6 augustus 2025, 15:55:02

De doos van Stan

Gestart door Paul, 14 juli 2003, 02:36:35

« vorige - volgende »

Andrea

Hoi Paul,

Het gaat echt goed met je jonkies zo te zien.
Het is maar goed dat Mariska niet bij jou op visite gaat en mij meeneemt, anders moet je een goede tassen en zakken controle uitvoeren voor ik wegga. :D
Wat een mooie en vertedelijke beestjes zeg!

Onze buurman die gisteren op visite was bij mijn ouders vroeg al of ik niet meer valkjes wilde. Toen zei mijn vader van als het aan haar lag had ze nu al d'r hele kamer vol. Maar helaas gaat dat niet als reizende student.
Hopen dat ik in de nabije toekomst een wat ruimere behuizing krijg en misschien kan ik er dan een maatje voor Sparkle bij nemen.
Het is echt een kwelling hoor met die mooie valkjes van jou :D
Veel plezier nog met ze,

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Paul,

Wat zien ze er schattig uit zeg.
Dit begint wel erg te kriebelen zeg. Zucht...

Ik ben ook erg blij voor je dat alles zo goed gaat. NOg geen gepluk ed. En zoals jezelf al zei moet Stan denk ik op een wipwapcursus :D :D.

Veel plezier met dat grut.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi Paul,

thx dat je me dat gunt ;). Ik hoop het ook :).

Wat is de oudste al groot zeg, en wat een mooie cinnamon!

Ahhhh veel plezier met je jonkies nu ze nog jong zijn ;).

Groetjes, Tara

VaLKPaRKieTJe

Jeetje wat zijn ze al groot zeg, gaat snel he.
De oudste, de Cinnamon, ziet er ook erg mooi uit in zijn verenpak, alleen een beetje gek gezicht met zo'n kort staartje. :D

Ik kan al niet wachten tot volgend jaar voorjaar. ;D

Wat een scheten zijn het, veel plezier met ze.

Groetjes, Mariette

Paul

28 november 2003, 01:33:54 #124 Last Edit: 28 november 2003, 01:36:19 by Paul
Hoi Allemaal,

Het ging eigenlijk dus gewoon te goed met de jongen want helaas worden ze sinds gisteren ook weer geplukt door de moeder   :(
Het is nog niet zo heel erg maar ze begon gisteravond met de twee kleintjes en vandaag heeft ze ook de grote te pakken gehad.
Als ze in dit tempo doorgaat met plukken zijn de jongen met een week helemaal kaal dus we proberen nu de jongen alleen daar de vader (Stan) te laten voeren en desnoods wat bijvoeren om Stan te helpen.
Hier wat foto's van de drie oudste toen ze nog lekker in de veren zaten deze is gisteravond gemaakt.

Eentje klom er al helemaal zelf op stok en de ander heb ik even iets geholpen :-)

Ik heb gisteravond meteen de jongen uit het broedhok gehaald want soms plukken ze dan minder maar het heeft helaas dus niet geholpen.
Hier zie je al wel dat de twee kleintjes wat geplukt zijn :-(

En hier kroop de een van de twee oudste er ook nog bij uit zichzelf.

En vanavond kropen de drie oudste zelf hun mandje uit :-)

Ik hoop dat het zo verder goed gaat en dat Stan het een beetje red anders zijn wij er om hem te helpen natuurlijk.

Groetjes, paul

daan

Hoi Paul,

Ja het ging net zo goed he, potverdorie gaat moeders toch ineens weer plukken. Jammer hoor. Nu hopen dat Stan met een beetje gaat redden, met jullie hulp, maar dat komt wel goed. Ze zijn trouwens al lekker gegroeit joh, ze worden erg mooi joh!
Veel succes he.

Groetjes Daan

Speedy

Goedemorgen Paul,

Wat een kanjers zijn het.
Echt heel mooi hoor, zo goed verzorgd ook.
Heerlijk om ze zo groot te zien worden, jammer van het plukken, maar het schijnt toch normaal te zijn ben ik bang....je hoort het zo veel.
Ook Angel plukt de zijkanten van Nikita kaal, ze heeft nu geen oranje wangen meer, geen porum...je ziet de oortjes zitten. (gaatjes)
Jammer hoor...maar het is toch iets wat er waarschijnlijk helemaal in gekweekt is of zo...we zullen er misschien nooit achterkomen, tenzij er een expert is die ze al jaren observeert.

