27 april 2024, 20:21:14

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

*Yvon

Hoi hoi

Fijn dat Jani goed is aangekomen,had niet anders verwacht.  ;) :D
Nu hopen dat hij een heel lief koppeltje gaat vormen met Jada.

Geen dank hoor,heel graag gedaan !!  ;) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

*Yvon

Hoi hoi

En hoe gaat het hier met de cathi's ??  :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Hi Yvon,

Met Jani gaat het hartstikke goed. Het is een heerlijk beesie. Hij zit bijna de hele dag te eten, met schommeltje spelen, klauteren en te slapen  :) Hij keuvelt echt heerlijk als een caviaatje.
Het is echt een schat van een beestje.

Ik zal komend weekend wat foto's proberen te maken. Het is best wel donker in de kamer omdat het zo bewolkt en regenachtig is. Ik wil eerst kijken of ik het zonder flits kan doen.

Het gaat heel goed dus met Jani. Het is echt een heerlijk ding  :D

Groetjes,
Monky

Monky

Hi allemaal,

Jada is vandaag ook gearriveerd.

Ze zit nu samen met Jani in de kooi onder Seda en Saphira.
Jani is de boel nu een beetje aan het verkennen. Hij heeft het eten al gevonden.
Jada moet natuurlijk overal nog aan wennen. Die is speeltjes en gekleurde stokjes niet gewend... en de stilte misschien ook niet  ;D

We wachten af hoe het zal gaan als ze een beetje over de shock heen zijn.

Nog even een paar fotootjes...


Saphira : Kobaltblauw


Seda : Donkergroen


Jani : Olijfgroen


Jada: Lichtgroen (wildkleur)


Groetjes,
Monky

Caroline

Gaaf!!

Gefeliciteerd met je nieuwelingen!!

Hopelijk ga je met hen veel langer plezier krijgen.

De kleuren moet ik bekennen, snap ik helemala niks van bij Cathi's, ik vind ze wel heel erg leuk!!

Misschien ooit .... als ik een grotere tuin heb .... en een grotere volière met binnenhok.  ;)

Groetjesssssss
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Mara

Hoi Monique

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten, ik hoop dat je van deze prachtjes heel veel plezier mag hebben.

Groetjes

mara

Dierenfreackske

Gefeliciteerd met de mooie aanwinsten hoor !
Heel veel plezier er mee hoor !  Prachtig gewoon !
Grtjs Ann



Monky

Caroline, je moet altijd iets te wensen overhouden, toch?  ;D
En Ann, Caroline en Eugenie, bedankt voor de felicitaties  :D





Even vertellen hoe het met de kleine dondersteentjes gaat...
Jada en Jani zijn nu al onafscheidelijk!!
Ze zitten continu samen en achter elkaar aan. Ze kroelen elkaar zelfs!!! Nou ik zal jullie vertellen, dat heb ik nog niet meegemaakt met mijn andere cathi's!! Het is echt zo'n schattig gezicht hoe ze helemaal dicht tegen elkaar aan zitten.

Het leuke is dat Seda en Saphira ook ontzettend hecht zijn geworden. Ik heb ze elkaar zelfs zien voeren!!! En ook zie zitten dicht tegen elkaar aan... behalve 's nachts. Echt ook weer zo'n schattig gezicht.

Het lijkt alsof de rust weer een beetje terug gekeerd is bij de cathi's. Wie weet... misschien laat ik ze over een tijdje met z'n vieren bij elkaar... maar dat weet ik nog niet zeker.

Groetjes,
Monky

Romy

Hoi Monky

Wat prachtig om te lezen dat het zo goed gaat met je cathi's! Fijn hoor!!!

Groetjes
Romy

*Yvon

Hoi hoi

Wat leuk om te lezen dat de 2 koppeltjes dan ook echt koppeltjes zijn !!  :D
Wat de liefde tussen cathi's betreft,
als ze voor elkaar kiezen,dan kiezen ze ook echt voor elkaar.
Dat is idd zo liefffffff om tezien,al kunnen ze dan nog wel soms lekker bekvechten.  ;) :D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Caroline

Super dat het met de Cathi's zo lekker gaat saampies.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Monky

Citaat van: *Yvon op 21 juli 2008, 21:08:35

Wat de liefde tussen cathi's betreft,
als ze voor elkaar kiezen,dan kiezen ze ook echt voor elkaar.
Dat is idd zo liefffffff om tezien,al kunnen ze dan nog wel soms lekker bekvechten.  ;) :D



Ain't that the truth hahaha...

