5 augustus 2025, 23:57:26

De doos van Stan

Gestart door Paul, 14 juli 2003, 02:36:35

« vorige - volgende »

Paul

Hoi allemaal,

Ik heb nu ook even naar de pootjes gekeken van de oudere wildkleuren hier en die zijn bij bijna allemaal gewoon roze.
Maar bij twee jongen in het nest lijken de pootjes wel donkerder te worden.
De oudste heeft in elk geval lichte pootjes.
Hier nog even een foto, de veertjes lijken me veel te licht voor wildkleur maar je weet het nooit het is soms moeilijk te zien.
Hij zat hier net even lekker te slapen :-)

Groetjes, Paul

Andrea

Hoi Paul,

Wat een lievie zeg :P
Ik zou hem zo willen hebben!
Het is maar goed dat ik nog op zo'n klein studentenkamertje woon, anders had ik denk ik al er een valkje bij gehad.
Nog even geduld en afwachten tot volgend jaar na mijn afstuderen. Dan weet ik of ik groter kom te wonen e.d. En dan kan ik er misschien een vriendje voor Sparkle bij nemen.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Paul,

Kwijl kwijl. Wat ben ik jaloers zeg  :-[ :D.
Het valkje is echt een scheetje zeg.

Geef ze een lekkere knuf van mij.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Tara

Hoi,

wat heb je weer eens geluk zeg, je zal nou zeker nooit meer zonder jonkies zitten? In ieder geval zijn ze mooi.

De oudste lijkt mij ook geen wildkleur, dat dacht ik bij de eerdere foto's al. We zien wel wat er uitkomt.

Groetjes, Tara

Paul

22 november 2003, 05:00:43 #109 Last Edit: 22 november 2003, 05:02:37 by Paul
Hallo allemaal,

Ik weet nu zeker dat de eerste drie cinnamon zijn :-)
De laatste twee dat zijn wildkleurtjes want je ziet nu ze wat groter zijn duidelijk verschil in kleur van de veren :-)
Hier even een foto van de oudste nu zie je duidelijk de veren nu ze uit de hulsjes zijn gekomen :-)

De vierde daar is het dus ook duidelijk te zien dat die veel donkerder is, kijk maar :

De eerste drie zijn al behoorlijk groot geworden nu en de twee laatste zijn ook wat later uitgekomen dus die zijn nog een stuk kleiner maar die gaan zeker ook heel erg goed want de ouders voeren echt heel goed alle jongen :-)
Kijk maar even naar de foto met alle jongen erop:

De ouders verdienen wel een aplaus want ze doen erg hun best en plukken nog steeds niet :-)
Dat ben ik van mijn vorige nestjes niet gewend dat het zo perfect gaat :-)
Roxy en Stan zijn gewoon hele goeie ouders dus dat blijkt wel nu alleen Stan nog leren paren  ;D

Groetjes, Paul

Speedy

Oh, wat lief joh....wat een mooie valkjes heb je....ja daar zou ik ook trots op zijn hoor.
Die Cinnamon (2e foto van boven) lijkt veel op Chico he...jeetje wat lief.
Hou je er zelf wel één Paul? of zijn ze nu al besproken.
En wat gaat het toch snel he, van zo klein kaal donsje nu naar een mooi verenpak.

Groetjes,
    Trudie

Marianne

Hoi Paul,

Wat een mooi nestje heb je, en wat leuk om te lezen dat de ouders zo goed hun best doen.
Fijn dat ze niet pikken, een zorg minder toch?!
Geniet maar lekker van de kleintjes want ze groeien als kool.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

cora

hoi Paul

wat geweldig die foto's van de kleine valkjes.
Ze zien er zo lief uit.

Wat ga je met ze doen?
Houden of verkopen?

groetjes
Cora

Tara

Ahhhhh wat zijn ze lief en schattig zeg, en ze groeien echt snel :-/.

Veel plezier met hun!

Paul

22 november 2003, 23:10:08 #114 Last Edit: 22 november 2003, 23:17:59 by Paul
Hoi Marianne,

CitaatFijn dat ze niet pikken, een zorg minder toch?!

