27 april 2024, 19:08:12

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

♪ Marlies


Monky

Och jee joh... wat schattig  :D

Het valkparkietje wat bij Vella zit is Nina Ricci? van Caroline. Zij gaat haar valkje vandaag ophalen als ik het goed heb  :)

Dit ziet er enorm schattig uit. Bedankt voor de foto's Marlies  :D

Groetjes,
Monky

Gerda

Hoi Monique,

Even erg offtopic, maar goed!

Vanavond op ned 3, 21:05 Het uur van de wolf: Meat Loaf op zoek naar het paradijs.

Wat lief Vella met NR van Caroline.
Prachtige kleur ook!

Liefs, Gerda

Mara

Hey Monique

Veel plezier vandaag met het ophalen van Vella. Geniet er maar van!

Groetjes

Mara

Monky

Hey allemaal,

Vella is thuis  :) Het is allemaal goed gegaan. Het is een enorme lieverd met karakter.
Ik heb haar even in een kooi gezet naast de kooi van Seda. Ik zag al dat ze lekker van de trosgierst aan het smikkelen was  :D

Op weg naar huis was ze zich lekker aan het wassen en aan het keuvelen. Zoooo schattig.

Het is echt een leuk beesie. Ik hoop dat Seda haar ook erg leuk gaat vinden.

Ik had wat foto's gemaakt, maar ze zijn allemaal mislukt. Ik doe morgen weer een poging.

Groetjes,
Monky

Caroline

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :D

Ik zag haar gisteren al, wat een droepie.  :-*

Geniet maar lekker van haar.

Liefs Caroline
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky


Dank je wel, Caroline  :D

Vella krijgt 1 keer per dag pap.
Ze eet trosgierst en eivoer als de beste. De gewone zaad gaat nog wat moeizaam. Maar ik zie wel losse schilfers in het bakje dus ik denk dat ze toch zo af en toe er wat uitneemt.

Ze weegt nu 58 gram. Marlies zei dat ze bij haar 55 woog dus ze is wel iets aangekomen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe zwaar ze uiteindelijk wegen  ???

Het pappen gaat best makkelijk. Ze vindt het niet zo'n geslaagd idee om met de volle hand gepakt te worden, maar als ze eenmaal in mijn hand zit, gaat ze er goed voor zitten en relaxt ze. Bij het pappen geeft ze zelf aan hoeveel ze wil. Meestal is dat 3 à 4 ml. Meer krijg ik er echt niet in. Ik wil het ook niet forceren.

Na het pappen gaan we even op de bank zitten. Ik hou haar in mijn hand met haar koppie naar me toe. Meestal legt ze haar snavel op mijn trui en wil ze een klein beetje gekanteld worden zodat haar kop lager is dan haar staart en dan kroelen maar. Het is zo'n schattig gezicht. Je ziet die oogjes dicht gaan. Meestal is dat er maar 1, en is de andere wagenwijd open  ;D Maar soms gaan echt beide oogjes dicht. Zoooo lief....  :-* :-* :-*

Vanavond was het helemaal apart. Ik zat met Vella op de bank en tot mijn grote verrassing kwam Zotty (de kat) op schoot springen  :o Zotty keek niet eens naar de vogel! Ze ging gewoon lekker zitten met haar pootjes onder haar gevouwen en ging lekker zitten knorren. Echt super schattig. Vella gaf ook geen kick en sliep rustig door.

Wat is de wereld dan mooi hè?

Ik hoop dat Vella toch wel binnenkort haar zaad gaat eten. Als we met vakantie zijn zal ze het toch wel moeten  :-\ Gelukkig heeft ze daar nog 2 weken voor.

Zo dat was weer een heel verhaal.
Ik heb vanochtend een paar foto's van haar gemaakt, want de zon scheen door de plissés dus hoefde ik de flits niet te gebruiken  :)

Vella





Fijne avond allemaal!!

Groetjes,
Monky

Caroline

Prachtige foto's, vooral die laatste.  :o

Leuk dat je haar nog pap geeft.  :D

Fijn weekend.
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Koos

Whoowww! :o wat heeft Vella een bijzondere mooie kleur!!!

  Wij zijn inmiddels allemaal een keertje door Lotje getikt...Hihihih..Nu alleen Lotje zelf nog :D :D 

Mara

Hey Monique

Prachtige foto's van Vella zeg! Echt super!