Het gaat nog steeds heel erg goed met de 4 cathi's.
Jullie hebben geen idee hoe opgelucht ik ben dat ze het nu weer naar de zin hebben. Het zijn echt schatjes.

Het lijkt toch alsof de bouw van de popjes anders is als dat van de mannen. De mannen lijken toch wat ieler. De popjes lijken wat boller en lijken een wat rondere koppie te hebben.

Het grappige is dat Jani en Jada een beetje cavia geluidjes maken... moet er altijd om lachen  :D

Het gaat dus nog steeds helemaal goed  :)

Groetjes,
Monky

*Yvon

Hoi hoi

Nou hier is de man niet ieler hoor.  :D
Hier is Dulcy echt een stuk ieler en Max een stuk forser.
Ik heb de cathi's nu ook beneden staan en het lijkt idd net of ik een cavia heb zitten hier.  ;D
Jani heeft het dus niet van een vreemde.  ;D
Maar ja,cathi en cavia zijn ook maar een paar letters verschillend.  ::) ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

♪ Marlies

Hoi Monique, ;D

Goed om te lezen dat het dan eindelijk een keer goed gaat met catharina's.
Gelukkig geen vechtpartijen met deze beestjes.

Onze Mika doet tegenwoordig allerlei geluidjes na. Dat heb ik ook nog geen een catharina horen doen, maar is wel leuk.
Als er vreemden zijn die met een hand in de buurt van de kooi komen, laat hij/zij ook grote schreeuwen ( behalve dan bij jou  :P )

Hopelijk beleef je nog veel plezier met ze. :D

Groetjes Marlies ;)

Monky

Hey hey!

Ook hier even een update  :) Weer hoog tijd.

Ik zal met Seda en Saphira beginnen  :) Het gaat goed met ze. Saphira begint alleen steeds meer op een Mauve te lijken. Ze heeft nog wel wat kobaltblauw, maar lang niet zo veel als in het begin.

Seda is nog steeds een pitbul. De ene keer is hij poeslief en de andere keer kan je niet bij de tralies in de buurt komen, want dan hangt hij in je vingers. Hij is heel beschermend tegenover zijn popje  :)
Ze zitten altijd schattig tegen elkaar aan en poetsen elkaar. Nee, het gaat heel goed samen, deze twee.





Dan Jani en Jada. Jani heeft een paar maanden terug iets onder de leden gehad. Geen idee wat, maar hij zat op de grond en heel bol. Natuurlijk ging er weer een beetje paniek door me heen. Ik heb de warmtelamp erbij gezet en wat vitaminedruppels in het water gedaan. Hij knapte er van op en is weer helemaal de oude. Zo goed zelfs, dat hij uit de kooi ontsnapte toen ik die verschoonde. Is me nog nooit gebeurd. Helaas knalde hij tegen het raam aan, maar heeft er gelukkig niets aan over gehouden. Ik heb hem goed in de gaten gehouden maar hij maakt het prima. Gelukkig.

Met Jada gaat het ook prima. Jada en Jani zijn verknocht aan elkaar. Waar de een zit, is ook de ander te vinden. Tot mijn grote verrassing zag ik een ei liggen onder het etensbakje. Dat moet ik dus in de gaten houden. Het is niet de bedoeling dat er jonge cathi's komen hahaha. Op een of ander manier kwam het voor mij als een schok dat cathi's ook eitjes konden leggen  :-[ hahaha. Wel logisch, hè als je een pop en man samen zet dat er wel eens een eitje geproduceerd zou kunnen worden, maar het was niet in me opgekomen hahaha. Ach ja... zo denken we allemaal wel eens rare dingen  :-X Maar het gaat prima met ze.

Ik heb nu plexiglas tussen de boven en onderste deel van de kooi geplaatst. Ze kunnen elkaar dus goed zien, maar elkaar niet aanraken. Ook kunnen ze niet meer vast komen te zitten in het gaas. Is ook wel prettiger zo, want nu komt er meer licht in het onderste deel.


Jada


Jani

Nee, de foto's moeten niet gedraaid worden. Deze vogels brengen een groot deel van hun leven onderste boven door  ;D


Altijd bij elkaar  :)

Groetjes,
Monky