27 april 2024, 19:34:00

My cute little Cathi's...

Gestart door Monky, 15 juli 2006, 10:37:50

« vorige - volgende »

Monky

Even een kleinigheidje...
Ruka en Saphira waren elkaar aan het voeren  ;D ;D ;D

Echt schattig  :-* :-* :-*

Groetjes,
Monky

Monky

Zo ik heb weer een paar kiekjes gemaakt van Ruka en Saphira  :) Ze zijn onafscheidelijk. Echt zo ontzettend lief  :-* :-* :-*






Ze hangen zelfs samen aan de tralies  ;D

Dat was het weer eventjes  :D

Groetjes,
Monky

Mara

Hoi Monique

Wat lief....En die kleuren, zo mooi.

Mara

Monky

Hi allemaal,

Ik ga denk ik komende week de cathi's van hok verwisselen. Saphira en Ruka gaan naar de voliere beneden en Seda en Nalani gaan naar boven om even in de kleinere kooi te zitten met z'n tweeen. Ik zet ze even per twee in de reismandjes en dan ga ik ook meteen de voliere uitsoppen. Misschien ook een andere indeling. Gaat helemaal goed komen.

Verder zijn Saphira en Ruka echt twee scheetjes. Ze hebben wat dat betreft het karakter een beetje van Nalani. Ze laten zich kroelen... echt heel lief en ze zijn altijd gezellig met elkaar bezig. Misschien dat de kleine kooi ook wel goed voor Seda en Nalani... komen ze misschien ook dichter tot elkaar ;D

Zo dat was de update van de 4 cathi's  :)

Marga, hoe gaat het nu met al je cathi's? Zowel de nieuwe als de oude?

Groetjes,
Monky

marga

hoi monique
ik ben zo blij dat het zo goed gaat  tussen saphira en ruka
heerlijk is dat als ze zo lief zijn
geniet er maar lekker van
de nieuwe catharina s zijn nu bij de popjes
ze zie elkaar  nog niet zo zitten
maar ze hebben ook geen ruzie
ze gaan vast wel stelletjes vormen als ze
blokken krijgen in het voorjaar
ze mogen zelf kiezen
groetjes marga

Monky

Hi Marga,

Ja ze doen echt alles samen. Slapen, spelen, eten, drinken... Ze zijn echt heel hecht. En het is zo schattig te zien twee van die blauwe bolletjes  :D :D :D
Het leuke is ook dat ze ook helemaal niet bang voor mij zijn. Het zijn zulke schatjes... Ik heb er geen moment spijt van gehad  :)

Ik hoop dat ze bij jou ook snel bevriend zijn. Zou wel fijn zijn...
Helemaal als daar zeeblauwtjes uit komen  ;)

Groetjes,
Monky

marga

hoi monique
jadat is afwachten wat voor mooie s er uit komt
maar je weet het je bent de eerste die het hoort
groetjes marga

*Yvon

Hoi hoi

Ze zijn idd heel mooi !!  :-*
Zie je zelf nog wel een verschil tussen die 2?
Alles samen,maar vergeet je niet 1 ding ?  ;) ;D
Bekvechten.  ;D ;D

Groetjes Yvon

Klik op de foto en zie onze site.
Ons dagboekje is 
< hier >

Monky

Citaat van: marga op 18 september 2007, 15:02:16
hoi monique
jadat is afwachten wat voor mooie s er uit komt
maar je weet het je bent de eerste die het hoort
groetjes marga


;D ;D ;D

Hi Yvon,
Als ik naar de staart kijk, kan ik ze heel goed uit elkaar houden  ;D ;D ;D Ze lijken in karakter ook heel erg op elkaar, dus het is inderdaad wat lastig  :) Maar dat maakt me niet uit. Het zijn twee droppies  :-*

Tja... dat bekvechten moeten we even afwachten, maar dat duurt nog even. Nu is het twee om twee dus ik hoop toch minder problemen te krijgen... anders heb ik wel een probleem  :-\

Maar ehm.. 1 stap tegelijk  ;D

Groetjes,
Monky

mootje

hoi ,ik heb ook een catharina hij eet uit mijn vingers ,in de kooi ,ik mag met mijn vinger bij zijn koppie kroelen maar even want inderdaad bijt hij dan naar je vinger ,als het te lang duurt ,als hij in zijn kooi zit en blaas dan komt hij helemaal tegen de tralies zitten en krijg ik kusjes ,op mijn vinger zitten of hele hand doet ie echt niet,ik heb hem niet uit de kooi gelaten ,want ik dacht eerst op mijn vinger dan is ie pas echt tam en daneruit ,maar nu lees ik dat ze ook bij de anderen niet echt op hun hand zitten meot ik hem  nu toch maar uit de kooi laten ,zou ie dan wel bij me komen ,zitten en tam genoeg zijn ?

Monky

 :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[ :-[

Ik zou jou nog terug schrijven.... helemaal vergeten  :-[ :-[ :-[ :-[

Sorry...

Wat ontzettend schattig met dat blazen  :D
Weet je of hij iets heel erg lekker vindt? Zodat je hem kan lokken?

Ik denk dat je het gewoon een keertje moet proberen, het los laten. En dan als hij weer terug moet of als je hem bij je wil hebben, hem met iets lekkers lokken. Hij moet leren dat het leuk is bij jou en dat er iets lekkers te halen valt  :)

Soms is het juist de onrust van in een kooi blijven, dat ze juist niet bij je komen. Het kan dus heel goed zijn dat als je hem los laat, dat hij dan wel bij je komt zitten.

Mijn ervaring is wel dat het hele eigenwijze vogels zijn. Ze doen niet zo snel iets wat ze niet willen. Je moet ze gewoon nemen zoals ze zijn. Maar wat je omschrijft is al een hele grote stap in de goede richting.

Laat je weten hoe het verder met hem gaat?

Groetjes,
Monky

mootje

bankt voor je reactie,monkey,ik ga het proberen ,hem los te laten .ben blij ,dat ik niet de enige ben ,bij wie hij niet op de hand of vinger ga zitten,ik hou je op de hoogte hoehet met corky gaat! ;D

mootje

monky nog even een vraag ,beginnen catharinas bij hun koppie als ze in de rui gaan ?

Monky

Hi Monique,

Goeie vraag... ik zou het werkelijk niet weten... hoezo?
Het valt vaak wel het meest op omdat je daar de pennetjes waar de nieuwe veer uitkomt het snelst ziet. Maar op ze daar ook het eerst ruien, zou ik niet durven zeggen.

Gaat het verder allemaal goed met Corky?

Groetjes,
Monky

mootje

ja prima ik heb hem nog niet uit de kooi gelaten dat wil ik van het weekend doen en de rui betreft hij heeft inderdaad allemaal witte pennetjes op zijn koppie ,en daar verliest hij nu ook de meeste veertjes,dus die witte pennetjes zijn nieuwe,hij ziet er eigenlijk niet uit zo maar nu weet ik het,dat dat ook zo hoort,bedankt groetjes mootje