3 augustus 2025, 10:29:37

De doos van Stan

Gestart door Paul, 14 juli 2003, 02:36:35

« vorige - volgende »

Hermes_Lucy_nest

aaah nu wor ik pas echt jalloers ;D
ik krijg wel eitjes maar nooit jonkie's :'(
ik w8 al 3 en een half jaar op jonkie's zou het er ooit van komen? :-/

Karin

Gefeliciteerd met je prachtige jongen Paul !!

Groetjes, karin./
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Nes

Hoi Paul,

wat geweldig dat alle eitjes uitgekomen zijn. En dat bij een eerste nestje met een surrogaat pa! Gefeliciteerd.
Ben benieuwd hoe ze eruit gaan zien. Blijf je foto's plaatsen?

groetjes Nes.

Paul

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik de eerste twee jongen geringd.
Het is voor het eerst dat ik dat gedaan heb dus wel een beetje eng om te doen.
Je wilt de jongen natuurlijk geen pijn doen en met het ringen moet je behoorlijk aan het laatste teentje trekken om het door de ring te krijgen :-(
In elk geval is het met de eerste twee nu goed gelukt.

Hier nog even een foto van alle jongen bij elkaar.

Dit is een foto van het oudste jong voor het ringen.

Dit is hetzelfde jong nu met ring om :-)

Het tweede jong was op dezelfde dag geboren dus die heeft ook gelijk een ringetje gekregen.

De rest van de jongen is later geboren dus die kon ik nog geen ring omdoen nu anders valt de ring van het pootje want de pootjes zijn nog zo klein.
Ik hoop dat ze er verder geen last van hebben want het is toch wel zielig als je die ring omdoet.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

Zo schattig joh...ja staat ze wel hoor die mooie ring.
Eigenlijk is het maar beter ook dat ze geringd zijn, zo weet je altijd van wie die is (geweest) als er ooit valkjes worden gevonden of zo.
Het gebeurt helaas nog te vaak dat ze weg vliegen, of zomaar van de hand worden gedaan, zonder dat je een achtergrond van ze weet.
Altijd makkelijk om dan van een ring af te kunnen lezen, van wie hij oorspronkelijk afkomt.
Zo zit ik nog steeds met het ring nummer van Nikita, ik had de vogelbond al benaderd, maar er kwam een ander nummer uit, dus zou ik die man moeten bellen....maar ja als ik zeker weet dat het om een 8 gaat en niet om een 9 dan zal het telefoon gesprek ook niet veel uithalen.
Vandaar dat ik niet met die kweker gebeld heb.

Groetjes,
    Trudie

daan

hoi paul,

Geweldig he dat kleine grut.
Schitterend om te zien en de kroppen zien er goed geveuld uit, dus das mooi.
ja en die ring staat ze mooi, eng he de eerste keer ringen, ja bij mij brak ook het zweet uit hoor ppppppffffff.
Maar je zal zien dat de 2e keer alweer makkerlijker gaat.

Groetjes Daan.

Stijn dc

hello

wat een prachtige jongen heb je er weer bij paul.
die stan toch, echt een modelvader.  

SDc:D

Paul

13 november 2003, 02:35:09 #82 Last Edit: 13 november 2003, 02:36:18 by Paul
Hoi Allemaal,

De oudste groeit als kool nu daar zijn al duidelijk veel veerpennen te zien het is net een stekelvarken :-)
De eerste vier hebben nu een ring om en de laatste kan pas over 2 of 3 dagen want die is nog veel kleiner maar die is ook als laatste geboren.
Hij word in elk geval wel goed gevoerd want de krop zit regelmatig goed vol :-)
Hier nog even een foto van mijn stekelvarken  :D
Zijn kuifje begint ook al aardig door te komen nu :-)

Groetjes, Paul.

Speedy

Wow Paul, wat gaat dat snel zeg, ze hebben echt een pokon groei over zich he  :D :D
Ze zijn veel te gauw groot hoor, maar ja.
En dan die volgorde he, zo lief.
O, wat zal je het weer moeilijk krijgen he, om ze straks weg te doen, of valt het nu wel mee?
Ze zeggen dat het makkelijker word, ja en ach...als je maar weet dat ze het goed krijgen.

Groetjes,
   Trudie

Nes

Wauw Paul!

Geweldig dat het zo goed gaat met de jongen  :)
De oudste groeit al echt als kool  ;) Echt schattig om ze op te zien groeien. Ik ben ook blij dat het ringen gebeurd is want dat schijnt nogal een riskante gebeurtenis te zijn toch?
Ik vind het trouwens ook knap van Stan en Roxy. Dat ze het zo goed doen met hun eerste nestje.

Groetjes Nes.

Henry

he paul

ik denk dat het een wildkleur wordt de eerste valkje van jou
maar weet hetn niet zeker he.

henry van ellinkhuizen

Andrea

Hoi Paul,

Zo zeg, die kleintjes groeien echt als kool.
Mooi dat het goed gaat met ze.
Ik zou bijna in de verleiding komen er een valkje bij te nemen.
Zo verslavend die valkjes.
Leuk om te zien hoor...
Die foto waar Stan de jonkies voert is lief :P

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat fijn dat het zo goed gaat met al je kleintjes. Het zijn nu van die lekkere stekel ET-tjes :D.

Zou je geen verkleiningsapparaat kunnen bouwen, net als in de film I shunk the kids (d8 ik dat hij zo heette).

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

daan

Hoi paul,

Hij ziet er goed uit joh.
Echt een moppie met die stekels hihihii.
het blijft toch echt een wonder he dat het allemaal zo klein is en dan ineens een volwasse valk. geweldig hoor.

Groetjes Daan

ziralioness

Ahwww wat een dotjes weer...  :)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...