27 april 2024, 23:16:19

Slaapplaats kleintje...

Gestart door Kesse379, 18 juli 2006, 10:32:29

« vorige - volgende »

Kesse379

Hoi,

Waarin leggen jullie je kleintje te slapen?
Hier heb ik een bloempot met keukenpapier in en daarboven een bureaulamp schuin opgesteld voor de warmte.

Het broertje die bij een vriend opgevangen wordt slaap in een klein potje met daarboven een washandje. Dat kleintje heeft geen warmtelamp en houdt zijn eigen warm doordat het washandje zoals een dekentje over hem ligt.

Ik heb de indruk dat de 2de manier veel beter is...
Ik heb het beestje hier nu op logement en het is veeeeeeel rustiger dan mijn ettertje... :-)

Het ligt rustig te slapen en doet zelfs geen moeite om de oogjes open te doen als ik voorbij kom terwijl het me wel kan zien. Het mijne daarentegen schreeuwt van zodra hij iets hoort en lijkt constant wakker en alert.

Ben nu eens benieuwd hoe jullie het doen.

Groetjes

Ivy

18 juli 2006, 11:29:45 #1 Last Edit: 18 juli 2006, 11:31:19 by Ivy
Hoi.
Liggen de twee jonkies nu apart? Je kan ze beter samen houden en dan houden ze elkaar ook warm.
Het beestje met een washandje beddeken lijkt me gevaarlijk en onprettig voor hem.
Hier vind je het schema waarin ook de omgevingstemperatuur vermeld staat.
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9641.0.html

Bureaulamp is niet de beste oplossing, heb je geen warmtelamp of kan je die nergens lenen? Ik heb er ook eentje liggen, als je in de buurt woont mag je die best wel lenen. (Ik woon in Almere) Als dat niet het geval is, zou het misschien slim zijn om een termometer in de buurt van je jonkies te leggen om te kunnen controleren hoe warm het is.

Mijn jonkies liggen onder de ouders en slapen natuurlijk veel maar er zijn ook momenten dat ze heel actief zijn en piepen om het eten ed. Ik denk dat dat juist het normale gedrag is... Dat de andere zo rustig is kan ook komen doordat hij het te koud heeft bijvoorbeeld.

Succes ermee.
Groeten, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Kesse379

Hoi,

Er ligt een thermometer bij het mijne hoor! Ik volg dit goed op.
Het andere lijkt er precies van te genieten dat hij een soort dekentje heeft.

Jammergenoeg woon ik in belgiĆ« zodat het praktisch onmogelijk is om eens snel langs te komen om de warmtelamp op te halen.  :)

Toch bedankt voor het aanbod!

Groeten,
kesse