, hij eet niet van een lepeltje, ik moet alles erin spuiten. Maar ja hij eet in ieder geval. Hij woog 65 gram vanochtend en heeft al veren. Maar hij is wel veel rustiger dan Rocky.

We hebben hem trouwens Kenny genoemd (combinatie van kentucky fried chicken omdat hij op een braadkip lijkt en van kenny van south park (oh my god they killed kenny)) Vond ik wel grappig.

Helaas word ik weer slachtoffer van mijn onervarenheid. Het handopfokvoer gaat twee keer zo snel op en is bijna op. Heb het hele eiland afgebeld, nergens verkopen ze nutribird uit voorraad. Altijd een week levertijd. Alleen kaytee ofzo? Mijn tante heeft veel vogels en die zegt dat ik wel kan overschakelen, maar vind het toch eng nu het net zo goed gaat.

Riny

Hoy Johanlinda
Zou het een idee zijn om bij Te koop/gevraagd een oproep te plaatsen voor nutribird?

http://www.valkparkiet.com/cgi-bin/verk/ads.cgi?ct=Valkparkiet

Vaak hebben mensen nog wel een restje staan.
Ik zou je met liefde wat op willen sturen, maar zelfs dan duurt het nog dagen voor je het in huis hebt.
Kaytee is ook een goed handopfokvoer, maar als je zou besluiten daar op over te gaan, kun je het beste wat vermengen met nutribird dan is de overgang niet zo groot.
Het gewicht van het jonkie is prima!
Veel succes Riny :D

johanlinda

Misschien moet ik maar op dat mengen overgaan dan. Ik heb wel al iets gevonden, een site waar je het kunt bestellen. Ik heb het dan binnen 5 dagen in huis. Misschien als ik Kaytee koop en ik meng tot die tijd, dat ik dan weer over kan op nutribird (of is dat teveel geswitch?)

Riny

22 juli 2006, 10:20:45 #11 Last Edit: 22 juli 2006, 10:22:30 by Riny
Hoy Johanlinda
Zijn er geen site's waar je nutribird kan bestellen?
Tot wanneer denk je genoeg nutribird in huis te hebben/
Eventueel stuur ik je een enveloppe vol nutribird.

PS Kijk eens op deze site.
http://www.dedierenvriend.nl/dddArt.php?cat=7&grp=87

johanlinda

Ik denk dat ik het nog 2 daagjes kan uithouden, maar dan is het echt op. Ik zou graag een beetje van je overnemen als dat mogelijk is.

Riny

Hoy Johanlinda
Als jij me dan per IM je naam en adres door geeft, zorg ik dat het vandaag nog op de brievenbus gaat.

johanlinda

22 juli 2006, 11:04:51 #14 Last Edit: 22 juli 2006, 11:50:01 by Riny
Beste Riny,

Alvast hartelijk bedankt voor de hulp. Onderstaand onze naam en adres:

Laat je nog even weten wat we je schuldig zijn, en of ik het kan overmaken, dan komt dat ook goed.

groetjes

Johan en Linda