Dat is zeker een opluchting dat ze niet plukken.
De vorige nestjes daar werd ik helemaal moedeloos van je kan er niks aan doen als die kleintjes zo geplukt worden :-(
Gelukkig gaat in dit nestje alles goed :-)

Hoi Trudie,

CitaatDie Cinnamon (2e foto van boven) lijkt veel op Chico he...jeetje wat lief.
Hou je er zelf wel één Paul? of zijn ze nu al besproken.

Ze lijken wel wat op chico maar ze zijn toch niet bloedverwant want het zijn hele andere ouders he :-)
Eentje ga ik zelf houden want ze zijn split voor bont en ik wil graag een bont jong hebben dus ik wil een mannetje houden want ik heb uit een ander nestje al een popje split voor bont :-)

Hoi Cora,

CitaatWat ga je met ze doen?
Houden of verkopen?

Ik kan ze niet allemaal houden helaas maar eentje houd ik in elk geval om verder mee te kweken :-)
Ik heb nu al ruim 20 valkjes zitten dus al te veel kan ik binnen niet meer houden he :-)
Het liefste houd je ze natuurlijk allemaal maar de kans op inteelt is dan wel erg groot helaas .

Hoi Tara,

Dat zal wel lukken hoor plezier heb ik natuurlijk met al mijn valkjes wel maar jongen is toch altijd weer wat anders he.
Ik hoop dat jij ook weer snel een nestje zal hebben als het weer beter word dat gun ik je van harte.

Groetjes, Paul

cora

hoi Paul

dan heb je er inderdaad al heel veel.
Heb je ze allemaal binnen en zijn ze tam?

groetjes

Cora

Paul

Hoi Cora,

Ze zijn helaas niet allemaal tam maar dat hoeft ook niet vind ik.
De helft is ongeveer tam en je kan niet alle valkjes zoveel aandacht geven.
Een paar zijn supertam en die krijgen dan ook de meeste aandacht hier.
Ik heb alles binnen zitten want hier hebben we geen tuin.
Als alles tam zou zijn word je er ook gek van want soms 3 of 4 valkjes op je schouder als je iets wilt doen kan al wel eens heel lastig zijn  ;D
Ik moet er niet aan denken dat ik er 25 op mijn schouder krijg
 :D

Groetjes, Paul

cora

hoi Paul,

daar heb jij weer gelijk in. Ik ben nog niet zo ervaren met valkjes, heb er zelf twee en daar heb ik het al druk mee als ze uit de kooi zijn.
Ze willen alleen maar bij je zitten, maar het is wel zo vreselijk gaaf allemaal.
Ik zou er best wel meer willen hebben, maar geen idee nog over hoe ik dat moet organiseren.
groetjes
Cora
ps maar hoe meer ik lees hier hoe leuker en liever allemaal

Paul

24 november 2003, 01:22:54 #118 Last Edit: 24 november 2003, 01:23:23 by Paul
Hoi Allemaal,

De oudste is nu 23 dagen oud en ziet er al bijna uit als een volwassen valkje :-)
Hij vertoont ook al interesse in het speelgoed zelfs.
Zijn veren groeien met de dag en je ziet al duidelijk veschil met de vorige foto want nu zit zijn rugje ook helemaal in de veren :-)
Hier even twee foto's hoe mooi hij er nu al uit ziet :-)

Hier zie je hem al met het speelgoed aan de gang:

En hier zie je ook dat zijn staartje al begint te groeien :

Het zal denk ik niet zo lang meer duren of deze deugniet komt zelf het broedhok uit gekropen :-)

Groetjes, Paul

Nes

Wauw Paul!

Wat groeien de kleintjes hard zeg! Leuk om te zien hoe ze zich ontwikkelen en dat de ouders nog steeds zo geweldig zorgzaam zijn! Dan gaat helemaal goed komen  ;)
Ben echt benieuwd hoe ze er dadelijk in hun volle glorie uit zien  :)

Groetjes Nes.