3 mei 2025, 17:43:14

Wat heeft een valkparkiet nodig?

Gestart door smile_emerald, 13 juli 2003, 00:54:54

« vorige - volgende »

smile_emerald

Hoi,

Ik heb mijn valkje al een jaar ongeveer, maar nu begin ik me toch af te vragen wat hij nou precies allemaal nodig heeft ::) Ik geef hem droogvoer met eikrachtvoer erdoorheen, schoon water, een mineraalsteen en soms wel eens een trosgierst als tussendoortje. Mis ik niet wat? Wel ff reageren, a.u.b.

Groetjes Esmeralda.

Tara

Hoi Esmeralda,

valkjes hebben ook vaak groensel en fruit nodig, en sepia hebben ze ook niet. Maar voor de rest is alles in orde volgens mij :).

Groetjes, Tara

demi

18 juli 2003, 01:21:19 #2 Last Edit: 18 juli 2003, 01:22:03 by demi
hallo

bij mij krijgen ze elke dag schoonwater vers eten
vers fruit   versegroenten sepia er hangt een mineralenblok
ze krijegen bij mij 2 maal in de week zo`n strengel trosgierst
elke dag ververs ik hun zwembadje en ze lusten ook graag een koekje afentoe... en een bakje eivoer lusten ze ook graag

groetjes diana w

oja en ik doe vitamine druppels in hun water...

Paul

Hallo Esmeralda,
Die van mij krijgen altijd vitamine's door het water omdat ze amper groenvoer en fruit eten.
Ze hebben wel een Sepia in hun kooi, een bakje met vogelgrit en maagkiezel gemengd, ze krijgen elke dag eivoer in een appart bakje en dan eivoer wat je iets nat moet maken.
Ook natuurlijk het gewone zaad met vaak wat frutti coctail erdoorheen en een kalkblok hebben ze ook, een mooie grote :-)
En twee keer in de week krijgen ze ook trosgierst.
Een paar eten ook graag wat mee als je bami zit te eten, daar zijn ze gek op en ook als je patat eet willen er een paar een hapje mee eten en een stukje kip daar duiken ze ook op af :-)
Maar dat krijgen ze maar heel af en toe hoor :-)

Groetjes, Paul