14 mei 2025, 00:13:54

paren en ze hebben een jong

Gestart door gert overweg, 20 juli 2006, 18:50:23

« vorige - volgende »

gert overweg

mijn paartje valkparkieten heeft een jong ;D maar net zag ik ze paren en betekent het dan dat ze nieuwe eieren gaan leggen en het kleintje niet meer gaan voeren en als ze eieren gaan leggen wat dan ik hoop het niet :'(

Riny

Hoy Gert
Daar hoef jij je geen zorgen om te maken.
Dit is heel normaal gedrag.
Gefeliciteerd met je jonkie,is dit de allereerste keer?
Groetjes Riny :D

gert overweg

20 juli 2006, 19:35:03 #2 Last Edit: 20 juli 2006, 19:39:00 by gert overweg
hoi, riny

ja ben er heel blij mee is inmiddels 13 dagen zal ff een foto plaatsen weet jij wat het is de mutatiecalcuator zegt dit

man = bont

pop = cinnamon gepareld

jongen

man = 100% wildkleur split bont ( keer 2 cinnamon  gepareld)

pop = 100% wildkleur split bont

maar hij/zij heeft een heel geel kuifje lijkt wel bont ik weet de splitsen niet wat is het of kun je dat nu nog niet zien denk je dat ze geen eitjes gaan leggen. gelukkig ;D

ik heb 2 nestjes eerder gehad het eerste nestje waren ze broed af en het tweede nestje ging de pop een dag voor uitkomen dood :'( toen is de man er af gegaan

groetjes, gert

gert overweg

sorry dat de foto verkeerd om is

gert overweg

wowwwoooow :o :o :o wat heb jij mooie valkjes en veel :o hartstikke mooi ik wou  dat ik zo'n grote voliere had en die gemeenschappelijke voliere vind ik vooral mooi en dat koppel met geelwangen enz. prachtig :D

carco

Volgens mij heb je een bont jong, wat zou betekenen dat de pop split bont is :D
Groetjes: CAroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

gert overweg

bedant ik vind bont nog altijd mooier dan wildkleur is die nog gepareld ofzo of niet

groetjes,gert

gert overweg

maar nu komt dit eruit

man = bont

pop= cinnamon gepareld split voor bont

jongen

man = 50% bont split (keer 2 cinnamon gepareld)
      50% wildkleur split voor bont (keer 2 cinnamon gepareld)

pop = 50% bont
          50% wildkleur split voor bont

bedoel jij dan 100% bont of dit wat hier staat en kan ik ook zien of het een mannetje of vrouwtje is

Riny

Hoy Gert
Bont is een heel moeilijke mutatie, om te zien of het een pop of een man is.
Groetjes Riny :D

gert overweg

maar is er misschien een heel klein punt waar aan je het kunt zien

Lin

Bij bont kan je het aan uiterlijk niet zien. Puur door berekeningen, maar dat gaat in jou geval niet op. Dit moet je dus zien aan gedrag.

als ik jou was zou ik het blok weghalen als de jongen zijn uitgevlogen. Ze hebben namelijk al mislukte nestjes gehad en nu weer jongen.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

dit is het eerste nestje met mijn nieuwe pop de vorige 2 waren van mijn vorige pop maar die is de dag voor uitkomen van het 2e nestje doodgegaan

Lin

Maar de man broedde die dan ook elke keer mee? Want die heeft ook rust nodig.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gert overweg

gert overweg

ze hebben wel een ei gelegd nu wat moet ik nou doen gaan ze het jong nog voeren  ??? ???