Groetjes

Mara

Anja

Hoi Monique,

Gefeliciteerd met Vella. Wat is ze mooi............en de kleur wow.
Wat een genot om te lezen hoe ze bij je zit na het pappen. Geniet er maar lekker van.

Liefs,

Anja

Monky

Hey Caroline, Mara en Anja,

Bedankt voor jullie reacties  :D

Ik ga er zeker van genieten.
Ondertussen zit Seda bij Vella in de kooi. In het begin was het wat bekvechten. Vella verwachtte toch stiekempjes gevoerd te worden of zo.... en wilde ook wel gezellig gekroeld worden.
Daar wilde Seda in het begin niets van hebben, maar ik geloof dat Vella onze Seda prima om haar pinkie gewikkeld heeft  ;D En dan is ze nog zo jong  :o Dat belooft was. Ze doet haar naam wel eer aan  ;D

Ik heb ook wat veranderingen in behuizing aangebracht. De voliere waar de cathi's inzaten heb ik naar boven verhuisd en daar zitten nu de valkjes Neona, Grovertje en Dara in. De kooi waar die valkjes in hebben gezeten, daar zit nu Jani en Jada in en straks hoop ik ook Seda en Vella.
Ik merkte dat alle cathi's in die kooi overal met de pootjes achter bleven hangen. Ze hebben wat dat aangaat een slechter  motoriek dan grasjes of valkjes. Wonder boven wonder gaat het dus in de nieuwe kooi hartstikke goed!!! Ze klimmen en klauteren... zoals het hoort!!! Echt een heerlijk gezicht.

Nu maar hopen dat ze Seda en Vella accepteren  :P

Jullie zijn nu weer helemaal op de hoogte  :D Het gaat op dit moment dus hartstikke goed met alle vier de dondersteentjes  ;D ;D ;D

En dan nog een paar foto's. Het is me helaas nog niet gelukt om een goede foto van Seda te maken. Die van Vella is ook niet echt scherp, maar goed... het is even niet anders.

Jada


Jani


Vella


Ik ga weer gauw aan de slag...
Doei doei!!

Groetjes,
Monky


Caroline

Wat een prachtige foto's weer, Monique!!  :D

Ben benieuwd hoe het gaat, straks alle valkjes samen.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Hey Caroline,

Ik heb niet alle valkjes samen hoor... Neona, Dara en Grovertje zitten nog steeds in een andere kooi als de rest. Ik heb alleen de kooi van hun en die van de cathi's omgewisseld  :) Ik vond de behuizing van de valkjes toch iets te klein. Zoals je weet wil ik nog een manneke voor Neona. Eerst wilde ik een bonte witmasker bij jou of Kirsten vandaan halen. Maar toen werd ik helemaal verliefd op de uhm.... dominant pastel ef witmasker van Kirsten... Ik heb heel lang zitten wikken en wegen want het kan wel even duren voor ik die heb. Maar ik vind hem zoooooo mooi. Nou ja... zo zit het dus  :-[ ;D






Ik heb gisteravond de cathi's allemaal bij elkaar gezet. Poeh... wat een onrust. De twee heren waren echt net twee kemphanen. Onvoorstelbaar! :o Het ging er af en toe hard aan toe, maar ik wil het nog even aanzien. Vanochtend bleef het bij bekvechten dus ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het puur een rangorde is dat vastgesteld moet worden.

Ik vind het wel een heerlijk gezicht dat ze zonder problemen kunnen klimmen en vliegen. Ze leven nu veel meer. Ik hoop echt dat dit goed blijft gaan.

Vanavond hoop ik wat foto's bij de valkjes te plaatsen. Het is allemaal zo hectisch geweest de laatste tijd.

Groetjes,
Monky

Caroline

Citaat van: Caroline op 23 juni 2009, 21:38:23
Wat een prachtige foto's weer, Monique!!  :D

Ben benieuwd hoe het gaat, straks alle valkjes samen.  :D


BEdankt voor je uitleg .... ik had al gezien dat je bent gevallen voor een dominant pastel ef witmasker  ;) kan me het helemaal voorstellen, ik heb nog een popjes uitvoering op mijn verlanglijstje staan.  ;)

Eerlijk gezegd was mijn berichtje hierboven een typfout.  :-[

Ik bedoelde:

Ben benieuwd hoe het gaat, straks alle Cathies samen.  ;D ;D

Groetjessssssssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.