Groetjes,
   Trudie

Andrea

Hoi Paul,

Leuke foto's weer!
Jammer dat de jonkies geplukt worden door hun moeder.
Gelukkig groeien de veertjes wel weer terug aan.
Sparkle werd ook geplukt toen ze in het nest nog zat. Net een monnikje :D, maar de veertjes groeiden weer snel aan.
Veel plezier verder met het nog kleine, maar snel groeiende spul.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Lique

Hoi Paul,

Jeetje zeg, het houdt ook nooit op hé, dat plukken.
Het is een goed idee, om de moeder apart te zetten, en dat de vader de zorg op zich neemt.
Alleen je hebt redelijk veel jongen, en om dat in zijn eentje te doen, is heel veel.
Daarom raad ik je aan, om tenminste 1 voeding per dag over te nemen.
En zo wennen de kleintjes ook aan de spuit, en worden ze niet meer geplukt.
Ik hoop dat de vader nu niet begint met plukken, want dat gebeurt ook nog wel eens. Dat de moeder de vader aansteekt..

groetjes lique

en veel succes/.

Tara

Hoi Paul,

ze worden echt liever met de dag :).

Sneu dat ze gaan plukken ..... Tja, sommige doen het, en sommige eenmaal niet, er is niet echt iets aan te doen ....
In ieder geval zijn ze echt heel mooi :).

Groetjes, Tara

Mandy

Hé potverdorie, het ging net zo goed. Ik was al zo blij voor je dat je eindelijk een nestje had dat zo goed ging. Ik vind dat echt heel jammer voor je.  :-/
Maar goed, je hebt goed gehandeld en hopelijk krijgt de moeder zo niet veel kans meer om te plukken en laat Stan hoe het moet. ;)
Het zijn mooie foto's met mooie valkjes, ze zien er wel goed uit hoor, leuk ook met die cinnamon valkjes tussen die wildkleurtjes. :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

cora

hoi Paul,

ondanks het feit dat ze geplukt worden, vind ik het allemaal ontzettende spetters hoor.

groetjes

Cora

Marianne

Hoi paul,

Wat een kanjers zijn de kleintjes.
Zulke eigenwijze koppie zoals ze met z'n 3e uit de mand komen.
Jammer dat ze geplukt zijn maar hopelijk gaat het vanaf nu weer beter.
Weet je doordat je 2 wildkleurtjes en 2 cinnamon hebt ook het geslacht of is dat zo niet de bepalen. (via een kweektabel bedoel ik dan).
Succes met de kanjers!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

29 november 2003, 17:57:45 #133 Last Edit: 29 november 2003, 18:02:24 by Paul
Hoi allemaal,

Bedankt voor de leuke reacties :-)
Het gaat heel erg goed met de vader alleen die plukt in elk geval niet en is de hele dag bezig met voer inslaan voor de jongen.
Vanavond gaan we beginnen wat bij te voeren want die arme paps is er best heel druk mee.
Maar de krop van de jongen is altijd vol als je wil bijvoeren omdat Stan zo goed voert dus de jongen komen niks te kort.
Gisteren hadden we heel even de moeder er weer bij gezet en het eerste wat ze deed was naar een jong lopen en er veren uit trekken :-( dus meteen weer appart gezet bij de andere valkjes.

Marianne schreef:
CitaatWeet je doordat je 2 wildkleurtjes en 2 cinnamon hebt ook het geslacht of is dat zo niet de bepalen. (via een kweektabel bedoel ik dan).

Hoi Marianne,
ik weet nu wel wat meer over de vader die is bont en moet dus split zijn voor cinnamon maar volgens de kweektabel kunnen het zowel popjes als mannetjes zijn dus ik weet nog niet wat het allemaal gaan worden.
Ik houd zelf de oudste en hoop dat het een mannetje is dan kan ik hem op een popje uit een vorig nest zetten maar als het geen man is zijn we er ook blij mee hoor :-)

Groetjes, Paul

Paul

30 november 2003, 05:51:53 #134 Last Edit: 30 november 2003, 06:09:34 by Paul
Hoi Allemaal,

Weer even een paar foto's ik kan er niet genoeg van krijgen :-)
Ze zijn ook zo schattig om te zien vind ik.

Hier zie je een van de kleintjes lekker op zijn gemak zitten slapen naast me op het mandje.

Hier alle vijf bij elkaar je kan zien hoe de kleinste is geplukt helaas en dat is in een dag gebeurd :-(

Hier is papa Stan een van de jongen aan het voeren :-)

Hier waren ze allemaal zelf in het bakje gekropen, ze zitten heel graag tegen elkaar aan in een hoekje dan voelen ze zich het meeste op hun gemak.

Stan voert bijna dag en nacht dus de jongen krijgen niks te kort :-)
tot nu toe gaat het dus nog prima met Stan alleen en we kunnen hem altijd helpen als hij het alleen niet red.
Zolang Stan goed voert hoeven we in elk geval niet volledig over te gaan op handvoeding want dat kan altijd in het ergste geval nog.
Vandaag heeft een van de jongen ook al gevlogen, niet de oudste maar de tweede uit het nest en die is op dezelfde dag geboren alleen een halve dag later.
We waren hem ineens kwijt en hij zat 2 meter hoger op een randje lekker te suffen :-)
Dus het gaat heel goed met de jongen en voor ze naar hun nieuwe baasjes gaan hebben ze al weer aardig wat veertjes terug gekregen :-)

Groetjes, paul